نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۱

عبور کاربران Battlefield 1 از مرز ۱۹ میلیون و فیفا 17 از مرز ۲۱ میلیون نفر

الکترونیک آرتز گزارش مالی جدید خود را منتشر و تعداد کاربران بازی‌های Battlefield 1 و فیفا 17 را اعلام کرد.

کمپانی الکترونیک آرتز، یکی از بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین ناشران فعلی بازی‌های ویدیویی، امروز گزارش مالی جدید خود را برای سه‌ماهه چهارم و سال مالی ۲۰۱۷ (که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۷ به پایان رسید) منتشر کرد. طبق اعلام اندرو ویلسون، مدیرعامل EA، سال مالی ۲۰۱۷ برای این شرکت بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. ویلسون همچنین در مورد برنامه‌های شرکت برای سال مالی ۲۰۱۸ گفت:

در سال مالی ۲۰۱۸ سعی خواهیم کرد تجربه‌های جدیدی را برای کاربران‌مان خلق کنیم و سعی کنیم دامنه فعالیت‌مان را بیش از پیش گسترش دهیم. به‌علاوه تلاش خواهیم کرد در این سال روی پلتفرم‌های جدیدی فعالیت و روش‌های تازه‌ای برای بازی کردن بازی‌هایمان ارائه کنیم.

بلیک یورگنسن، مدیر امور مالی EA، هم اعلام کرد که در سال مالی ۲۰۱۷، این کمپانی از حیث فروش و جریان نقد عملیاتی رکورد تازه‌ای ثبت کرده است که فروش دیجیتالی بازی‌ها تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به این مهم داشته‌ است. یورگنسن در این مورد گفت:

برنامه‌های طولانی‌مدت ما برای جذب مخاطبین و رسیدن به سود‌دهی بیش‌تر، باعث شده‌اند تا در کوتاه‌مدت نیز عملکرد بسیار خوبی را ثبت کنیم و سود و درآمد خیلی خوبی داشته باشیم.

الکترونیک آرتز اعلام کرد که آن‌ها موفق‌ترین ناشر در غرب برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در سال مالی ۲۰۱۷ بوده‌اند. EA چنین دیدگاهی را بر اساس منابع موجود و تخمین‌های خودش مطرح کرده است. همچنین از حیث فروش دیجیتالی، الکترونیک آرتز عملکرد بسیار خوبی داشت و فروش دیجیتالی این شرکت ۳.۰۳۴ میلیارد دلار اعلام شده است که ۶۱ درصد فروش کلی این شرکت بوده و در مقایسه با سال مالی گذشته، ۲۰ درصد رشد داشته است.

الکترونیک آرتز آماری هم از تعداد کاربران دو بازی بتلفیلد 1 و فیفا 17 ارائه کرده است. بر این اساس، تعداد کاربران بازی Battlefield 1 از مرز ۱۹ میلیون نفر عبور کرده که ۵۰ درصد بیش‌تر از تعداد کاربران Battlefield 4 در مدت زمان یکسان است. همچنین تعداد کاربران بازی فیفا 17 نیز از مرز ۲۱ میلیون نفر عبور کرده است که ۱۲ میلیون نفر از این تعداد، بخش داستانی The Journey بازی را تجربه کرده‌اند. ضمنا بخش بسیار محبوب آلتیمیت تیم بازی نیز در مقایسه با سال گذشته، ۱۳ درصد کاربر بیش‌تری داشته است.

EA در جریان گزارش مالی خود اشاره‌ای به بازی The Sims 4 نیز داشت و اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه این بازی در سه‌ماهه پایانی سال مالی ۲۰۱۷ در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد بیش‌تر شده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده