نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲

معرفی بازی موبایل I Am Innocent

I Am Innocent یک بازی موبایل واقع‌گرایانه و عجیب است. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

هریک از ما طرفدار سبک خاصی از بازی‌ها هستیم و بیش‌تر ترجیح می‌دهیم بازی‌های آن سبک را تجربه کنیم؛ اما گاهی بازی‌هایی با ایده‌های جالب را می‌بینیم که به تجربه آن‌ها ترغیب می‌شویم. I Am Innocent یکی از همین دست بازی‌ها است که اخیرا برای پلتفرم‌های اندروید و آیفون منتشر شده است. این اثر بیش از آنکه شبیه به یک «بازی‌» باشد، حس و حال یک اپلیکیشن را ارائه می‌دهد؛ اپلیکیشنی که به‌تان اجازه می‌دهد با افراد مختلفی چت کنید یا به آن‌ها زنگ بزنید و حتی شبکه‌های مختلفی را هک کنید و به اطلاعاتی دست یابید. 

زمانی که اولین بار بازی را آغاز می‌کنید، شاید همه چیز کمی گنگ و عجیب به نظر برسد. در اصل در ابتدای بازی فقط یک نفر هست که شخصیت اصلی I Am Innocent زمانی با وی رابطه داشته و همه چیز با چت کردن با او آغاز می‌شود. پس از این به مرور شخصیت‌های جدیدی هم معرفی می‌شوند و حتی درگیر یک قضیه آدم‌ربایی نیز می‌شوید. در مجموع، بازی داستان خوبی دارد و با اینکه همه چیز از طریق چت کردن و متن روایت می‌شود، اما داستان آنقدر خوب هست که بتواند شما را درگیر بازی کند. 

بازی I Am Innocent

بازی I Am Innocent

سازندگان بازی برای اینکه ساخته‌شان صرفا یک اثر متن-محور و کتاب-مانند نباشد، المان‌هایی را به آن اضافه کرده‌اند. یکی از این موارد، امکان انتخاب از بین پاسخ‌های مختلف در حین چت کردن است که می‌تواند باعث شود رابطه‌تان با طرف مقابل بهتر یا بدتر شود؛ اما از این مهم‌تر، وجود یک سری پازل‌ها در بازی است. همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، یکی از کار‌هایی که در بازی انجام می‌دهید هک کردن و دست پیدا کردن به اطلاعات مختلف است. برای این منظور باید یک سری پازل‌های تتریس-مانند را حل و ستاره دریافت کنید. این ستاره‌ها برای پیشروی در بازی ضروری هستند و معمولا پس از صحبت کردن با افراد، بازی اعلام می‌کند که باید تعداد خاصی ستاره به دست بیاورید تا بتوانید آن را ادامه دهید. 

راستش را بخواهید I Am Innocent بازی خوبی است که واقعا دوست دارید حداقل برای داستان بازی هم که شده، آن را تا انتها تجربه کنید؛ حتی با وجود اینکه پازل‌ها تجربه جدیدی ارائه نمی‌کنند و چیزی فراتر از بازی‌های دیگر ندارند. اما این وسط مشکلی که بازی با آن دست و پنجه نرم می‌کند مساله‌ای است که معمولا در اکثر بازی‌های رایگان، مشابه آن را می‌بینیم. بازی در ابتدا پنج قلب به شما می‌دهد که اگر نتوانید پازل‌ها را در تعداد دور‌های محدود به پایان برسانید، یکی از آن‌ها را از دست می‌دهید. حال برای به دست آوردن قلب‌های بیش‌تر، یا باید برای هر قلب نیم ساعت صبر کنید یا اینکه با استفاده از پول‌های درون بازی قلب بیش‌تری بخرید. اکنون برای دریافت پول بازی هم باید سراغ خرید‌های درون برنامه‌ای بروید و روند بازی مخصوصا به مرور به سمتی پیش می‌رود که به نوعی بتواند شما را به استفاده از خرید‌های درون برنامه‌ای وادار کند. 

بازی I Am Innocent

بازی I Am Innocent

همان‌طور که اشاره کردیم، چنین موردی معمولا در بازی‌های رایگان دیده می‌شود؛ اما در I Am Innocent این قضیه جدی‌تر است. با این حال اگر فرد صبوری باشید، می‌توانید در طی چند روز بازی را تمام کنید و به داستان آن پی ببرید. در مجموع اگر به دنبال تجربه‌ای خاص هستید که تلفیقی از یک بازی متن-محور و پازل است، تجربه و دانلود بازی I Am Innocent پیشنهاد می‌شود. 

دانلود بازی I Am Innocent


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده