بررسی هدست مخصوص بازی Razer Kraken Pro

بررسی هدست مخصوص بازی Razer Kraken Pro

یکشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۹

هدست گیمینگ Razer Kraken Pro، سعی کرده که در عین سادگی، امکانات مناسبی را برای گیمرها فراهم کند. آیا ریزر در این کار موفق بوده است؟ با زومجی و بررسی هدست Razer Kraken Pro همراه باشید.

سری کراکن ریزر، در زمره هدست‌های محبوب این شرکت بوده است که تا به حال چندین مدل از آن عرضه شده است. کراکن پرو، نام یکی از مدل‌های سری کراکن است که ریزر سعی کرده بدون قرار دادن موارد اضافه، یک هدست مخصوص بازی تولید کند که حتی توانایی این را داشته باشد که در مواقع خاص،‌ نیازهای دیگر گیمر را برطرف کند. اگر می‌خواهید بدانید که آیا ریزر با کراکن پرو در این امر موفق بوده یا خیر، با زومجی و بررسی هدست مخصوص بازی Kraken Pro همراه باشید.

مشخصات هدفون

  • فرکانس پاسخگویی: ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز
  • امپدانس: ۳۲ اهم
  • حساسیت: ۱۱۰ +/- ۴ دسیبل
  • درایور: ۴۰ میلی‌متر
  • قطر داخلی کاپ: ۵۰ میلی‌متر
  • نوع اتصال: آنالوگ ۳.۵ میلی‌متری
  • طول کابل: ۱.۳ متر
  • وزن تقریبی: ۳۰۰ گرم

مشخصات میکروفن

  • فرکانس پاسخگویی: ۱۰۰ تا ۱۰ هزار هرتز
  • نسبت سیگنال به نویز: ۵۲ دسیبل
  • حساسیت: منفی ۴۰ -/+ ۳ دسیبل
  • نوع دریافت صدا: یک سویه

Kraken Pro / کراکن پرو

برخی محصولات هستند که برای یک کار خاص ساخته‌ شده‌اند و سازنده آن محصول سعی‌ کرده‌ به جای اینکه ویژگی‌های بسیار زیادی را در محصول خود قرار دهد، روی یک کارایی ویژه و خاص تمرکز کند و آن کار را به بهترین نحو انجام دهد و هدست ریزر کراکن پرو نیز در زمره این محصولات قرار می‌گیرد. ریزر، بدون قرار دادن ویژگی‌های اضافه، این هدست را فقط با تمرکز روی ویژگی‌های مخصوص بازی ساخته است و در این کار نیز موفق بوده است.

اگر از کسانی باشید که پیش از این فرصت کار با یکی از هدست‌های سری کراکن ریزر را داشته‌اید، Kraken Pro برای شما آشنا خواهد بود. طراحی کلی این هدست، به غیر از تفاوت‌های بسیار کوچک، دقیقا مانند دیگر هدست‌های سری کراکن است. بر خلاف هدست کراکن موبایل که چندی پیش آن را در زومجی مورد بررسی قرار دادیم، میکروفن کراکن پرو به جای قرار گرفتن روی سیم، درون گوشی سمت چپ هدست قرار گرفته است. نوع طراحی میکروفن این هدست نیز بسیار جالب است و به دلیل استفاده از موادی با جنس منعطف، می‌توانید آن را به صورت کامل درون گوشی سمت چپ قرار دهید و در موقع نیاز، آن را بیرون بیاورید. یکی از نکات بسیار خوب میکروفن کراکن، این است که شما می‌توانید آن را هرگونه که دوست دارید تنظیم کنید.

Kraken Pro / کراکن پرو

به دلیل ذات آنالوگ کراکن پرو و استفاده از اتصال ۳.۵ میلی‌متری، شما به راحتی می‌توانید آن را به هر دستگاهی وصل کنید

از دیگر نکات مثبت هدست کراکن پرو، نحوه اتصال آن به دستگاه‌های مختلف است. به دلیل ذات آنالوگ و استفاده از اتصال ۳.۵ میلی‌متری معمول، شما به راحتی می‌توانید آن را به هر دستگاهی وصل کرده و بدون هیچ تلاش اضافی، به استفاده از آن بپردازید. البته وضعیت در رابطه با اتصال به کامپیوتر کمی فرق می‌کند زیرا اکثر رایانه‌های شخصی،‌ دارای پورت‌های مجزا برای میکروفن و هدفون هستند. ریزر فکر اینجای کار را نیز کرده است و درون جعبه کراکن،‌ کابلی را قرار داده که شما هنگام اتصال هدست به کامپیوتر، فقط کافی است که هدست را به ورودی کابل متصل کنید و انتهای کابل را که تبدیل به دو جک مجزا می‌شود، به پورت‌های میکروفن و هدفون کارت صدای رایانه‌ شخصی‌تان متصل کنید. این اقدام ریزر از چند زاویه اقدام بسیار مثبتی محسوب می‌شود. اولین نکته مثبت این است که اگر شما از هدست خود برای دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید کابل اتصال به پی‌سی را همیشه به کامپیوتر خود متصل نگه دارید و با دستگاه‌های دیگر از هدست خود استفاده کنید. از طرف دیگر این کابل به طول سیم هدست می‌افزاید و اگر کارت صدای شما در پشت کیس قرار گرفته باشد، هرگز مشکل کوتاهی سیم را پیدا نخواهید کرد. 

بیشتر هدست‌های مخصوص بازی به دلیل ذات‌شان، دارای صدای بم یا همان بیس قوی هستند و هدست ریزر کراکن هم از این قاعده مستثنی نیست. صدای انفجارها در بازی‌های مختلف بسیار قوی هستند و شما با تمام وجود آنها را حس می‌کنید. درست است که شما می‌توانید از این هدست برای گوش دادن به موسیقی یا پادکست‌های مختلف هم استفاده کنید اما به احتمال بسیار زیاد مجبور هستید که از طریق اکولایزر بیس هدست را کم کنید. 

Kraken Pro / کراکن پرو

در هنگام بازی آنلاین، شنیدن صدای هم‌تیمی‌هایتان یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های گیمرها است و هدست کراکن در این زمینه نیز شما را ناامید نخواهد کرد. اما صداهای ریز یا Highs در این هدست انتظارات را زیاد برطرف نخواهند کرد که البته نمی‌توان از هدستی که صرفا برای بازی کردن ساخته شده است، انتظار خیلی زیادی داشت. به هر حال این هدست برای گوش کردن به موسیقی ساخته نشده است اما می‌تواند تا حد قابل قبولی پاسخگوی نیازهای شما برای گوش دادن به موسیقی باشد. میکروفن کراکن نیز کاملا در انتقال صدا عملکرد مناسبی دارد اما اصلا انتظار نداشته باشید که بتوانید از آن برای ضبط کردن صدا برای منظورهای دیگری مانند ساخت یک پادکست استفاده کنید.

انتخاب هدست یا هدفون همیشه یکی از دغدغه‌های خیلی از افراد بوده است زیرا پیدا کردن هدستی که بتواند در بازی، گوش کردن به موسیقی و تماشای فیلم عملکرد قابل قبولی داشته باشد، بسیار سخت است و به همین دلیل شما باید به نسبت به استفاده‌ای که از هدست خود دارید، آن را انتخاب کنید. هدست ریزر کراکن پرو، همانطور که در ابتدای نقد هم اشاره شد، با در نظر گرفتن گیمرها ساخته شده است و سعی کرده است با حذف ویژگی‌های بی‌مورد و اضافی، یک تجربه بالاتر از استاندارد را برای گیمرها فراهم کند و در این امر هم موفق بوده است. اگر به دنبال هدستی هستید که بتواند نیازهای گیمینگ شما را بر طرف کند، Kraken Pro انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده