// جمعه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲

AMD رسما کارت گرافیک Radeon RX 560 را معرفی کرد

ای‌ام‌دی از کارت گرافیک ۹۹ دلاری Radeon RX 560 رونمایی کرد.

سرانجام کمپانی AMD به طور رسمی از کارت گرافیک RX 560 رونمایی کرد. از لحاظ قدرت، این کارت بین RX 570 و کارت پایین‌رده‌ی RX 550 قرار می‌گیرد. تعدادی از طراحی‌ها و مشخصات این کارت توسط دیگر تولیدکنندگان منتشر شده است. کارت پایین‌رده‌ی RX 550 قیمتی برابر با ۸۹ دلار دارد؛ اما Radeon RX 560 جدید فقط ۱۰ دلار گران‌تر یعنی ۹۹ دلار قیمت خورده است. برچسب ۹۹ دلاری فقط مربوط به مدل‌های ۲ گیگابایتی GDDR5 است. نسخه‌ی ۴ گیگابایتی از نوع GDDR5 بسته به برند، قیمتی بین ۱۰۹ تا ۱۱۹ دلار خواهد داشت.

AMD Radeon RX 560

مشخصات کارت گرافیک مرجع RX 560

کارت گرافیک AMD Radeon RX 560 از لحاظ ظاهری در هر دو مدل ۲ و ۴ گیگابایتی مشابه هم هستند و Baffin XT نام دارند. هسته‌ی این کارت گرافیک از ۳ میلیارد ترانزیستور با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری ساخته شده است. هر کدام از کارت‌های Baffin XT دارای ۱۶ واحد پردازشی، ۱۶ واحد رندرینگ خروجی، ۶۴ واحد سایه‌زنی و ۱۰۲۴ هسته‌ی پردازشی دارند. فرکانس پایه‌ی مدل مرجع ۱۱۷۵ مگاهرتز است که در حالت بوست به ۱۲۷۵ مگاهرتز می‌رسد. فرکانس حافظه ۱۷۵۰ مگاهرتز به همراه فرکانس موثر ۷۰۰۰ مگاهرتزی با رابط باس ۱۲۸ بیتی است.

ASUS STRIX RX 560

کارت گرافیک RX 560 دیگر تولیدکنندگان

کارت‌های گرافیک ایسوس با نام‌های STRIX RX 560 Gaming و RX 560 DUAL Fan پیش از این افشا شده بود.

کمپانی گیگابایت دو نسخه‌ی ۲ و ۴ گیگابایتی از کارت گرافیک RX 560 Gaming OC دارد که فرکانس بوست آن ۱۲۸۷ مگاهرتز است.

کمپانی PowerColor نیز دو کارت با همان مقدار حافظه‌ی مشابه عرضه کرده است که Red Dragon RX 560 نامیده می‌شود. این کارت‌ها در نسخه‌ی ۲ گیگابایتی با سرعت ۱۲۸۰ مگاهرتز و در نسخه‌ی ۴ گیگابایتی با سرعت ۱۲۸۸ مگاهرتز فعالیت می‌کنند.

سافایر دو کارت ۴ گیگابایتی و یک کارت ۲ گیگابایتی تحت نام Pulse عرضه خواهد کرد. یکی از کارت‌ها در همان فرکانس مرجع تنظیم شده است؛ در حالی که نسخه‌ی OC 2GB و OC 4GB هر دو در حالت بوست به فرکانس ۱۳۰۰ مگاهرتز خواهند رسید.

مشخصات فنی کامل، بهترین قیمت کارت گرافیک در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی کامل انواع کارت گرافیک را در بخش محصولات مشاهده کنید؛ انواع کارت گرافیک انویدیا Geforce و Quadro و کارت گرافیک‌ AMD رادئون برای مقایسه و خرید در دسترس کاربران است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده