// چهار شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵

انتشار جزئیات پردازنده‌ های Core i9 اینتل

طبق گزارش AnandTech، مشخصات پردازنده‌های آینده‌ی کمپانی اینتل موسوم به Core i9 منتشر شده است.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که کمپانی اینتل قصد دارد پس از عرضه‌ی نسل هفتم پردازنده‌ Core i7، پردازنده‌های جدیدی را معرفی کند که بیشتر از ۴ هسته دارند. نسل قبل شامل Core i7-6800K (شش هسته‌ای)، 6900K (هشت هسته‌ای) و 6950X (ده هسته‌ای) می‌شود که شش ماه پس از معرفی 6700K (چهار هسته‌ای) عرضه شدند. در هر حال، اکنون جزئیات جدیدی در رابطه با پردازنده‌های چند هسته‌ای منتشر شده است که تحت نام Core i9 شناخته می‌شود.

طبق تصویری که در انجمن AnandTech قرار گرفته، خلاصه‌ی مشخصات پردازنده‌های آینده‌ی Intel Core-i9 به شرح زیر است:

نام پردازندههسته/رشتهفرکانس پایهفرکانس بوست
Core i9-7920X۲۴/۱۲نامعلومنامعلوم
Core i9-7900X۲۰/۱۰۳.۳ گیگاهرتز۴.۳ گیگاهرتز توربو ۲
۴.۵ گیگاهرتز توربو ۳
Core i9-7820X۱۶/۸۳.۶ گیگاهرتز۴.۳ گیگاهرتز توربو ۲
۴.۵ گیگاهرتز توربو ۳
Core i9-7800X۱۲/۶۳.۵ گیگاهرتز۴ گیگاهرتز

گفته می‌شود پردازنده‌های 7920X و 7900X دارای ۴۴ مسیر PCI-e بوده و توان مصرفی ۱۶۰ وات دارند. در حالی که 7820X و 7800X شامل ۲۸ مسیر PCI-e و ۱۴۰ وات توان مصرفی می‌شوند. تمام پردازنده‌ Core i9 بر اساس معماری Skylake-X طراحی شده اند که نسل قبل یعنی Broadwell-E را به تکامل رسانده است.

همچنین مشخصات دو پردازنده‌ی Core i7 از سری کبی‌لیک نیز منتشر شده است. پردازنده‌ی 7740K که نسخه‌ی قوی‌تر 7700K به شمار می‌رود، کماکان ۴ هسته و ۸ رشته‌ی پردازشی دارد، اما فرکانس پایه و بوست آن به ترتیب ۴.۳ و ۴.۵ گیگاهرتز است. 7640K هم که اساسا نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی Core i5-7600K به حساب می‌آید، ۴ هسته و ۴ رشته‌ی پردازشی دارد که به همراه ۴ گیگاهرتز فرکانس پایه و ۴.۳ گیگاهرتز در حالت بوست عرضه خواهد شد.

انتظار می‌رود پردازنده‌های جدید اینتل در ماه ژوئن (خرداد و تیر ۱۳۹۶) یا در رویداد کامپیوتکس که بزرگ‌ترین مراسم سخت‌افزارهای کامپیوتر محسوب می‌شود، رونمایی شوند. تا این لحظه هیچ اشاره‌ای به قیمت این پردازنده‌ها نشده است.

مشخصات فنی کامل، قیمت پردازنده در فروشگاه‌های اینترنتی و مقایسه‌ی کامل انواع CPU را در بخش محصولات مشاهده کنید؛انواع CPU اینتل از  جمله سری‌ Core i3، Core i5 و Core i7 و پردازنده‌های AMD رایزن (Ryzen) برای مقایسه و خرید در دسترس کاربران است. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده