نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۱

گزارش اختصاصی زومجی از سمینار معرفی محصولات گاردین Seagate

روز پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت، سمینار معرفی محصولات گاردین Seagate با تمرکز بر هارد درایوهای SkyHawk در هتل پارسیان اوین برگزار شد. با زومجی و گزارش این مراسم همراه باشید.

شرکت سی‌گیت که سال‌ها است مشغول تولید و ساخت ابزار ذخیره‌سازی اطلاعات است، پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت، سمیناری در هتل پارسیان اوین به منظور معرفی محصولات گاردین با تمرکز روی مدل‌های SeaHawk (مخصوص دوربین‌های مدار بسته) برگزار کرد. این سمینار با حضور اصحاب رسانه و نماینده‌های مختلف این شرکت برگزار شد. مجری این مراسم در ابتدا اعلام کرد که سی‌گیت اولین شرکت آمریکایی است که از دو سال پیش تاکنون به صورت رسمی در ایران حضور یافته است. شرکت Seagate نیز از سال ۱۹۶۴ وارد بازار ساخت محصولات مرتبط با ذخیره‌سازی شده است. 

مراسم ابتدا با سخنرانی آقای ابراهیم، مدیر فروش آفریقا و خاورمیانه سی‌گیت آغاز شد. وی در ابتدا به اهمیت هارد درایو در زندگی روزمره ما پرداخت و گفت که بدون هارد، تمامی تجارت‌ها از بین می‌رود زیرا هارد درایو، ابزاری برای ذخیره‌سازی تمام اطلاعات ما محسوب می‌شود. به گفته ابراهیم،‌ Seagate هم‌اکنون ۵۰ درصد بازار هاردهای مختلف را به خود اختصاص داده است زیرا تنها روی ساخت این ابزار و توسعه و عرضه آنها فعالیت دارد. آنها در طول فعالیت ۳۵ ساله خود توانسته‌اند پیشرو بازار هارد شوند.

Seagate / سیگیت

برندهای سیگیت، لسی و سیلیکون سه برندی هستند که در این شرکت آمریکایی تولید می‌شوند و علاوه بر آن بحث امنیت داده‌ها، دسترسی به آنها، دیتاسنترها و قدرت ذخیره‌سازی در این شرکت از اهمیت خاصی برخوردار است. از نظر ظرفیت نیز این شرکت همیشه در بازار پیشرو بوده است و تا سه ماه آینده قصد دارد هاردهای ۱۲ ترابایتی و تا ۶ ماه آینده هاردهای ۱۴ ترابایتی را به بازار عرضه کند.

آقای ابراهیم در ادامه صحبت‌های خود آمار و ارقامی را ارائه کرد. طبق گفته‌های وی، در سال ۲۰۱۶ در دنیا ۱۱۹ میلیون SSD و ۴۶۸ میلیون هارد درایو فروخته شده است. در همین سال و در مقایسه با سال گذشته، SSD صنعتی ۳۹ درصد و SSD دستکتاپ ۵۰ درصد رشد فروش داشته‌اند. هاردهای مخصوص دوربین‌های مداربسته ۱۱۳ درصد و هاردهای NAS نیز ۳۹ درصد رشد را تجربه کرده‌اند.

در ادامه این مراسم، آقای ابراهیم به معرفی محصولات مختلف سری گاردین Seagate پرداخت. باراکودا، فایرکودا، اسکای‌هاوک و آیرون‌ولف نام محصولات این مجموعه جدید هستند. هاردهای باراکودا در دو اندازه ۲.۵ و ۳.۵ اینچی عرضه می‌شوند و ظرفیتشان تا ۱۰ ترابایت نیز بالا می‌رود. به گفته سی‌گیت، سریع‌ترین هاردهای دنیا، هارد فایرکودا است و حتی در برخی از آزمایشات توانسته‌اند از نظر سرعت برخی از SSD ها را نیز پشت سر بگذارند. هاردهای آیرون‌ولف نیز بیشتر در NAS ها استفاده می‌شوند که به دو بخش صنعتی و معمولی تقسیم می‌شوند. اما یکی از مهم‌ترین هاردهای سی‌گیت بنا به گفته‌های آقای ابراهیم، نسل جدید هاردهای اسکای‌هاوک هستند که برای ذخیره تصاویر دوربین‌های مدار بسته به کار می‌روند. این هاردها بین ظرفیت یک تا ۱۰ ترابایت عرضه می‌شوند.

Seagate / سیگیت

یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب هارد برای ذخیره دوربین‌های مدار بسته، سرعت ذخیره‌سازی است که سی‌گیت توانسته با استفاده از فناوری‌های خاص خود، هارد سری SkyHawk را برای ذخیره این داده‌ها آماده کند. تا پیش از این،‌ بیشینه ظرفیت هاردهای مخصوص دوربین مدار بسته، ۱۰ ترابایت بود که تا سه ماه آینده این ظرفیت به ۱۲ ترابایت افزایش خواهند یافت. هاردهای اسکای‌هاوک قابلیت ذخیره کردن تصاویر ۶۴ دوربین را به صورت همزمان دارند در حالیکه هاردهای رقبا، تنها از ۳۲ دوربین پشتیبانی می‌کنند.

در ادامه نیز مشخص شد که شرکت‌های پارسه ارتباطات و سازگار ارقام گارانتی و پخش هاردهای سیگیت را در ایران برعهده خواهند داشت. در ادامه این مراسم، آقای اروند پیشه، مدیر فروش سازگار ارقام به روی صحنه آمد و صحبت‌هایی انجام داد. 

سیگیت / Seagate

وی اعلام کرد که هاردهای ذخیره‌سازی جدید سی‌گیت انقلابی را در بحث ذخیره‌سازها و هاردها به وجود آورد‌ه‌اند. هاردهای اسکای‌هاوک جزو محصولات سری گاردین این شرکت محسوب می‌شوند. هدف و استراتژی بازار هارد به سمت کالاهای تخصصی در حال حرکت است و اسکای‌هاوک نیز دقیقا به همین دلیل عرضه شده است تا مشتریان بتوانند با خیال راحت داده‌های مورد نظر خود را با کیفیت بهتر ذخیره کنند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده