نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

آغاز ساخت آخرین انیمیشن هایائو میازاکی در پاییز امسال

هایائو میازاکی اکنون به دنبال انتخاب انیماتورها و بازیگران مورد نظرش برای آغاز ساخت آخرین اثر خود است.

استودیو جیبلی بعد از سریال تلویزیونی ۲۶ قسمتی Ronja, the Robber's Daughter (رونیا: دختر راهزن)، نوید ساخت فیلمی دیگر را به طرفداران خود داده است. هایائو میازاکی، کارگردان، طراح، گرافیست، فیلمنامه‌نویس و مغز تفکر استودیو جیبلی، تصمیم به ترک دوران بازنشستگی گرفته و قرار است کار ساخت انیمیشن جدید خود را از پاییز امسال آغاز کند. طبق خبری که سایت AnimeNewsNetwork در مورد آخرین فیلم هایائو میازاکی اعلام کرد، وی اکنون به دنبال انتخاب انیماتورها و بازیگران پشت صحنه‌ است تا بتواند از اول ماه اکتبر، کار ساخت فیلم جدید خود را که احتمالاً چیزی نزدیک به سه سال به طول خواهد انجامید را آغاز کند. هایائو میازاکی می‌خواهد ساخت فیلم را تا پیش از شروع مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو به پایان برساند، ولی تهیه‌کننده‌ی استودیو جیبلی، تاشیو سوزوکی، این امر را ناممکن می‌داند. هایائو میازاکی با اتمام ساخت این فیلم، سنی در حدود ۸۰ سال خواهد داشت و احتمالاً باید منتظر خداحافظی وی از دنیای انیمیشن‌سازی باشیم.

Hayao_Miyazaki

بعد از جدا شدن هایائو میازاکی از استودیو جیبلی در سال ۲۰۱۳، این استودیو اعلام کرد که به مدت یک سال از فعالیت‌های فیلم‌سازی دست کشیده و به فکر تجدید سازمان ساختار اصلی استودیو خواهند بود. آخرین اثری که توسط استودیو جیبلی به نمایش درآمد به سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد؛ همان سریال تلویزیونی Ronja که توسط پسر هایائو میازاکی، گورو میازاکی، کارگردانی شد و هم‌اکنون نیز از طریق آمازون پرایم قابل مشاهده است. از آنجایی که هایائو میازاکی پیش از این نیز چند مرتبه‌ای تصمیم به بازنشستگی گرفته بود، نمی‌توان به طور قطع این فیلم را آخرین ماجراجویی وی در دنیای انیمیشن در نظر گرفت. هنگام پایان یافتن ساخت فیلم، وی به مرز ۸۰ سالگی خواهد رسید و جدا از این موضوع سرنوشت استودیو جیبلی هم بعد از بازنشستگی میازاکی چندان مشخص نیست. در هر صورت خبر ساخت فیلمی دیگر از این کارگردان بزرگ دنیای انیمیشن، باعث خوشحالی طرفداران وی خواهد شد و مطمئناً آخرین ساخته‌ی وی را از دست نخواهند داد.
طرفداران فیلم‌های انیمیشن، هایائو میازاکی را با آثاری نظیر فیلم Porco Rosso (پورکو روسو)،  فیلم Princess Mononoke (شاهزاده مونونوکه)، فیلم The Wind Rises (باد برمی‌خیزد)، فیلم Spirited Away (شهر اشباح) و Ponyo (پونیو) به خاطر می‌آورند.   

      

 


منبع Engadget
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده