// سه شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

مشخصات پرچمدار AMD Ryzen 9 فاش شد

جزئیات پردازنده‌های بالارده‌ی سری Ryzen 9 کمپانی AMD منتشر شده است.

جزئیاتی از سری جدید پردازنده‌های رایزن AMD با نام Ryzen 9 برای بازار پی‌سی‌های بالارده، موسوم به HEDT، انتشار یافته است. خط تولید رایزن 9 که پیش از این با اسم رمز Threadripper شناخته می‌شد، شامل ۹ مدل مختلف است که در چهار پیکربندی گوناگون از لحاظ هسته و رشته‌های پردازشی عرضه خواهد شد.

در نظر داشته باشید که شایعات به طور ۱۰۰ درصد صحیح نیستند؛ اما طبق گزارش Guru3D و به نقل از WikiChip، پردازنده‌های Ryzen 9 کمپانی ای‌ام‌دی به شرح زیر هستند:

پردازنده‌های Ryzen 9هسته/رشتهفرکانس هستهفرکانس بوستتوان مصرفی
1998X۳۲/۱۶۳.۵ گیگاهرتز۳.۹ گیگاهرتز۱۵۵ وات
1998۳۲/۱۶۳.۲ گیگاهرتز۳.۶ گیگاهرتز۵۵ وات
1977X۲۸/۱۴۳.۵ گیگاهرتز۴ گیگاهرتز۱۵۵ وات
1977۲۸/۱۴۳.۲ گیگاهرتز۳.۷ گیگاهرتز۱۴۰ وات
1976X۲۸/۱۴۳.۶ گیگاهرتز۴.۱ گیگاهرتز۱۴۰ وات
1956X۲۴/۱۲۳.۲ گیگاهرتز۳.۸ گیگاهرتز۱۲۵ وات
1956۲۴/۱۲۳ گیگاهرتز۳.۷ گیگاهرتز۱۲۵ وات
1955X۲۰/۱۰۳.۶ گیگاهرتز۴ گیگاهرتز۱۲۵ وات
1955۲۰/۱۰۳.۱ گیگاهرتز۳.۷ گیگاهرتز۱۲۵ وات

در حال حاضر Ryzen 7 1800X پرچمدار پردازنده‌های ای‌ام‌دی است که ۸ هسته و ۱۶ رشته دارد. این پردازنده با توجه به برچسب قیمت نسبتا متوسطی که دارد، در تولید محتوای ویدیویی و رندرینگ تصاویر، برتری دارد. پردازنده‌های سری رایزن ۹ فقط برای گیمینگ در نظر گرفته نشده اند؛ بلکه این پردازنده‌های رده‌بالای دسکتاپی، امکان انجام مالتی‌تسکینگ با نرم‌افزارهای سنگین را به کاربر می‌دهند.

جزئیاتی هم از پردازنده‌های رده‌بالای کمپانی اینتل یعنی Core i9 منتشر شده است. شایعه شده است که Core i9-7920X قوی‌ترین پردازنده‌ی این کمپانی است که گفته می‌شود ۱۲ هسته و ۲۴ رشته دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای پردازنده‌ی Core i7-6950X باشد. محصولات Intel با پیکربندی‌های شش، هشت و ده هسته‌ای باید با محصولات چند هسته‌ای AMD به رقابت بپردازند.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به مراسم کامپیوتکس، اطلاعات بیشتری افشا شود. رویداد Computex از ۳۰ مه تا اول ژوئن سال جاری (۹ تا ۱۱ خرداد) برگزار خواهد شد. این مراسم، بزرگ‌ترین رویداد سخت‌افزار رایانه‌های شخصی است و کمپانی AMD در تاریخ ۳۱ مه (۱۰ خرداد) کنفرانسی مطبوعاتی خواهد داشت که به احتمال زیاد در آن از کارت‌های گرافیک Vega و پردازنده‌های Ryzen رونمایی خواهد کرد.


منبع GAMESPOT
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده