// جمعه, ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

زوتاک دو کارت گرافیک مینی GTX 1080 Ti معرفی کرد

کمپانی زوتاک دو کارت گرافیک مینی از سری GTX 1080 Ti را رونمایی کرد.

از آغاز عصر کامپیوتر، مصرف‌کنندگان همیشه سخت‌افزارهایی می‌خواستند که کوچک باشد، قابل حمل باشد، برق کمتری مصرف کند و بتوان به سادگی از آن برای مقاصد دیگر استفاده کرد. این‌بار زوتاک (Zotac) دو مدل از کوچک‌ترین کارت‌های گرافیک سری GTX 1080 Ti تا به امروز را معرفی کرد. بُرد مدار این کارت‌ها ۲۰ سانتی‌متر طول دارد و فن کولر آن تنها ۲۱.۸ سانتی‌متر است.

Zotac GTX 1080 Ti Mini

یکی از این کارت‌های گرافیک سری GTX 1080 Ti Mini که به طور مختصر Zotac Mini نام دارد، در همان فرکانس مدل مرجع فعالیت می‌کند و از دو فن کولر بهره می‌برد. این کارت گرافیک برای سیستم‌های کوچک بسیار ایده‌آل است. زوتاک در این کارت، ارتفاع استاندارد PCIe را رعایت کرده و طول آن تنها چند سانتی‌متر از مادربردهای Mini ITX بلندتر است.

کارت گرافیک Zotac Mini قدرت خود را از دو کانکتور ۸ پین تأمین می‌کند و سه درگاه خروجی DisplayPort 1.4، یک درگاه HDMI 2.0b و یک درگاه اتصال DVI دارد.

Zotac GTX 1080 Ti Mini

کارت گرافیک دوم سری GTX 1080 Ti Mini زوتاک، GTX 1080 Ti Arctic Storm Mini نام دارد و در واقع همان کارت GTX 1080 Ti Mini است که با یک بلوک آبی ترکیب شده است تا یک کارت گرافیک کامپکت با خنک‌کننده‌ی مایع را ایجاد کند. بلوک آبی این کارت به طور مستقیم ماژول ولتاژ، حافظه و هسته‌ی کارت گرافیک را خنک می‌کند و به کارت این اجازه را می‌دهد تا در حجم کاری زیاد، دمای پایینی داشته باشد.

زوتاک سرعت هسته‌ی این کارت را مشخص نکرده است؛ اما انتظار می‌رود این نسخه نیز همان فرکانس مدل مرجع را داشته باشد. ابزارهای مورد نیاز برای خنک‌کننده‌ی مایع همراه با این کارت گرافیک عرضه خواهد شد که کاربران حرفه‌ای می‌توانند از آنها استفاده کنند.

در حال حاضر هیچ قیمت یا تاریخ عرضه‌ای برای این کارت‌های گرافیک مشخص نشده است؛ اما به احتمال زیاد جزئیات بیشتری در مراسم کامپیوتکس 2017 مشخص خواهد شد. این رویداد از ۹ تا ۱۳ خرداد در تایوان برگزار خواهد شد.


منبع OVERCLOCK3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده