// چهار شنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲

افزایش 2.2 درصدی سهم AMD از بازار پردازنده ها

میزان فروش پردازنده‌ها در بازار، افزایش ۲.۲ درصدی را برای ای‌ام‌دی نسبت به اینتل نشان می‌دهد.

ای‌ام‌دی شروع خوبی در ابتدای سال داشته و در ۵ سال گذشته این نخستین بار است که شاهد افزایش فروش ۲.۲ درصدی پردازنده‌های این کمپانی نسب به اینتل هستیم. سهم بازار شرکت AMD از ابتدای سال ۲۰۰۶ تا الان تقریبا به طور پیوسته در حال افت بود و در اندک مواردی، افزایش بالاتر از ۱ درصد را تجربه کرده بود. آخرین باری که ای‌ام‌دی افزایش فروش ۳ درصدی داشت، به سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد؛ زمانی که ای‌ام‌دی معماری Piledriver و APU های خود را معرفی کرد.

AMD Marketshare

افزایش سهم بازار ای‌ ام‌ دی به وضوح به عرضه‌ی پردازنده‌های رایزن مرتبط می‌شود و با وجود آن که نوسان زیادی داشت اما در هر صورت موفقیتی برای شرکت تحت رهبری دکتر لیسا سو بود. اگر AMD محصولاتش را با همکاری شرکای تجاری مناسب عرضه می‌کرد، فروش آن‌ها می‌توانست بهتر از این باشد؛ اما آن‌ها درگیر مخفی نگاه داشتن تاریخ عرضه بودند چون تولیدکنندگان مادربورد نتوانسته بودند موجودی لازم را برای روز عرضه مهیا کنند. موجودی مادربوردها در نهایت یک ماه پس از عرضه‌ی پردازنده‌های Ryzen R7 متعادل شد.

آمار فروش پردازنده‌ها که هر سه ماه یک‌بار توسط PassMark منتشر می‌شود، از فروشگاه‌ها جمع آوری نشده بلکه نتایج بنچمارک سیستم کاربرانی است که خودشان شخصا انجام داده اند. مزیت آن این است که فقط به آمار فروش یا پیش‌خرید پردازنده‌ها بسنده نمی‌کند و تعداد واقعی پردازنده‌های فعال را نشان می‌دهد.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده