نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴

دنباله فیلم موفق Split بودجه بیشتری خواهد داشت

جیسون بلوم، تهیه‌کننده فیلم Split، در سخنانی اعلام داشت که قسمت دوم فیلم با بودجه‌ی بیش‌تری ساخته خواهد شد.

به نظر می‌رسد دنباله‌ی فیلم موفق Split (گسست)، به کارگردانی ام. نایت شیامالان، بودجه‌ی بیش‌تری نسبت به قسمت قبلی خواهد داشت. بعد از دو فیلم متوسط و نه چندان موفق The Happening (اتفاق) و Last Airbender (واپسین هواشکن)، با ساخت فیلم Split، تماشاچیان از بازگشت موفقیت‌آمیز ام. نایت شیامالان بسیار خشنود شدند. منتقدان نه‌تنها نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌ی جیمز مک‌آووی و آنیا تیلور-جوی را تحسین کردند، بلکه از پایان‌بندی پیچیده و شیامالان‌گونه‌ی فیلم هم بسیار تمجید کردند. جالب است بدانید تمام بودجه‌ای که برای این اثر موفق در نظر گرفته شد، تنها ۹ میلیون دلار بود.     

بعد از فروش قابل ملاحظه‌ی ۲۷۵ میلیون دلاری Split در سینماهای جهان، مطمئناً برای دنباله‌ی فیلم که ساخت آن به صورت رسمی تأیید شده است، بودجه‌ی بیش‌تری تخصیص خواهد یافت و قطعاً بخشی از بودجه‌ی قسمت دوم فیلم Split برای راضی ساختن حضور بازیگران بااستعداد و همچنین نام‌های قدیمی و کارکشته، صرف خواهد شد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، نام رسمی فیلم Glass (شیشه) خواهد بود.

سایت کلایدر (Collider) با پیش‌بینی ساخت قسمت دوم فیلم Split، با جیسون بلوم، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم، به صحبت پرداخت و از وی پرسید که فیلم Glass چه میزان بودجه‌ی بیش‌تری دریافت خواهد کرد و تا چه اندازه جاه‌طلبانه‌تر خواهد بود. بلوم چنین گفت:

بودجه‌ی فیلم جدید هم مطابق عرف خواهد بود و با اینکه از استانداردهای هالیوودی کم‌تر است، ولی مطمئناً ۵ میلیون دلار نیز نیست.

هشدار! با خواندن ادامه‌ی مطلب، بخشی از داستان فیلم Split اسپویل خواهد شد.

در صحنه‌ی پایانی فیلم Split، حضور غیرمنتظره‌ی‌ بروس ویلیس و یادآوری نقش وی به عنوان دیوید دان در فیلم هیجانی و ماورالطبیعه Unbreakable (نشکن)، محصول سال ۲۰۰۰، نشان از بازآفرینی این نقش در فیلم جدید دارد. در این صحنه از فیلم Split، اشاره‌ای هم به شخصیت الیجاه پرایس با بازی ساموئل ال. جکسون می‌شود که در آن فیلم ایفاگر نقش شخصیت منفی بود. حضور هر دوی این بازیگران تراز اول هالیوود در فیلم Glass و در همان‌ نقش‌های قدیمی خود، از سوی سازندگان فیلم تأیید شده است.   

ساموئل ال. جکسون پیش از اعلام رسمی سازندگان هم از حضور خود در فیلم سخن گفته بود و با توجه به عنوان فیلم، این خبر از پیش تأیید شده بود. دنباله‌ی فیلم Split/Unbreakable ادامه‌ی داستانی را که شیامالان چیزی حدود بیست سال پیش به تصویر کشید، روایت خواهد کرد. با اینکه فیلم Unbreakable یکی از فیلم‌های بسیار خوب ابرقهرمانی بود، ولی چندان مورد توجه قرار نگرفت؛ با وجود این از زمان اکران فیلم تا به امروز، بسیاری از طرفداران هنوز امیدوارند قسمت بعدی آن ساخته شود. همچون فیلم جدید Blair Witch که ارتباط با نسخه‌ی قدیمی را نشان داد، فیلم Split نیز در صحنه‌ای غافلگیرکننده نشان داد که به فیلم Unbreakable ارتباط پیدا می‌کند.

Unbreakable    

بعد از مدتی نزدیک به ۱۷ سال تا دیدن دوباره‌ی دانِ شکست‌ناپذیر، بلوم به سایت کلایدر گفت که هم چیز طبق برنامه پیش می‌رود و ساخت فیلم Glass به زودی آغاز می‌شود:

کل تیم به ساخت فیلم اُمیدوارند؛ من هم همین احساس را دارم. تاریخ اکران فیلم را برای ژانویه سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته‌ایم که یعنی باید هر چه سریع‌تر شروع به فیلم‌برداری کنیم.

ساموئل ال. جکسون و بروس ویلیس که کارنامه‌ا‌ی بسیار عالی در بازی در نقش‌های متفاوت دارند. از طرفی حضور آنیا تیلور-جوی که خبر نقش‌آفرینی وی در فیلم جدید مردان ایکس نیز به گوش می‌خورد، در فیلم جدید تأیید شده است و این یعنی باید منتظر چالش داستانی و شخصیتیِ خاصی در فیلم باشیم. مشخص است که بلوم و دیگر تهیه‌کنندگان فیلم نسبت به حضور شخصیت‌های کیسی، دیوید، الیجاه و کوین (The Horde)، در فیلم جدید خوشبین هستند و اُمیدوارند در قسمت بعدی ساخته‌ی از کمیک اقتباس‌شده‌ی شیامالان، بتوانند تمام این شخصیت‌ها را گرد هم آورند.     

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده