نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

سهام سونی به بیشترین سود در ۲۰ سال اخیر رسید

با توجه به جدیدترین گزارش مالی سونی، این کمپانی بالاخره وارد دوران سودآوری خود شده است.

ارزش سهام کمپانی سونی دیروز در بازار بورس توکیو ۳.۸۳ درصد افزایش داشته داشته است. این اتفاق در حالی رخ داد که کمپانی پیش بینی خود را در گزارش سال مالی خود که در ماه مارس به اتمام رسید، بروزرسانی کرده و در مورد سود قبل از بهره و مالیات کمپانی که از ۲۴۰ میلیارد ین به ۲۸۵ میلیارد ین (۲.۶ میلیارد دلار) افزایش پیدا کرده، تجدید نظر کرده بود. دلیل این بروزرسانی به تقویت تمامی بخش‌های کمپانی به جز بخش قطعات مربوط می‌شود. پس از سال‌ها خرج کردن درآمد عظیم حاصل از بخش بازی‌های ویدیویی برای پوشش دادن بخش‌های نگران‌کننده مانند سونی پیکچرز، به نظر می‌رسد که بالاخره کمپانی وارد دوران سودآور خود شده است.

گزارش مالی کامل آن‌ها پیرامون سال مالی گذشته، این هفته منتشر می‌شود، اما Sony نسبت به پیش بینی خود به دلیل دریافت آمار بهتر در ماه فبریه، تجدید نظر کرده است. در یک بیانیه رسمی، سونی توضیح داده است که کلید رسیدن به این تجدید نظر مثبت، به کاهش موردانتظار هزینه‌های استهلاک کسب بیمه معوقه و دیگر هزینه‌های بخش سرویس‌های مالی و هزینه کمتر بخش‌های دیگر در ماه فبریه نسبت به تصور اولیه، به خصوص در مورد قطعات نیمه رسانا مربوط می‌شود. تنها بخشی از نسبت به تصور اولیه عملکرد بدتری داشته است، بخش قطعات بوده است.

تحلیل‌های صورت گرفته از سوی شرکت‌هایی مانند Goldman Sachs نسبت به گزارش پیش رو امیدوار کننده بوده و آن‌ها پیش بینی کرده‌اند که سونی حداقل ۵۰۰ میلیارد ین سود عملیاتی برای سال آینده برآورد کرده است؛ رقمی که از سال ۱۹۹۸ و اوج کنسول پلی‌استیشن اولیه تاکنون بی سابقه بوده است. تحلیلگران معتقند که ارزش سهام سونی در صورت تقبل نتایج ارایه شده توسط بازار، افزایش خواهد یافت:

ما معتقدیم که سهم بازار به زودی عامل مهمی در فاز رشد ارزش سهام خواهد داشت. انتظار داریم که رشد ارزش سهام، وابسته به بازی‌ها، فیلم‌ها و موسیقی خواهد بود که با افزایش قیمت محتوا به صورت جهانی و تنوع روش‌های تحویل کالا پشتیبانی خواهند شد.

در آخرین گزارش مالی سونی آمده است که آن‌ها چگونه موفق شدند بیشترین تعداد کنسول پلی‌ استیشن در تاریخ را در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه کنند و قصد دارند که تا پایان ماه مارس ۲۰۱۷ (پایان سال مالی)، ۶۰ میلیون پلی‌استیشن 4 در بازار توزیع کنند. گزارش این هفته سونی، موفقیت آن‌ها را تعیین خواهد کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده