نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

Vive از یک هدست واقعیت مجازی بی سیم رونمایی کرد

گوگل از یک هدست واقعیت مجازی بی سیم Vive برمبنای پلتفرم Daydream رونمایی کرد.

یکی از موانع بزرگی که هدست‌های واقعیت مجازی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وابستگی آن‌ها به یک سخت افزار جداگانه و تعداد فراوان سیم‌های مورد نیاز برای ایجاد اتصال محسوب می‌شود. جدیدترین هدست واقعیت مجازی Vive قصد دارد این مشکل را برطرف کند.

در کنفرانس Google I/O، گوگل یک هدست واقعیت مجازی Vive معرفی کرد که از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل یعنی Daydream که سال گذشته عرضه شده بود، استفاده می‌کند. این هدست مستقل بوده، به این معنا که نیازی به اتصال آن به رایانه یا هر دستگاه دیگری نیست و به همین علت از مزیت بی سیم بودن نیز بهره می‌برد. در بلاگ Vive آمده است:

هر چیزی که برای بهترین واقعیت مجازی قابل حمل نیاز دارید در این هدست پیاده سازی شده است. هدست واقعیت مجازی مستقل Vive یک تجربه واقعیت مجازی قابل حمل عمیق‌تر و همه‌جانبه را به ارمغان می‌آورد.

این هدست از WorldSense استفاده می‌کند که به گفته گوگل امکان ردیابی دقیق حرکات از جمله خم شدن، جاخالی دادن و نشستن سریع را فراهم می‌کند.

هدست واقعیت مجازی بی سیم Vive

جزئیات این هدست هنوز محدود بوده و قرار است اطلاعات بیشتر به زودی منتشر شوند. در بلاگ مذکور آمده است:

مطمئن باشید که استفاده از این هدست راحت بوده و نیازی به کابل برای اتصال ندارد. به راحتی آن را بردارید، روی سر خود قرار دهید و کاملا در واقعیت جدید خود غوطه ور شوید.

در حال حاضر اطلاعاتی از عملکرد و مقایسه آن با هدست‌های موجود در دسترس نیست. در ضمن قیمت هدست واقعیت مجازی هم هنوز مشخص نشده، اما به احتمال فراوان هنگام عرضه‌اش در سال جاری، قیمت بالایی خواهد داشت.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده