نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۷

دزدان اینترنتی، دزدان دریای کارائیب 5 را دزدیدند

ظاهرا فیلم دزدان دریای کارائیب ۵ توسط تعدادی از هکرها به سرقت رفته است.

طبق گزارش هالیوود ریپورتر (Hollywood Reporter) و دِدلاین (Deadline)، گروهی از هکرها اعلام کردند که فیلم مورد انتظار Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales (دزدان دریایی کارائیب: مردان مرده داستان نمی‌گویند) را سرقت کرده‌اند. آن‌ها از کمپانی دیزنی مبلغی را به عنوان باج درخواست کرده‌ و گفته‌اند اگر با خواسته‌ی آن‌ها موافقت نشود، فیلم را روی اینترنت قرار می‌دهند.

این در حالی است که هنوز مدرکی دال بر اینکه فیلم واقعاً به سرقت رفته باشد، ارائه نشده است. با این حال، چند هفته‌ی گذشته اتفاقی مشابه با همین خبر در مورد مجموعه‌ی تلویزیونی Orange is the New Black (نارنجی مُد جدید است) رخ داد. در آن مورد، هکرها اعلام کرده بودند فصل جدید سریال را دزدیده‌اند و پس از اینکه شبکه‌ی نتفلیکس از پرداخت پول سر باز زد، این مجموعه را در اینترنت منتشر کردند.    

طبق آنچه سایت دِدلاین گزارش داده است، هکرها مبلغ سنگینی را از دیزنی درخواست کرده‌ و تأکید کرده‌اند که مبلغ پرداختی باید به صورت بیت‌کوئین باشد که همین امر می‌تواند ردگیری‌های بعدی را با مشکل مواجه سازد. هالیوود ریپورتر هم گفته است که اگر با درخواست هکرها موافقت نشود، آن‌ها بلافاصله بخش‌های مهمی از فیلم را منتشر خواهند ساخت.

البته شایعات از سمت دیزنی حکایت از این موضوع دارند که این کمپانی درخواست هکرها را رد کرده است و در حال همکاری با FBI است.

Pirates of the Caribbean 5

فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های دزدان دریای کارائیب است و طبق برنامه قرار است جمعه‌ی هفته‌ی آینده اکران شود. مجموعه‌ی دزدان دریای کارائیب از سودآورترین پروژه‌های دیزنی محسوب می‌شود و مطمئناً هر گونه اتفاقی که بر میزان فروش فیلم تأثیر بگذارد، نگرانی زیادی را برای این کمپانی به وجود خواهد آورد. 

چند سال پیش بود که فیلم The Expendables 3 (یک‌بارمصرف‌ها ۳) کمپانی لاینز‌گیت (Lionsgate) پیش از اکران رسمی، روی اینترنت منتشر شد و همین امر باعث افت فروش شدید فیلم شد؛ البته تنها دلیل فروش کم این فیلم این موضوع نبود و دلایلی دیگری از جمله نمره‌ی ۳۲ از ۱۰۰ سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) هم در این اتفاق بی‌تأثیر نبود.

فیلم Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales قرار است در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۱۷ (۵ خرداد ۱۳۹۶) به روی پرده برود. کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی اسپن سندبرگ و یواخیم رانینگ بوده است.


منبع Theverge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده