// چهار شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۲

انتشار مشخصات کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT 1030

مشخصات و قیمت کارت گرافیک GeForce GT 1030 انویدیا منتشر شده است.

طبق گزارش وب‌سایت چینی ZOL و به نقل از VideoCardz، کارت گرافیک GT 1030 بر اساس معماری GP108 پاسکال طراحی شده است و ۳۸۴ هسته‌ی پردازشی موسوم به CUDA، دو گیگابایت حافظه‌ی GDDR5 و رابط PCIe 3.0 x8 دارد. این کارت پایین‌رده فرکانس پایه‌ی ۱۲۲۷ مگاهرتز داشته که در حالت بوست به ۱۴۶۸ مگاهرتز خواهد رسید.

فرکانس موثر حافظه‌ی این کارت ۶ گیگاهرتز (معادل با ۴ برابر فرکانس هسته یعنی ۱۵۰۰ مگاهرتز) است که در نتیجه باعث می‌شود GT 1030 پهنای باندی برابر با ۴۸ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد. به نظر می‌رسد این کارت ارزان‌تر از تخمین‌ها باشد. در ابتدا پیش‌بینی شده بود قیمت آن چیزی بین ۵۹۹ تا ۷۹۹ یوآن (حدود ۸۷ تا ۱۱۶ دلار) باشد، اما وب‌سایت ZOL قیمت آن را در حدود ۵۰۰ یوآن (۷۲.۵ دلار) عنوان کرده است.

این کارت گرافیک پایین‌رده قرار نیست گیمرها را هیجان زده کند، اما کمک بزرگی به سازندگان کامپیوترهای HTPC است. از لحاظ رقابت، GT 1030 مستقیما با کارت گرافیک Radeon RX 550 از کمپانی AMD رقابت خواهد داشت. ای‌ام‌دی چه بخواهد چه نخواهد، کارت GeForce GT 1030 بسیار خوش قیمت است.  

NVIDIA GeForce GT 1030

مشخصات منتشر شده به مشخصات کارت گرافیک ارزان قیمت GT 1030 که اخیرا گزارش کرده‌ایم بسیار نزدیک است. گزارشات تأیید نشده‌ای هم حاکی از این هستند که GT 1030 فرکانس پایه‌ی ۱۲۰۰ مگاهرتز و ۱۴۵۰ مگاهرتز در حالت بوست، به همراه فرکانس حافظه‌ی ۱۷۵۰ مگاهرتزی و ۲ گیگابایت حافظه از نوع GDDR5 با توان پردازشی ۹۲۲ گیگافلاپس دارد.

انتظار می‌رود کارت گرافیک NVIDIA GeForce GT 1030 امروز و با قیمتی معادل ۷۰ پوند عرضه شود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده