اپیزود پنجم بازی The Walking Dead: A New Frontier با روایت خاص خود مخاطب را چشم انتظار فصل بعدی می‌گذارد.

بازی The Walking Dead: A New Fontier در جدیدترین و آخرین قسمت فصل اول نشان داد که تل‌تیل گیمز هنوز هم همان قابلیت‌های ناب خود در داستان‌سرایی و به اتمام رساندن بازی‌های خود را در اختیار دارد. در اپیزود «از پای چوبه دار» From the Gallows خواهیم دید که که سرنوشت دیوید و خانواده‌اش به کجا ختم خواهد شد. از آن طرف کلمنتاین که سعی بر پیدا کردن ای‌جی داشت آیا می‌تواند محل فعلی وی را پیدا کند؟ آیا ای‌جی هنوز زنده است؟

همانند سنت همیشه بازی‌های اپیزودیک استودیو تل‌تیل گیمز، بازی با یک پیش درآمد از قسمت قبلی خود آغاز می‌شود. در اپیزود چهارم دیدیم که جوآن، دیوید را به یک گفت و گوی شخصی دعوت کرد و در ادامه خاویر به کمک گیب توانست از زندان فرار کند. داستان تا جایی ادامه پیدا کرد که فهمیدیم ریچموندی‌ها قصد دارند دیوید و خائنین را اعدام کنند. در ادامه این اتفاق با توجه به تصمیم‌هایی که در طول بازی گرفته‌اید، می‌توانید مانع اعدام دیوید شوید و از طرفی، کیت به واسطه‌ی کامیونی که قرار بود با آن از دست ریچموندی‌ها فرار کنید، تصادف کرده و دچار حادثه می‌شود. بازی درست در این نقطه به اتمام رسید. جایی که همگی فکر می‌کردیم کیت مرده است.

بررسی اپیزود پنجم Walking Dead

با شروع اپیزود پنجم و در همان دقایق ابتدایی، کیت را سالم و سرحال مشاهده می‌کنیم. اما مشکل اصلی داستان جای دیگری است. آیا این خانواده می‌تواند به پایداری خود ادامه دهد؟ آیا دیوید که خود را یک سرباز می‌داند و مدتی در ارتش بوده است، می‌تواند با دنیای بیرون و زندگی عادی ارتباط برقرار کند؟ آیا لیاقت پدر بودن را دارد؟ آن هم زمانی که خاویر قرار است با وی در مورد کیت و اینکه از یکدیگر خوش‌شان می‌آید صحبت کند. قطعا با یکی از دیالوگ محور‌ترین و اکشن‌ترین قسمت‌های این فصل روبرو هستیم. در دو اپیزود ابتدایی بازی، شروع هیجانی را شاهد بودیم، سپس در اپیزود سوم و چهارم با یک افت نسبی روبرو شدیم. در اپیزود نهایی سومین فصل از مجموعه The Walking Dead تمامی اتفاقات و شاخه‌های مختلف داستانی به خوبی در یک راستا قرار گرفته و همانند اپیزود اول، شاهد قسمتی طوفانی هستیم.

اپیزود پنجم به خوبی سرنوشت شخصیت‌ها را مشخص می‌کند

جدای از آن نحوه شخصیت پردازی شخصیت‌ها نیز بهتر از قبل شده است. برای نمونه گیب با اینکه یک شخصیت فرعی به حساب می‌آید، به خوبی شخصیت‌پردازی شده است. وی مدام در طول قسمت پنجم سعی می‌کند خود را ثابت کند. گیب از شرایط پیش آمده شدیدا ترسیده است و از طرفی کارهای پدرش را دوست ندارد. در این میان کلمنتاین به خوبی می‌داند که چگونه نظر گیب را به خود جلب کند و حال این شما هستید که با بعضی از تصمیم‌های خود می‌توانید نحوه برخورد با گیب را مشخص کنید. از طرفی دیوید در مرداب زندگی گیر کرده است؛ هرچقدر بیشتر دست و پا می‌زند، بیشتر به ناکامی نزدیک می‌شود. دوست دارد خانواده خود را در کنار یکدیگر شاد و خوشحال ببیند ولی هر بار که برای این کار تلاش می‌کند، بیشتر باعث ناراحتی‌ آن‌ها می‌شود. به گفته‌ی دیوید، وی یک سرباز است و یک سرباز نمی‌تواند ذات خود را تغییر بدهد. روحیه‌اش جنگنده و نگاهش به مسائل متفاوت است؛ از این‌رو اطرافیان از کارهای وی می‌ترسند.  

بررسی اپیزود پنجم Walking Dead

انتخاب‌ها، مهم‌ترین فاکتور در اپیزود پنجم هستند

در اپیزود From the Gallows به خوبی سرنوشت هر شخصیت مشخص می‌شود و در آخر این کلمنتاین است که ماجراجویی جدیدی را رقم می‌زند. ماجراجویی که سرنوشتش در فصل بعدی مشخص خواهد شد و قطعا انتظار برای آینده و فصل جدیدی از این مجموعه، بیش از پیش سخت خواهد بود. حال مورد دیگری که در اپیزود پنجم بازی The Walking Dead: A New Frontier بیش از پیش نمایان شده است، گیم‌پلی بازی است که در اینجا رنگ و بویی جدی به خود گرفته است. در اپیزود پنجم، بیشتر از قبل شاهد جست و جو و انجام معماها هستیم و در کنار آن، دکمه زنی‌های بازی را شاهد هستیم که به خوبی با این بخش ترکیب شده‌اند. در سوی دیگر، دیالوگ‌ها قرار دارند که نقش پر رنگ‌تری در گیم‌پلی بازی ایفا می‌کنند. در هر اپیزود از بازی ابتدا نوشته‌ای از سوی استودیو تل‌تیل گیمز به نمایش در می‌آید که به ما می‌گوید انتخاب‌هایتان سرنوشت بازی را تعیین خواهند کرد. حال اپیزود From the Gallows به خوبی این گفته را ثابت می‌کند. در قسمت‌های مختلف بازی دیالوگ‌هایی را می‌بینیم که خاویر باید تصمیم‌های مختلفی را نسبت به اعضا بگیرد و این تصمیم‌ها می‌توانند نوع ارتباط آن شخصیت با خاویر و آینده بازی را تعیین کند.  

بررسی اپیزود پنجم Walking Dead

اما همانند سایر اپیزودها و خب رسم بازی‌های اخیر تل‌تیل گیمز، گرافیک فنی تا حدی کار را خراب کرده است. در اولین قدم، افت فریم‌هایی در بخش‌های مختلف این اپیزود به چشم می‌خورد. جدای از آن بافت‌های بازی کیفیت خوبی نداشته و علاوه بر آن دیر لود می‌شوند. بخش موسیقی و صداگذاری بازی نیز در سطح مطلوبی قرار دارند و مخصوصا موسیقی پایان بازی که با میان‌پرده‌ نهایی به خوبی ترکیب شده و حس و حال خوبی را به مخاطب القا می‌کند.

در نهایت آخرین قسمت از بازی The Walking Dead: A New Frontier نیز روانه بازار شد و سرنوشت این فصل نیز مشخص شد. فصلی که داستان خانواده‌ای ساده را روایت می‌کرد که همانند سایرین، برای زنده ماندن در دنیای زامبی‌ها دست و پا می‌زنند. حال باید تا فصل بعدی منتظر بمانیم و ببینیم که این خانواده تا چه اندازه خوش شانس هستند و از طرفی کلمنتاین در ماجراجویی جدیدش چقدر موفق خواهد بود.


منبع زومجی

The Walking Dead: A New Frontier

در اپیزود From the Gallows شاهد اتمام ماجراجویی‌های خاویر و خانواده خویس هستیم. یک خانواده ساده که بی‌خبر از همه چیز وارد دنیای زامبی‌ها شده و حال در جریان پنج قسمت مختلف برای زنده ماندن و بقا تلاش می‌کند. از طرفی کلمنتاین نیز به دنبال ای‌جی می‌گردد و ظاهرا زمان آن رسیده است تا راه خود را از خاویر و سایرین جدا کند. از سوی دیگر، گیم‌پلی بازی بیش از پیش رنگ و بویی جدی به خود گرفته است و همچنان افت فریم دوست همراه همیشگی شما در بازی است.
محمد صادق تواضعی

9

نقاط قوت

  • - داستان‌سرایی قوی
  • - شخصیت پردازی عالی
  • - تعامل بیشتر مخاطب با گیم‌پلی
  • - پایان‌بندی عالی
  • - موسیقی‌ای گوش‌نواز

نقاط ضعف

  • - افت فریم
  • - لود نشدن بافت‌ها در برخی قسمت‌های بازی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده