نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

اعضای سابق گوریلا کمبریج استودیوی جدیدی تاسیس کردند

اعضای سابق استودیوی تعطیل‌شده گوریلا کمبریج ضمن تاسیس استودیویی جدید، بازی Röki را نیز معرفی کردند.

چندی پیش بود که سونی خبر تعطیلی استودیو گوریلا کمبریج، سازنده بازی RIGS، را اعلام کرد. این خبر، اتفاقی ناراحت‌کننده بود. با این حال، اخیرا اعضای سابق گوریلا کمبریج، استودیوی جدیدی را با اسم پالی‌گان تری‌هاوس تاسیس کرده‌اند.

موسسین اصلی این استودیو الکس کاناریس و تام جونز، طراحان هنری سابق گوریلا کمبریج هستند که به مدت ۱۴ سال سابقه همکاری با سونی را داشته‌اند. این دو ضمن اعلام خبر تاسیس استودیوی جدید، از بازی جدیدشان با نام Röki نیز رونمایی کردند که یک بازی ماجراجویی اشاره و کلیک است که در مناطق اسکاندیناوی جریان دارد.

بنا به گفته سازندگان، Röki یک بازی در رابطه با شجاعت، فداکاری و از همه مهم‌تر هیولا‌هایی است که نباید وجود داشته باشند، ولی وجود دارند! در این بازی گیمر در نقش شخصیت توی (Tove) قرار می‌گیرد که به دنبال پیدا کردن خانواده‌اش وارد یک ماجراجویی می‌شود و در این راه باید دوستان جدیدی بیابد، پازل‌های مختلفی حل کند و از همه مهم‌تر مانع پیروزی دشمنانش شود. بازی Röki قرار است سال آینده عرضه شود.

دو بازیساز مذکور ضمن اعلام خبر تاسیس استودیوی جدید و رونمایی از بازی Röki، مصاحبه کوتاهی نیز با سایت یوروگیمر داشتند و در آن، در مورد اتفاقات مختلفی صحبت کردند. در ابتدا جونز در رابطه با تعطیلی استودیو گوریلا کمبریج گفت:

ما سال‌های سختی را پشت سر گذاشتیم. به نظرم ما با بازی RIGS اثر باکیفیتی خلق کردیم و همین موضوع هم تعطیلی استودیو را غم‌انگیز‌تر می‌کند. اما چیزی که حتی از تعطیلی استودیو هم بدتر است، این است که ما در حال کار روی محتویات بیش‌تری برای بازی بودیم و قصد داشتیم DLC‌های زیادی را برای آن منتشر کنیم.

اما تعطیلی استودیو باعث شد تا نتوانیم بازی را به آن سطحی که دوست داشتیم برسانیم. البته این بازی در اوایل راه فناوری واقعیت مجازی تجربه جالبی برای آن بود و به نوعی حتی می‌توان گفت که سازندگان زیادی در آینده از آن الهام خواهند گرفت.

با این حال، درآمد یکی از مولفه‌های بسیار مهم و تعیین‌کننده در صنعت بازی‌های ویدیویی است و سونی هم باید حسابی حواسش به درآمد و هزینه‌هایش باشد. همین مساله هم در نهایت باعث تعطیلی استودیو شد و من مطمئن هستم که اتخاذ چنین تصمیمی به هیچ وجه برای سونی یا دیگر افراد تصمیم‌گیرنده آسان نبوده است. البته جنبه خوب ماجرا این است که تقریبا اکثر افراد حاضر در آن استودیو، اکنون در جاهای دیگری مشغول شده‌اند و بیکار نیستند.

بازی Roki

کاناریس هم در تکمیل صحبت‌های دوست خودش گفت:

ما این شانس را داشتیم که بلافاصله پس از تعطیلی استودیو، با پیشنهاد‌های شغلی دیگری روبه‌رو شویم؛ ولی هر دو ما به این نتیجه رسیده بودیم که می‌خواهیم از این پس به عنوان توسعه‌دهنده مستقل فعالیت کنیم.

جونز در ادامه مصاحبه سراغ بازی Röki رفت و در مورد آن گفت:

حتی پیش از اینکه تمامی این تصمیم‌ها را بگیریم، ایده ساخت بازی‌ای مثل Röki را در ذهن داشتیم. به همین دلیل هم خیلی ساده سراغ ساخت این بازی رفتیم و این تصمیم آن‌قدر راحت و ساده گرفته شد که باعث می‌شود تا شخصا کمی در مورد آن نگران شوم! اما در کل، Röki شبیه به آن ایده‌هایی است که معمولا در حین کار کردن روی پروژه‌های دیگر، گاهی به ذهن‌تان می‌آید. ما معمولا زمانی که در گوریلا بودیم روی چنین ایده‌های فکر و در مورد آن‌ها بحث می‌کردیم. البته شاید در آن زمان هرگز سراغ ساخت چنین بازی‌هایی نمی‌رفتیم؛ ولی الان کاملا به این بازی علاقه داریم و می‌خواهیم آن را بسازیم.

بازی Roki

کاناریس هم در تکمیل صحبت‌های همکارش در مورد بازی گفت:

سبک ماجراجویی اشاره و کلیک به ما این اجازه را می‌دهد تا ایده‌های هنری‌مان را آن‌طور که دوست داریم به بازی بیاوریم. از طرفی دیگر این سبک طی سالیان اخیر دچار تحولی اساسی شده است و فضای خوبی را برای روایت کردن داستانی که می‌خواهیم، با شخصیت‌هایی که می‌خواهیم، در اختیار ما قرار می‌دهد.

بنا به گفته سازندگان، بازی Röki تا حد زیادی از فرهنگ اسکاندیناوی الهام گرفته است و شبیه به داستان‌هایی است که معمولا والدین شب‌ها برای فرزندان‌شان می‌خوانند. البته بازی قرار نیست حال و هوایی کودکانه داشته باشد و حتی سازندگان در ساخت آن از Babadook نیز الهام گرفته‌اند که این امر باعث وجود نوعی فضای تاریک در بازی خواهد شد.

در پایان می‌توانید تریلر معرفی این بازی را تماشا کنید:

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

نظرات خود را در مورد بازی Röki و استودیوی جدید اعضای سابق گوریلا کمبریج با زومجی در میان بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده