نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

شاید فصل چهارم سریال Fargo هرگز ساخته نشود

طبق سخنان مدیرعامل اجرایی شبکه‌ FX، جان لندگراف، ساخت فصل چهارم این سریال فعلا در دستور کار این شبکه قرار ندارد.

این طور به نظر می‌رسد طرفداران پروپاقرص سریال خوش‌ساخت و برنده‌ی جایزه‌ی امی Fargo (فارگو)، به کارگردانی نوآ هاولی، نباید چندان چشم انتظار ساخت فصل چهارم این سریال باشند. در فصل سوم کمدی سیاه، تراژدی و درام فارگو که همواره مورد تحسین منتقدین قرار گرفته است، شاهد هنرنمایی ایوان مک‌گرگور در دو نقش رِی و امت استاسی، کری کُن در نقش افسر پلیس، گلوریا برگل، مری ایزابت وینستد در نقش نامزد غیررسمی رِی، نیکی و دیوید تیولیس در نقش وی. ام. وارگای مرموز و عجیب‌وغریب هستیم.   

تاکنون هر فصل از مجموعه‌ی تلویزیونی فارگو با فرمت داستانی، بازیگران و شخصیت‌های متفاوت ساخته شده است و در هر کدام نقطه‌ی مرکزی وقایع در ایالت غرب میانه‌ی مینه‌سوتا و در دوره‌های زمانی متفاوت رخ داده است؛ الهام‌بخش ساخت این سه فصل، فیلمی جنایی با همین نام و به کارگردانی برادران کوئن، محصول سال ۱۹۹۶ است. بازیگران مطرح زیادی در این سه فصل نقش‌آفرینی کرده‌اند که می‌توان بیلی باب تورنتون، مارتین فریمن، باب اُدنکریک، کریستن دانست و پاتریک ویلسون را از آن‌ها نام برد.     

جان لندگراف، مدیرعامل اجرایی شبکه‌ی FX، در مصاحبه‌ای جدید با سایت هالیوود ریپورتر، در مورد مواردی که به این شبکه مربوط می‌شود و نیز احتمال پایان یافتن سریال بعد از این فصل صحبت کرد. سخنان جان لندگراف را با هم می‌خوانیم:

شاید دیگر هرگز شاهد ساخت این سریال نباشیم، مگر اینکه نوآ هاولی ایده‌ای را در مورد فارگو در سر بپروراند که به این نتیجه برسد که فصل بعدی هم به خوبی سه فصل پیشین خواهد شد. فکر می‌کنم با پایان یافتن این فصل مردم متوجه می‌شوند که فصل سوم از نظر مضمون داستانی تفاوت‌های بارزی با دو فصل ابتدایی داشته است. این فصل کاملاً به زندگی امروزه‌ی ما می‌پردازد.    

نمی‌توان از این سخنان چنین برداشتی کرد که قطعاً فصل چهارم این سریال محبوب و جذاب ساخته نخواهد شد، ولی آنچه در سخنان جان لندگراف مشهود است، این است که در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ساخت فصل بعدی این سریال وجود ندارد و در واقع در این زمینه همه‌چیز وابسته به تصمیم‌گیری مغز متفکر این مجموعه، یعنی نوآ هاولی است که به ایده‌ی مورد نظر دست خواهد یافت یا خیر.

Fargo-Ewan McGregor

در فصل سوم سریال Fargo، ایوان مک‌گرگور دو نقش متفاوت را بر عهده دارد، ری و امت استاسی، که البته به هیچ عنوان با یک‌دیگر روابط حسنه‌ای ندارند؛ امت استاسی مدیری موفق است و از آن طرف برادرش رِی استاسی آنچنان در کار خود موفق نبوده است و برادر خود را مسبب این اتفاق می‌داند و کم کم دامنه‌ی درگیری این دو برادر بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. اندکی بعد رِی با نیکی سوآنگو نامزد می‌کند که به تازگی با قید ضمانت از زندان آزاد شده است؛ رِی روزهای خوب آینده را در ذهن تجسم می‌کند، ولی ناگهان بدبیاری‌های زیادی برایش رخ می‌دهد.

تاکنون اکثر منتقدان به لطف نقش‌آفرینی دوگانه‌ی ایوان مک‌گرگور در دو نقش متفاوت رِی و امت استاسی، فصل سوم سریال را تحسین کرده‌اند و چندان جای تعجب ندارد که سخنان جان لنگراف از این روی بوده باشد که سازندگان بخواهند این مجموعه‌ی تلویزیونی را در اوج پایان دهند. البته برخی نیز از روند کند آغازین فصل سوم نسبت به دو فصل قبلی شکایت داشتند. شاید همین تصمیم سازندگان که پرونده‌ی مجموعه‌ی فارگو را در اوج ببندند بهتر از ساخت فصل‌های متمادی و ضعیفی باشد که تنها خاطرات خوب طرفداران این سریال را خراب خواهد کرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده