// یکشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹

پشتیبانی از Vulkan و OpenGL در آپدیت جدید Nvidia GeForce Experience

در آخرین بروزرسانی GeForce Experience، ابزارهای ضبط ویدیو و استریم انویدیا برای بازی‌های مبتنی بر رابط‌های Vulkan و OpenGL در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بازی‌های پی‌سی از DirectX یا Direct3D استفاده می‌کنند و توابع یکپارچه‌ی نرم‌افزار GeForce Experience را به همراه دارند؛ اما کمپانی انویدیا با عرضه آپدیت‌هایی، مانند بروزرسانی اخیر GeForce Experience، در حال افزایش دادن دسترسی به آن‌ها است.

دو بازی بزرگ که بروزرسانی اخیر به آن‌ها مربوط می‌شود، بازی Minecraft و بازی Doom هستند؛ به این ترتیب که نرم‌افزار GeForce Experience در صفحه‌ی بازی نمایان خواهد شد و کاربران می‌توانند قابلیت‌های بازپخش سریع، ثبت اسکرین‌شات، ضبط ویدیو یا پخش استریم را فعال و استفاده کنند. این قابلیت‌ها هنگام اجرای بازی در حالت پنجره‌ای یا تمام-صفحه در دسترس خواهند بود. اکنون انجام کارها بسیار ساده شده است و به کاربران اجازه می‌دهد که در همان پنجره، یک سرویس آپلود مانند Imgur یا فیس بوک را انتخاب کنند.

Nvidia GeForce Experience Minecraft

فهرست تغییرات و مشکلات رفع‌شده در بروزرسانی GeForce Experience 3.6:

  • اضافه شدن گزینه‌ای برای باز کردن فولدر ویدیوی ویندوز از درون گالری
  • بهبود عملکرد پنجره‌ی محاوره‌ای در اولین اجرا
  • بهبود ثبات و پایداری GeForce Experience. همچنین ایرادات مرتبط با بازی Mass Effect: Andromeda و Microsoft Outlook آدرس‌دهی شده‌اند.
  • رفع مشکل کرش کردن بازی در هنگام ثبت اسکرین‌شات در حالت HDR
  • مشکلی که تعداد فریم بازی را هنگام ضبط ویدیو در ویندوز 10 (Creators Update) تحت تأثیر قرار می‌داد، رفع شده است. (پیش‌نیاز آن، نصب درایور انویدیا نسخه‌ی ۳۸۱.۶۵ به بالا است)

جهت پشتیبانی از رابط‌های برنامه‌نویسی OpenGL و Vulkan نیاز است تا کاربران، درایور گرافیکی نسخه‌ی ۳۸۱.۶۵ به بالای انویدیا را نصب کنند. آخرین نسخه‌ی درایور، شماره‌ی ۳۸۲.۰۵ است که می‌توانید جزئیات آن را از این مطلب دنبال کنید.


منبع GAMESPOT
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده