نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

مدیرعامل مایکروسافت: ایکس باکس لایو بزرگترین شبکه اجتماعی بازی ها است

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در طول جلسه‌ی تحلیلی مالی این شرکت صحبت‌هایی را در خصوص کسب‌وکار مرتبط با بازی‌ها مطرح کرده است.

طبق آخرین اخبار بازی، ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، در خلال جلسه‌ی تحلیلی مالی این شرکت صحبت‌هایی را در رابطه با بازی‌ها و کسب‌وکار مرتبط با آن ارائه کرده است.

بر اساس صحبت‌های ساتیا نادلا، بخش گیمینگ یکی از اولین بخش‌هایی است که مایکروسافت تمام دارایی‌های خود را در آن گرد هم آورده است و این بخش برای شرکت بسیار بااهمیت‌تر از کسب‌وکار در بخش ایکس‌باکس است.

نادلا در خصوص شبکه‌ی ایکس باکس لایو هم گفت که این شبکه، بزرگترین شبکه‌ی اجتماعی مرتبط با بازی‌ها است و از نظر درآمد، در مقایسه با دیگر شبکه‌های اجتماعی مرتبط، بازده نسبتا بیشتری دارد. او در این خصوص گفت که در حال حاضر شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو، کنسول ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی را تحت پوشش خود دارد و پوشش کاربران هر دو پلتفرم تنها با یک شبکه،‌ از قدرت آن حکایت دارد.

از سوی دیگر، نادلا به روی کار آمدن مدل‌های جدیدی از کسب‌وکار، نظیر سرویس‌ اشتراکی Xbox Game Pass و سرویس استریم Beam، اشاره کرد و آنها را فوق‌العاده عنوان کرد. او در این خصوص گفت که این سرویس‌ها نه‌تنها برای کاربرانی که بازی می‌کنند، بلکه برای افرادی که به تماشای بازی‌ها اقدام می‌کنند نیز کاربردی است.

طبق اعلام نادلا، با این قابلیت‌ها هر کامپیوتر به یک ایستگاه پخش تبدیل می‌شود که سبب افزایش دسترسی کاربران خواهد شد و از طرف دیگر، استریم هم فراتر از بازی‌ها در حال توسعه است. از دیدگاه نادلا مرتبط کردن بخش‌های مختلف گیمینگ با یکدیگر و گسترش و قرار دادن آنها در قالب‌های جدید، به واسطه‌ی بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی فراهم می‌شود.

اسلاید انتشار یافته توسط ساتیا نادلا که به منظور شفاف‌سازی بیشتر در خصوص صحبت‌هایش ارائه شده، هم در ادامه قابل مشاهده است.

presentation slide used by Nadella


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده