// یکشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

نگاهی به اطلاعات منتشر شده از بازی Far Cry 5

بازی Far Cry 5 شما را به غرب آمریکا می‌برد و درگیر موضوعی تازه می‌کند؛ خبری از یک جزیره وحشی نیست، این بار باید با اعتقادات یک دیوانه دست و پنجه نرم کنید.

سری بازی‌های Far Cry، شاید در حد و اندازه سری Assassin’s Creed و Tom Clancy عظیم نباشند، اما آن‌قدر بزرگ هستند که طرفداران زیادی داشته باشد و بسیاری از گیمرها چشم انتظار عرضه نسخه جدیدی از این بازی باشند. این سری با فراز و نشیب‌های زیادی رو به رو شد و هر نسخه از آن حس و حالی متفاوت داشت. نسخه اول این بازی که توسط استودیو کرایتک ساخته شده بود، در بین آثار محبوب و به یاد ماندنی قرار گرفت. اما از آن طرف بازی Far Cry 2 که بازیکن را به دنیایی بسیار متفاوت‌تر از نسخه اول می‌برد، آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفت و حداقل در حد و اندازه نسخه اول نبود. اما یوبیسافت با بازی Far Cry 3 این مجموعه را به اوج فرستاد و توانست با یک بازی بسیار زیبا نام مجموعه Far Cry را چه برای گیمرهای قدیمی و چه برای گیمرهای جدید زنده کند. یوبی‌سافت که جذب محبوبیت این بازی در بین بازیکنان شده بود، متاسفانه با عجله در عرضه بازی‌های Far Cry 4 و Far Cry Primal نتوانست انتظارات را برآورده کند و دوست‌داران این سری را تشنه یک نسخه جذاب همانند نسخه اول و نسخه سوم گذاشت.

حال به تازگی پنجمین نسخه از سری فارکرای معرفی شده که حال و هوایی متفاوت نسبت به نسخه‌های قبل دارد و خبری از آن مناطق سرسبز که در آن دیوانه‌هایی مثل پاگان مین و واس مونتنگرو حکومت می‌کنند نیست. اما در عوض در بازی Far Cry 5 به محیطی می‌رویم که بسیار خشن‌تر از نسخه‌های قبل به نظر می‌رسد، جایی که در آن آیین دینی به دست افراطی‌هایی افتاده است که همه مردم دنیا را گناه‌کار می‌دانند! اما آیا این نسخه یک تحول خوب همانند نسخه سوم خواهد بود؟ یا این که همانند Far Cry 4 یک اثر تکراری یا همانند Primal یک بازی ضعیف خواهد شد؟ خدا می‌داند و خود یوبی‌سافت، اما تا عرضه اطلاعات بیشتر، بهتر است نگاهی به اطلاعاتی که در حال حاضر در دست داریم بیندازیم و قضاوت در مورد بازی را به بعد موکول کنیم.

Far Cry 5

شخصیت منفی بازی «جوزف» نام دارد و قرار است به همان اندازه دیوانه باشد که «واس» در Far Cry 3 دیوانه بود؛ اما به سبک و روشی متفاوت!

بهتر است ابتدا به سراغ شخصیت منفی بازی Far Cry 5 برویم چرا که همیشه یکی از نکات جالب توجه این سری، همین کاراکترهایی هستند که بلاهای مختلفی سر مردم و سر شما می‌آورند و به خوبی هم می‌دانیم که واس مونتگرو در این زمینه جاودانه شد، اما خب در عین حال پاگامین چنگی به دل نمی‌زد.

شخصیت منفی این قسمت جوزف سید «Joseph Seed» نام دارد و رهبر فرقه‌ای به نام Eden’s Gate یا «دروازه بهشت» است. او از آن دست افرادی است که می‌گوید: «من یک صدا شنیده‌ام، من فرد برگزیده هستم!» جوزف اعتقاد دارد که او به عنوان شخصی برگزیده شده تا مردم را از فروپاشی و گناه نجات دهد. حال مردم چه بخواهند و چه نخواهند، جوزف آن‌ها را به شیوه خود از گناه پاک خواهد کرد. او بر این اعتقاد است که مردم باید آماده امتحان الهی شوند و باید روح را از جنبه ایمان حاصل‌خیز  و برداشت کنند!

جوزف همانند واس در نسخه‌ سوم شما را در یک جزیره وحشی حبس نمی‌کند، یا همانند نسخه Far Cry 2 شما را به تاریک‌ترین بخش‌های آفریقا نمی‌برد، بلکه این بار شما در  ایالت مونتانا، یکی از ایالت‌های غرب آمریکا، اسیر افکار شخصی شده‌اید که خود را برگزیده می‌دادند و به هر طریقی که شده، از شکنجه گرفته تا عذاب دادن‌تان، سعی می‌کند گناه‌تان را پاک کند!

Far Cry 5

داستان بازی بر اساس تلاش برای آزادی از شر افرادی است که به وسیله دین، کنترل منطقه را در دست گرفته‌اند و هر کاری که بخواهند انجام می‌دهند

درست است که بازی در یکی از ایالت‌های غربی آمریکا جریان دارد، اما منطقه‌ای که بازی در آن روایت می‌شود، Hope County نام دارد که یک منطقه خیالی است. اما با این وجود، سازندگان بازی تمامی محیط‌‌های واقعی و اتفاقاتی را که در مونتانا جریان دارد در بازی پیاده کرده‌اند؛ چرا که ایالت موناتانا به شکل جدی با مشکلاتی نظیر حمل و کنترل اسلحه، اعتقادات مذهبی و دسترسی شهرنشینی در زمین‌های عمومی دست و پنجه نرم می‌کند. البته هنوز مشخص نیست دنیای بازی چقدر بزرگ است، اما در محیط بازی شاهد دره‌ها، دشت‌ها و شهر‌های کوچک خواهیم بود و همانند نسخه‌های گذشته برای گشت و گذار آزادی کامل خواهیم داشت.

یوبیسافت سعی کرده تا ظاهر و رفتار دشمنان بازی را بسیار شبیه به آدم‌های روستایی عادی آمریکایی طراحی کند. کسانی که به جوزف ایمان آورده‌اند، افرادی عادی هستند که اگر ببینند به دین و مذهب اعتقاد ندارید، شما را به کشتن خواهند داد. با توجه به داستان بازی، به همین دلیل است که یوبیسافت این منطقه را برای بازی جدید خود در نظر گرفته است. مردم این ایالت همیشه به دنبال آزادی هستند و دوست ندارند کسی سر به سرشان بگذارد. آن‌ها حتی به دولت هم اعتماد ندارد و تنها چیزی که می‌شناسند، اعتقادات خودشان است. با این تفاسیر یوبی‌سافت این منطقه را بهترین مکان برای ایجاد یک مشت افرادی دید که سعی دارند با آزادی مردم بازی کنند و آن‌ها را به بدترین شکل ممکن به مذهب خود هدایت کنند.

سازنده بازی می‌‌گوید که داستان و شرایط بازی از شرایط سیاسی بی‌المللی پر هرج و مرج و آشوب دنیای واقعی الهام گرفته شده است و در آن حزبی سعی دارند مردم را به اجبار و با خشونت به اعتقادات مذهبی خود سوق دهند. داستانی که در Far Cry 5 با آن رو به رو خواهید شد، در دنیای واقعی و در سرتاسر دنیا وجود دارد. داستان این بازی تنها یک نمایش نیست و موضوع آن را در دنیای امروزی شاهد هستیم.

بازی Far Cry 5

خانواده جوزف، تنها گردن‌ کلفت‌های منقطه هوپ هستند و شما در نقش مامور پلیسی تازه وارد و بخت برگشته باید با آن‌ها سر و کله بزنید

رهبر گروه Eden’s Gate، یعنی جوزف، شخصی تنها نیست که در خیابان‌ها راه بیوفتد و پیامی را که شنیده به شکلی ناگوار روی مردم اعمال کند. همیشه چنین افرادی همراهانی با خود دارند و اعضای خانواده جوزف نیز در دسته گردن کلفت‌ترین ساکنین این منطقه به شمار می‌روند. جیکوب، برادر بزرگ‌تر جوزف است. او عضو سابق ارتش ایالات متحده آمریکا بوده و در زمینه‌های ویژه‌ای تخصص دارد. تنها دختری که در پوستر بازی مشاهده می‌کنید فیث «Faith» نام دارد و به نوعی حافظ صلح خانواده است. او همیشه روی موهایش را با گل می‌پوشاند و سکوت و آرامش را در تک تک اعضای خانواده برقرار می‌کند. در نهایت، کوچک‌ترین برادر جوزف، جان نام دارد که سر و کارش با پول و سرمایه‌های خانواده است و به نوعی حساب‌دار خانواده سید محسوب می‌شود.

اما شما در این بازی چه نقشی خواهید داشت و کجای ماجرا قرار دارید؟ همانند نسخه‌های قبل ناگهان سر از این مکان پر هیاهو در می‌آورید و خود را در چنگال جوزف می‌بینید؟ خیر، این بار شما در نقش مامور پلیسی جوان ایفای نقش خواهید کرد که از بخت بدتان به تازگی و هم‌زمان با اوج گیری جوزف به این منطقه آمده‌اید. شما قادر خواهید بود جنسیت و رنگ پوست او را انتخاب کنید، اما به عنوان یک بازی اول‌شخص، بعید است یوبیسافت پا را فراتر گذاشته باشد و چند چهره متفاوت را در اختیارتان قرار دهد یا همانند یک بازی نقش‌آفرینی ساعت‌ها وقت پای چهره‌سازی شخصیت بگذارید. با این حال هنوز نام اصلی شخصیت اصلی مشخص نشده است.

این شخص که دیگر تحمل رفتارهای گروه جوزف و غسل‌های تعمید اجباری اعضای آن بر مردم شهر را ندارد، همراه با گروهی از افراد مختلف سعی دارد جلوی این شخص را بگیرد. در حال حاضر سه تن از این اشخاص گروه به نام‌های پستر جروم، ماری می و نیک ری از همراهان شما خواهند بود که هیچ چیز برای از دست دادن ندارند. همه آن‌ها دارای انگیزه‌های فراوانی برای همراهی و کمک به شما برای مقابله با جوزف هستند.

به عنوان مثال جرم جرویس یک کشیش است که رفتار جوزف و اعضای او را خلاف دین و مذهب مسحیت یا هر دین دیگری می‌بیند و آن را فقط یک افراط دیوانه‌وار می‌خواند، سعی دارد آن‌ها را ادب کند و صلح را بازگرداند و در نهایت دین واقعی را در کلیسایش به آن‌‌ها نشان دهد. مری می یک رستوران دار است که از دخالت‌های جوزف و دار و دسته‌اش در زندگی روزمره مردم و از هم پاشیدن خانواده‌اش عصبانی است. در نهایت نیک ری، یک خلبان است که هواپیمای خود را مجهز به اسلحه کرده تا شاهد نابودی اعضای حزب Eden’s Gate باشد. به نظر می‌رسد که شما برای داشتن همراهان بیشتر، باید اعتماد مردم را نسبت به خود جلب کنید. البته این موضوع هنوز تایید نشده است و مشخص نیست شخصیت‌های اصلی دیگری به جز اعضای معرفی شده وجود داشته باشند یا خیر.

بازی FarCry 5

بزرگ‌ترین مجموعه از سلاح گرم و سرد، هواپیما و انواع و اقسام ماشین‌های مختلف در دنیای بزرگ و متنوع Far Cry 5، نوید وسیع‌ترین گیم‌پلی در تاریخ این سری را می‌دهند

در بازی Far Cry 5 تمامی همراهان و کسانی که اعتماد‌شان را جلب کرده‌اید و می‌‌‌خواهند شاهد نابودی جوزف باشند، توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند و اگر جایی ببینند که با نیروهای دشمن درگیر شده‌اید، به سرعت خودشان را به شما خواهند رساند و به کمک‌تان می‌آیند. وسیله‌ای هم به نام Guns For Hire در اختیار دارید که در هنگام مبارزه می‌توانید برخی از همراهان خود را خبر کنید. هر یک از Gun For Hireها دارای یک قابلیت‌های خاصی هستند که به طور کلی، می‌توانید سه همراه را در نبردها کنار خود داشته باشید.  اما از طرفی دیگر بخش همکاری دونفره «Co-Op» به فارکرای بازگشته است. اما برخلاف گذشته، این‌بار می‌توانید از ابتدا تا انتهای بازی را به همراه دیگر دوست خود بازی کنید.

اما این فقط انسان‌ها نیستند که شما را همراهی خواهند کرد. همانند بازی Far Cry Primal، شما می‌توانید یک حیوان به همراه خود داشته باشید یا در مواقع نیاز آن‌ها را صدا بزنید. این حیوان‌ها شامل سگ، شیر کوهی و خرس می‌شوند. البته چنین موضوعی برای Far Cry Primal منطقی به نظر می‌رسید اما برای Far Cry 5؟ یکی از کارهای جالبی که حیوانات و مخصوصا سگ‌ها در بازی انجام می‌دهند، این است که می‌توانید به آن‌ها دستور دهید به سمت دشمن بروند، اسلحه آن‌ها را بگیرند و برای شما بیاورند. این کار در مواقعی که خالی از هرگونه مهمات و سلاحی برای دفاع و مبارزه شدید بسیار کاربردی خواهد بود.

یکی از نکات جالب هوش مصنوعی بازی این است که تک تک کارهای شما، تک تک ضرباتی که به پایگاه‌ها و نیروهای دشمن وارد می‌کنید، روی شرایط هوش مصنوعی دوستان و دشمنان تاثیرگذار خواهد بود. دشمنان بازی بر اساس میزان کاری که انجام می‌دهید، استراتژی‌های مختلفی برای ضربه زدن به شما تدارک خواهند دید. همچنین در طول بازی یک سری تصمیم‌هایی سر راه‌تان قرار خواهد گرفت که باید بین آن‌ها یکی را انتخاب کنید. هر انتخابی که کردید، باعث ایجاد موقعیت‌های مختلف در طول بازی خواهد شد.  البته برای این که ببینیم هوش مصنوعی بازی چقدر خوب و درست عمل می‌کند، باید تا زمان انتشار بازی منتظر بمانیم.

Far Cry 5

همچنین برای اولین بار در سری Far Cry 5، می‌توانید با هواپیما پرواز کنید. برخی از این هواپیماها دارای اسلحه‌هایی مانند مینی‌گان هستند و برخی ماموریت‌ها نیز شما را به نبردهای هوایی می‌کشانند. ماشین‌های مختلفی هم در بازی گنجانده شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ماشین‌های آمریکایی، تریلی و حتی تراکتور اشاره کرد.

ابزار مختلفی برای نبردهای تن به تن در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به چنگال‌های کشاورزی اشاره کرد که خیلی شیک می‌توان آن‌ها را به سمت دشمن پرتاب کرد و شاهد مرگ دشمن بود یا همچنین از چکش برای خرد کردن استخوان دشمن استفاده کرد. از طرفی دیگر بخش مهمی از بازی را سلاح‌ گرم تشکیل می‌دهند. بازی دارای بزرگ‌ترین مجموعه اسلحه‌های تاریخ سری Far Cry است. در نهایت بازی Far Cry 5 همانند نسخه‌های قبل، دارای فعالیت‌هایی چون ماهی‌گیری و شکار خواهد بود و ابزار شما قابل ارتقا هستند.

نظرات خود را در مورد نسخه جدید فارکرای با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gameinformer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده