نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

برابری جوایز بین المللی سینمای ایران در سال ۹۵ با مجموع جوایز سال های ۳۷ تا ۷۷

طبق اعلام یک کارشناس، شمار جایزه‌های بین المللی سینمای ایران در سال ۹۵ برابر با کل جوایز کسب شده در یک بازه چهل ساله است.

طی روز‌های اخیر، آمار متفاوتی از جوایز بین المللی کسب‌شده توسط سینمای ایران در سال ۹۵ و مقایسه آن با سال‌های گذشته ارائه می‌شود. برای شفاف‌سازی در این مورد، سایت خبری ایسنا سراغ محمد اطبایی رفته که آمار بین‌المللی سینمای ایران را رسما ثبت می‌کند. طبق اعلام اطبایی، سینمای ایران در سال‌های پیش از انقلاب ۶۶۶ حضور، ۱۵۲ جایزه و ۷ داوری بین‌المللی داشته است. از ابتدای سال ۱۳۵۸ تا پایان سال ۱۳۹۵ هم ۳۴ هزار و ۹۳۰ حضور، ۳ هزار و ۶۸۵ جایزه و ۷۸۶ داوری بین المللی ثبت شده است.

اطبایی در ادامه از افزایش موفقیت‌های بین المللی سینمای ایران در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ خبر داد و گفت که در سال گذشته، ۳ هزار و ۲۶۷ حضور، ۵۱۶ جایزه و ۸۵ داوری برای سینمای ایران در سطح جهانی ثبت شده است که تعداد جایزه‌های کسب‌شده در این سال، برابر با کل تعداد جایزه‌های سال‌های ۱۳۳۷ تا ۱۳۷۷ است.

اطبایی در بخش دیگری از توضیحاتش افزود که فعالیت‌های هفت نهاد رسمی و دولتی، بنیاد سینمایی فارابی، سازمان صدا و سیما، سازمان سینمایی سوره (حوزه هنری)، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انجمن سینمای جوانان ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سال ۱۳۹۵، منجر به ۳۷۶ حضور و ۸۸ جایزه بین المللی شده است و هشت شرکت بخش خصوصی نیز در عرضه و پخش بین المللی سینمای ایران به فعالیت مشغول هستند که در سال ۱۳۹۵، ۶۵۷ حضور داشته‌اند و ۷۹ جایزه بین المللی دریافت کرده‌اند.

علاوه بر این، پخش‌کننده‌های خارجی هم در سال ۱۳۹۵ حدود ۲۰۰ حضور و ۵۰ جایزه بین المللی برای سینمای ایران رقم زده‌اند و باقی حضورها و جایزه‌ها که به طور عمده از سوی فیلم‌های کوتاه کسب شده، توسط خود کارگردان‌های فیلم‌ها به دست آمده است.

نظرات خود را در مورد آمار ارائه‌شده با زومجی در میان بگذارید.


منبع ایسنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده