// شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۹

توضیحات سازنده بازی Destiny 2 درباره عدم استفاده از سرورهای اختصاصی

استودیو بانجی در جدیدترین پست خود خاطرنشان کرد که نبود سرورهای اختصاصی برای بازی Destiny 2، مشکل‌ساز نخواهد شد.

در این ماه یکی از اخباری که باعث نگرانی‌ یک سری از مخاطبان شد این بود که بازی Destiny 2 از سرورهای اختصاصی برخوردار نیست. از این‌رو بازی از اتصال P2P پشتیبانی می‌کند که اگر بازیکنان از اینترنت ضعیفی برخوردار باشند، در طول بازی دچار لگ یا قطعی می‌شوند. حال طبق جدیدترین اخبار بازی مت سگر، رهبر تیم مهندسین استودیو بانجی، در وبلاگ این استودیو اعلام کرد که کاربران نیاز نیست نگران مشکلات حاصل از اتصالات P2P شوند؛ زیرا بازی از یک حالت هیبریدی برخوردار است.

مت سگر در این‌باره می‌گوید:

ما افراد زیادی را دیدیم که می‌پرسیدند مدل شبکه بازی Destiny 2 چگونه کار خواهد کرد. تعداد زیادی از کاربران از نبود سرورهای اختصاصی در این بازی نگران شده بودند. موردی که ما به آن اشاره کردیم یک جواب مختصر و مفید بود؛ زیرا توضیح کامل مدل شبکه بازی Destiny کمی پیچیده، ولی کاملا منحصربه‌فرد است. مطمئن باشید که ما به واسطه‌ی بازیکنانی در سراسر دنیا در حال آزمایش کردن شبکه بازی بوده‌ایم و در تلاش هستیم تا مطمئن شویم که تجربه‌ای روان و بی‌نقص را در روز اول عرضه تجربه خواهید کرد. هر فعالیتی در بازی دستینی 2 توسط یکی از سرورهای ما میزبانی می‌شود. این گفته بدین معنا است که دیگر در طول انجام مسابقات Trials و Raidهای خود با مشکل جابجایی سرور (Host migration) مواجه نخواهید شد. این در حالی است که در نسخه اول، کنسول شما وظیفه میزبانی را بر عهده داشت.

همان‌طور که سگر اشاره کرد، نسخه اول بازی Destiny از سیستم اتصال P2P استفاده می‌کرد؛ موردی که در بازی For Honor هم مشاهده کرده بودیم. در چنین وضعیتی اگر بازیکنان از اینترنت خوبی برخوردار نباشند، امکان قطع شدن یا وجود لگ در بازی امکان‌پذیر است. همچنین بعضی از تقلب‌کننده‌ها در بازی Destiny از وجود لگ به نفع خود استفاده می‌کردند. 

مت سگر در ادامه صحبت‌های خود در مورد استفاده نکردن از سرورهای اختصاصی افزود:

ما از آن شرایط استفاده نمی‌کنیم؛ زیرا در جامعه گیمری، سرورهای اختصاصی به استفاده از مدل‌های شبکه‌ای کلاینت-سرور خالص اشاره دارد. بازی Destiny 2 از یک مدل شبکه‌ای هیبریدی که ترکیب مدل کلاینت-سرور و اتصال P2P است، استفاده می‌کند. همانند بازی Destiny سرور نسبت به پیشرفت‌های داخل بازی دقت کافی دارد؛ همان‌طور که بازیکنان نسبت به قابلیت‌ها و حرکاتی که انجام می‌دهند، دقت لازم را دارند. 

در آخر مت سگر در مورد نسخه رایانه‌های شخصی بازی اعلام کرد که نمی‌تواند قول بدهد که تقلب‌کنندگان در این نسخه به‌دلیل ساختار اتصال P2P نتوانند کاری از پیش ببرند؛ ولی خاطرنشان کرد که متقلبان به واسطه‌ی استراتژی‌هایی که تیم سازنده در نظر گرفته است، از بازی کردن رنج خواهند برد. 

بازی Destiny 2 در تاریخ ۱۷ شهریور (هشت سپتامبر) برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد و هنوز تاریخ عرضه نسخه پی‌سی این بازی مشخص نشده است. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده