نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۳

برترین کشورها از نظر بیشترین درآمد حاصل از بازی مشخص شدند؛ ایران در رتبه ۲۴

فهرست برترین کشور‌هایی که بیشترین درآمد حاصل از بازی‌های ویدیویی را داشته‌اند، منتشر شده و ایران در رتبه ۲۴ دیده می‌شود.

در جدیدترین گزارش منتشر شده توسط Newzoo، فهرست کشورهایی که موفق به کسب بیشترین درآمد از بازی‌های ویدیویی شده‌اند مشخص شده و چین با درآمد تخمین زده شده ۲۷.۵۵ میلیارد دلاری خود، رتبه نخست سال ۲۰۱۷ را در اختیار دارد. پس از چین، آمریکا رتبه دوم را با درآمد تخمینی ۲۵ میلیارد دلار تصاحب کرده و پس از آن ژاپن با ۱۲.۵ میلیارد دلار، آلمان با ۴.۴ میلیارد دلار و انگلستان با ۴.۲ میلیارد دلار پنج رتبه برتر را تشکیل داده‌اند.

چین و آمریکا در سال ۲۰۱۵ هم به ترتیب، رتبه اول و دوم را در اختیار داشتند. با این حال، امسال فاصله میان این دو افزایش پیدا کرده؛ در حالی که دو سال پیش، چین با ۲۲.۲۳ میلیارد دلار و آمریکا با ۲۱.۹۶ میلیارد دلار، اختلاف کمتری با یکدیگر داشتند. البته نکته مهم این است که جمعیت ۱.۳۸ میلیارد نفری چین بسیار بیشتر از جمعیت ۳۲۶ میلیونی آمریکا است؛ بنابراین در صورت مقایسه براساس جمعیت، آمریکا درآمد بیشتری نسبت به چین کسب کرده است. در ضمن ایران، با درآمد تخمینی ۴۳۱ میلیون دلار، رتبه ۲۴ جدول را در اختیار دارد.

در جدول Newzoo همچنین جمعیت اینترنتی هر کشور را شاهد هستیم که مسلما چین در این بخش هم رتبه اول را با جمعیت ۸۰۱ میلیون نفری در اختیار دارد. آمریکا در اینجا هم با ۲۶۱.۱ میلیون نفر، رتبه دوم را تصاحب کرده است. رتبه ایران با ۴۱.۷ میلیون نفر، ۲۴ است.

در نظر داشته باشید که رتبه‌بندی صورت گرفته شامل فروش سخت‌افزاری و درآمد کسب‌شده از سرویس‌های شرط‌بندی نمی‌شود. در ضمن، درآمد کسب‌شده از سرویس‌های تجارت به تجارت (B2B) هم از این فهرست محروم شده است. آمار و ارقام به نمایش درآمده، از طریق نظرسنجی عمده از مصرف‌کنندگان، داده‌های تراکنشی، گزارش‌های سه‌ماهه کمپانی‌ها و داده‌های سرشماری به دست آمده است.

در پایان، فهرست ۱۰ کشور برتر را بررسی می‌کنیم (ارقام به دلار آمریکا هستند):

۱. چین - ۲۷,۵۴۷,۰۳۹,۰۰۰

۲. آمریکا - ۲۵,۰۵۹,۸۸۳,۰۰۰

۳. ژاپن - ۱۲,۵۴۵,۶۵۰,۰۰۰

۴. آلمان - ۴,۳۷۸,۰۶۶,۰۰۰

۵. انگلستان - ۴,۲۱۷,۷۱۵,۰۰۰

۶. کره جنوبی - ۴,۱۸۷,۷۱۱,۰۰۰

۷. فرانسه - ۲,۹۶۷,۰۵۲,۰۰۰

۸. کانادا - ۱,۹۴۷,۳۷۱,۰۰۰

۹. اسپانیا -- ۱,۹۱۳,۰۵۰,۰۰۰

۱۰. ایتالیا -- ۱,۸۷۴,۶۰۸,۰۰۰


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده