نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲

گزارش مالی Take-Two به بازه انتشار بازی Red Dead Redemption 2 اشاره دارد

گزارش مالی کمپانی تیک-تو تا پایان سال مالی منتهی به ۱۱ فروردین، به بازه زمانی انتشار بازی Red Dead Redemption 2 اشاره دارد.

مطابق آخرین اخبار بازی، کمپانی تیک-تو پس از اعلام خبر تاخیر در عرضه‌ی بازی Red Dead Redemption 2، گزارش مالی خود را از درآمد‌های مربوط به سه‌ماهه‌ی مالی اخیر و سال مالی شرکت منتشر کرده که هر دو در تاریخ ۱۱ فروردین (۳۱ مارس) پایان یافته است.

پیش از این نگرانی‌های زیادی پیرامون تاخیر در عرضه‌ی بازی Red Dead Redemption 2 وجود داشت که نهایتا دیروز مشخص شد که این اثر به جای عرضه در پاییز سال 2017 در بهار سال 2018 روانه‌ی بازار خواهد شد. کمپانی تیک-تو تایید کرد که تا پایان سال مالی ۲۰۱۹ شاهد عرضه‌ی بازی نخواهیم بود و انتشار بازی حداقل تا ۱۲ فروردین سال ۱۳۹۷ محقق نخواهد شد.

استراوس زلنیک، مدیر عامل تیک تو در رابطه با تاخیر بازی اعلام کرد:

اتخاذ این تصمیم ساده نبوده و به منظور تعهد تیم ما برای ارائه‌ی بهترین کیفیت به کاربران گرفته شده است. همچنین این تصمیم هیچ تاثیری بر فعالیت‌های کمپانی راک استار نخواهد داشت.

زلنیک در پاسخ به سوالی در مورد سطح انتظارات از بازی Red Dead Redemption 2 گفت:

ما عادت نداریم که پیش از تحقق موفقیت در خصوص آن صحبت کنیم و بیشتر تمایل داریم تا بهترین تجربه را در اختیار کاربران قرار دهیم و پس از آن می‌توانیم نتایج حاصله را گزارش کنیم. ما به پتانسیل‌ بالای بازی Red Dead Redemption 2 ایمان داریم؛ اما نظرات کاربران است که در این خصوص اهمیت دارد.

علاوه بر این زلنیک اعلام کرد که در سال مالی ۲۰۱۹ (بازه‌ی زمانی بین ماه آوریل سال ۲۰۱۸ تا مارس سال ۲۰۱۹) شاهد انتشار یک بازی جدید از یکی از مجموعه‌های بزرگ کمپانی توکی گیمز خواهیم بود. زلنیک جزئیات بیشتری را از این بازی ارائه نکرده است؛ اما شایعات زیادی از ساخته شدن نسخه‌ی جدیدی از مجموعه‌ی Borderlands حکایت دارد. لازم به ذکر است که تا این لحظه هیچ نشانه‌ای برای ارجاع صحبت‌های زلینک به شایعه‌ در حال ساخت بودن بازی Borderlands 3 وجود ندارد و نمی‌توان به‌طور قطع در این خصوص صحبت کرد.  

بر اساس صحبت‌های زلنیک، نسخه‌های جدید دو بازی NBA 2K و WWE 2K برای عرضه در سال مالی ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است و پشتیبانی از بازی Grand Theft Auto V و بازی Grand Theft Auto Online هم ادامه‌ خواهد یافت.

در کنفرانس مالی کمپانی Take Two با حضور سرمایه‌گذاران، زلنیک اظهار داشت که بازی‌های Grand Theft Auto V و Grand Theft Auto Online عملکردی فراتر از انتظارات شرکت در سه ماهه‌ی چهارم داشته‌اند که این عملکرد از زمان عرضه بازی تاکنون روز به روز بهبود یافته است. از زمان عرضه‌ی بازی GTA V تاکنون ۸۰ میلیون واحد از بازی روانه‌ی بازار شده که این تعداد در حال افزایش است و به همین منظور بروزرسانی‌های جدیدی برای بازی در نظر گرفته شده است.

بر اساس اعلام زلنیک، بازی NBA 2K17 با فروش ۸ میلیون واحدی، در تلاش برای کسب مقام بهترین فروش بازی‌های ورزشی کمپانی تیک تو است. بازی Civilization VI نیز با فروش نزدیک به ۲ میلیون واحدی، مقام سریع‌ترین فروش بازی‌ها در تاریخ تیک تو را به خود اختصاص داده است. فروش بازی WWE 2K17 و بازی Mafia III نیز به ترتیب ۳ و ۵ میلیون واحد بوده است.

درآمد خالص سال مالی ۲۰۱۶ شرکت تیک تو ۱.۷۸ میلیارد دلار بوده که نسبت به فروش ۱.۴۱۴ میلیارد دلاری سال قبل رشد داشته است. درآمد حاصل از فروش دیجیتالی شرکت هم ۹۲۱.۷ میلیون دلار اعلام شده که شامل خرید بسته‌های الحاقی، پرداخت‌های درون برنامه‌ای و موارد دیگر بوده است و بر این اساس می‌توان گفت که ۲۶ درصد از کل درآمد خالص شرکت مربوط به فروش دیجیتالی آنها است.

با انتشار خبر تاخیر خوردن بازی Red Dead Redemption 2، ارزش سهام کمپانی تیک‌-تو اینتراکتیو با کاهش عجیبی روبه‌رو شد؛ ولی ارزش سهام این شرکت در روز بعد افزایش داشت و به رکورد جدید ۷۶.۷۰ دلار دست یافت. ارزش سهام این شرکت در زمان نگارش این خبر هم با کاهش اندکی به ۷۲.۰۴ دلار رسید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده