نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۸

نام سرویس Beam مایکروسافت به Mixer تغییر پیدا کرد

مایکروسافت نام سرویس Beam را که رقیب Twitch است به Mixer تغییر داده و ویژگی‌های جدیدی به آن افزوده است.

امروز روز مهمی برای سرویس پخش زنده مایکروسافت یعنی سرویس Beam محسوب می‌شود؛ چرا که کمپانی نام تازه‌ای برای این پلتفرم برگزیده و با معرفی ویژگی‌های جدید برای آن، امکان ارائه امکانات فراوانی را فراهم ساخته است.

اولین تغییر مهم سرویس Beam به نام آن باز می‌گردد که از این پس Mixer خواهد بود. در یک پست بلاگ، مت سلسمندی، موسس سرویس Mixer، گفته است که تغییر نام این خدمات تصمیم سختی بوده است. در گفت‌وگویی با وب‌سایت گیم‌اسپات، وی توضیح داد که هدف از نام جدید، نشان دادن چگونگی عملکرد سرویس برای جمع کردن مردم کنار یکدیگر است. در مجموع، او گفت که تغییر نام، هم‌راستا با «نام بهتر، برند بهتر» و برای پیشرفت و آینده این پلتفرم خواهد بود. سلسمندی افزود که قصد دارد سرویس فوق را به تمامی بازارهای جهانی گسترش دهد و این هدفی است که امکان تحقق آن با نام Beam وجود نداشته است.

برای افرادی که با سرویس Beam آشنایی ندارند بگوییم که این سرویس با طبیعت تعاملی و زمان تاخیر کم خود، مسیرش را از سرویس Twitch و دیگر سرویس‌های پخش زنده جدا کرده است. در اینجا بازدیدکنندگان می‌توانند با استریمرها در تعامل باشند و هرچه را بخواهند از آن‌ها درخواست کنند. سلسمندی گفته است که تیم بازی Minecraft مایکروسافت به دنبال یافتن روش‌هایی برای پیاده‌سازی امکان تعامل از طریق Mixer به عنوان ویژگی رسمی بازی هستند و قصد دارند چیزی بسازند که انجمن بازی مذکور در حال حاضر به روش خودش ساخته است.

سرویس Mixer

و اما از ویژگی‌های جدید سرویس Mixer می‌توان به استریم چندنفره اشاره کرد که بزرگترین و شاخص‌ترین تغییر آن محسوب می‌شود. از امروز، به واسطه این ویژگی تا چهار بازیکن می‌توانند استریم خود را با یکدیگر ترکیب کنند تا یک تماشاگر بتواند آن را از طریق تقسیم صفحه تماشا کند و از طریق یک رابط متمرکز به گفتگو بپردازد. این ویژگی در حال حاضر برای دارندگان رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان در دسترس است؛ در حالی که کاربران ایکس‌باکس وان می‌توانند از هفته‌های آتی، از دوستان خود برای پیوستن به یک استریم چندنفره دعوت کنند.

سرویس Mixer

در ضمن، ویژگی استریم چندنفره شما را محدود به انجام یک بازی یا یک فعالیت نمی‌کند؛ برای مثال، یک نفر می‌تواند بازی کند و نفر دیگر می‌تواند برد گیم بازی کند یا هر کار دیگری که دوست دارد انجام دهد. با این حال امکان تجربه یک بازی توسط همه هم وجود دارد. علاوه بر این، نیازی نیست که همه استریم‌ها از یک منبع باشند و ویژگی استریم چندنفره روی رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و موبایل به طور هم‌زمان قابل اجرا است.

سلسمندی گفته است که مطمئن نیست سرویس Twitch هم ویژگی استریم چندنفره را پیاده‌سازی کند؛ با این حال از اینکه سرویس Mixer تنها سرویسی است که این ویژگی را ارائه می‌دهد، هیجان‌زده است. وی همچنین گفت که تقریبا همه ویژگی‌های سرویس Mixer در نتیجه واکنش به بازخورد طرفداران بوده است و استریم چندنفره هم از این قائده مستثنی نیست. سلسمندی گفت که در برنامه طولانی مدت Mixer ویژگی‌های جدید دیگری هم در نظر گرفته شده است.

در ادامه، فهرست دیگر تغییرات و ویژگی‌های جدید سرویس Mixer را مرور می‌کنیم:

  • نسخه بتای برنامه Mixer برای اندروید و iOS منتشر شده است. در حال حاضر شما فقط می‌توانید از خودتان استریم تهیه کنید؛ اما به‌زودی این برنامه امکان استریم گیم‌پلی بازی را هم فراهم می‌کند. برای مثال، در آینده می‌توانید بازی Pokemon Go را در دستگاه موبایل خود از طریق Mixer استریم کنید و همراه با بینندگان به شکار بپردازید.
  • از این پس یک کانال جدید به نام Channel One طیف گسترده‌ای از محتوای مختلف را به نمایش می‌گذارد که شامل عرضه بازی‌های جدید، رویدادهای ویژه و همچنین راهنمایی و ترفند بازی‌ها می‌شود. این کانال همیشه آنلاین است و محتوای آن به‌دست مایکروسافت اداره می‌شود.
  • صفحه مخصوص Mixer به داشبورد ایکس‌باکس وان افزوده خواهد شد. این صفحه استریم‌های منحصربه‌فرد، محبوب و جذاب زنده را در هر زمانی به نمایش می‌گذارد.
  • کنفرانس خبری مایکروسافت در نمایشگاه E3 2017 با رزولوشن 4K از طریق Mixer برای افرادی که به تلویزیون و نمایشگر 4K مجهز هستند، پخش خواهد شد.
  • مایکروسافت یک استودیوی Mixer در ساختمان اصلی خود، واقع در منهتن، تاسیس خواهد کرد؛ یک مرکز هنری که به تولید محتوای دیجیتالی مخصوص مخاطبین، رقابت‌ها و رویدادهای آنلاین خواهد پرداخت.

سرویس Mixer

سلسمندی ۱۹ ساله و جیمز بوهم ۲۰ ساله در سال ۲۰۱۶ سرویس Beam را راه‌اندازی کردند و مایکروسافت همان سال به مبلغ نامعلومی این سرویس را خریداری کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده