// یکشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۸

تریلر جدیدی از بازی Half Life 2: VR منتشر شد

با تلاش گروهی از ماد سازها، در آینده قادر خواهیم بود بازی Half-Life 2 را روی هدست‌های واقعیت مجازی تجربه کنیم.

گروهی از سازندگان ماد برای بازی‌های مختلف، در حال ساخت نسخه واقعیت مجازی بازی Half-Life 2 هستند و هم‌اکنون کمپین گرین‌لایت خود را آغاز کرده‌اند تا بازی آن‌ها وارد شبکه استیم شود.

در تریلر جدیدی که از این بازی منتشر شده است، بخش‌هایی از گیم‌پلی بازی هم مشاهده می‌شود. سازندگان پیش از این قول داده بودند که بازی به طور کامل از کنترلرهای حرکتی پشتیبانی خواهد کرد و همچنین بازی دارای رابط کاربری سه بعدی خواهد بود. سلاح‌های واقع‌گرایانه‌تر و بهبود کیفیت بافت‌ها، مدل‌ها و نقشه‌ها نیز از دیگر اقدامات تیم سازنده روی این نسخه از بازی خواهد بود.

این ماد ابتدا در سال ۲۰۱۳ ساخته و منتشر شد و از کنترلرهای حرکتی ریزر هایدرا (Razer Hydra) هم پشتیبانی می‌کرد. اما با پیشرفت هر چه بیشتر واقعیت مجازی، دیگر قابل استفاده روی هدست‌ها نبود. به همین علت، دوباره همان تیم اصلی تصمیم گرفته است تا بازی را برای هدست‌های اچ‌تی‌سی وایو و آکیولس ریفت هم منتشر کند.

در توضیحات بازی آمده است که:

در حالی که کمپانی ولو (Valve) کیت توسعه دهندگان هدست ریفت را به سورس انجین خود (نرم‌افزاری که پیشرفت هدست‌‌ها در طول زمان به آن متکی است) افزوده است؛ اما روند اجرایی این سورس انجین را بروزرسانی نکرده است که باعث شده تا در حال حاضر چنین مشکلی پیش بیاید و بازی دیگر روی هدست‌های واقعیت مجازی جدید قابل اجرا نباشد.

هفت سال پس از اینکه این ماد از دید بسیاری از بازی‌بازان پنهان بود، تیم اصلی دوباره گردهم آمده است تا با روش ابداعی خود، این بازی را برای هدست‌های ریفت و وایو هم منتشر کند.

این ماد که با نام Half Life 2: VR شناخته می‌شود، رایگان خواهد بود؛ اما برای استفاده از آن بایستی بازی‌های Half-Life 2: Episode 1 و Half-Life 2: Episode 2 را در اکانت استیم خود داشته باشید.

|


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده