// سه شنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

ایسوس از مادربردهای گیمینگ H270I و B250I رونمایی کرد

کمپانی ایسوس مادربردهای جدیدی از سری ROG Strix را با نام‌های H270I Gaming و B250I Gaming معرفی کرد.

کمپانی Asus دو مادربرد را در سایز mini ITX از خانواده‌ی Republic of Gamers، موسوم به ROG، با ویژگی‌های قدرتمندی معرفی کرده است. مادربردهای گیمینگ ROG Strix H270I و ROG Strix B250I قابلیت‌هایی مانند هیت‌سینک Double-Decker، فناوری نورپردازی Aura Sync و ویژگی‌هایی عالی برای صدا و شبکه دارند؛ یعنی هر چیزی که یک گیمر می‌خواهد.

این دو مادربرد جدید در بسیاری از ویژگی‌ها مشترک هستند؛ اما تفاوت‌هایی نیز دارند. چیپ‌ست‌ها به ترتیب H270 و B250 هستند؛ اما ROG Strix H270I Gaming از یک درگاه اضافه‌ی شبکه بهره می‌برد.

ASUS ROG Strix B250I Gaming Aura

پردازنده و حافظه

سوکت این مادربردها استاندارد LGA 1151 است که با آخرین پردازنده‌های Pentium ،Core i3 ،Core i5 ،Core i7 و Celeron سازگاری دارد. دو اسلات حافظه‌ی DIMM به شما امکان نصب ماژول رم تا ۳۲ گیگابایت را می‌دهد. به عنوان یک سیستم کوچک خانگی می‌توان حداکثر ۶۴ گیگابایت رم DDR4 با فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز را نصب کرد.

هر دو مادربرد ROG Strix H270I Gaming و ROG Strix B250I Gaming با پشتیبانی از نسل هفتم پردازنده‌های اینتل، از فناوری Optane این کمپانی هم پشتیبانی می‌کنند.

ASUS ROG Strix B250I Gaming Aura

قابلیت ارتقا و درایوهای ذخیره‌سازی

یک اسلات PCI-Express وجود دارد که برای کارت گرافیک مهیا شده و گذشته از آن، این مادربرد برای گیمرها ساخته شده است. تنها یک کارت PCIe 3.0 x16 با قابلیت SafeSlot می‌توان در آن نصب کرد که برای بیشتر کاربران کافی است.

تعداد زیادی درگاه هم برای درایوهای ذخیره‌سازی وجود دارد. چهار کانکتور معمولی ساتا 3 و دو اسلات M.2 برای حافظه‌های ذخیره‌سازی جدید تعبیه شده‌اند. یکی از اسلات‌های M.2 جهت نصب ماژول‌های نوع mSATA با سایز ۲۲۴۲ تا ۲۲۸۰ و PCIe 3.0 x4 استفاده می‌شود؛ اما دیگری فقط از ماژول‌های PCIe پشتیبانی می‌کند.

هیچ کمبودی از لحاظ تعداد درگاه‌های USB وجود ندارد. ROG Strix H270I Gaming از هشت درگاه USB 3.0 و ROG Strix B250I Gaming از ۶ درگاه USB 3.0 بهره می‌برد.

ایسوس همچنین از فناوری هوشمند RAMCache II استفاده کرده است که جهت کاهش ریسک از بین رفتن داده‌ها و بالا بردن سرعت اجرای بازی‌ها، تمام دستگاه‌های ذخیره‌سازی را کَش می‌کند.

ASUS ROG Strix H270I Gaming Aura

شبکه و صدا

هر دوی این مادربردها به درگاه اترنت گیگابیتی i219-V اینتل مجهز شده اند؛ اما مدل H270l از یک کنترلر RTL8111H ساخت Realtek هم بهره می‌برد. همچنین شبکه‌ی بی‌سیم با فناوری MU-MIMO با دو ورودی و دو خروجی و استاندارد 802.11ac به آن اضافه شده است.

صدا توسط کدک انحصاری SupremeFX S1220A به کار گرفته می‌شود. نسبت سیگنال به نویز (SNR) آن مقدار استثنایی ۱۱۳ دسی‌بل به عنوان ورودی است که بهترین عملکرد را در ضبط صدا فراهم می‌آورد. صدای خروجی هم با نسبت سیگنال به نویز ۱۲۰ دسی‌بل، شفاف‌ترین صدا را دارد. ASUS ROG از آمپلی‌فایرهای RC 4580 و OPA1688 ساخت کمپانی Texas Instruments که صدایی بسیار باکیفیت و بدون اعوجاج را به ارمغان می‌آورد، استفاده کرده است.

در این میان، مجموعه‌ی نرم‌افزاری Sonic Studio III جهت کنترل صدا و Sonic Radar III هم جهت موقعیت‌یابی دشمنان در بازی‌ها استفاده می‌شود.

ASUS ROG Strix H270I Gaming Aura

نورپردازی و هیت‌سینک Double-Decker

کاربر با یک رابط ۴ پین می‌تواند نوارهای LED خود را با مادربرد سینک کند و از فناوری Aura Sync برای اعمال تنظیمات آن بهره ببرد.

هیت‌سینک Double-Decker، ایده‌ای عالی برای مادربردهای کوچک، از جمله این دو مدل است که اجازه می‌دهد کارت M.2 دوم روی هیت‌سینک PCH قرار گیرد. با این کار نه‌تنها یک اسلات M.2 به سیستم اضافه می‌شود؛ بلکه باعث کاهش گرما تا ۲۰ درجه‌ی سانتی‌گراد هم می‌شود.

قیمت مادربرد

مادربردهای ASUS ROG Strix H270I Gaming و ASUS ROG Strix B250I Gaming تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) به ترتیب با قیمت ۱۱۹.۹۹ و ۱۲۹.۹۹ پوند در دسترس قرار خواهند گرفت.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده