نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۸

طراح و مدیر قدیمی نینتندو به زودی بازنشست می‌شود

 گنیو تاکدا، طراح و مدیر باسابقه نینتندو، پس از ۴۵ سال حضور در این شرکت بازنشست خواهد شد.

 گنیو تاکدا (Genyo Takeda) یکی از قدیمی‌ترین نیرو‌های کمپانی ژاپنی نینتندو است که سابقه ۴۵ سال حضور و فعالیت در این شرکت را دارد. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، اعلام شده که وی به‌زودی بازنشست خواهد شد. تاکدا تا به امروز فعالیت‌های مختلفی در نینتندو داشته و روی کنسول‌های مختلف این شرکت کار کرده است. علاوه بر این تاکدا به عنوان اولین طراح بازی نینتندو نیز شناخته می‌شود که بازی EVR Race را ساخته است.

اما در زمینه سخت‌افزاری، تاکدا طراح جوی‌استیک‌های کنسول نینتندو 64 بود و همچنین نقشی اساسی در طراحی کنسول‌های گیم کیوب و Wii داشت. وی همواره بر این باور است که ارتقای سطح گرافیکی کنسول‌ها، لزوما به معنی پیشرفت آن‌ها نیست و پیشرفت در این زمینه تنها با ارتقای سطح گرافیک ممکن نمی‌شود.

یکی دیگر از خلاقانه‌ترین کار‌های تاکدا، قرار دادن نوعی باتری در کارتریج‌های NES بود. این باتری امکان ذخیره‌سازی بازی‌ها را فراهم می‌کرد و در نتیجه با هر بار خاموش شدن کنسول، تمام پیشرفت‌های گیمر از بین نمی‌رفت.

بنا به رسم رایج در کمپانی‌های ژاپنی، نیرو‌ها پس از ورود به ۶۰ سالگی معمولا اعلام بازنشستگی می‌کنند. با این حال، تاکدا در حال حاضر ۶۸ سال سن دارد و به نظر می‌رسد که کمی بیش از حد معمول کار کرده است. شاید دلیل این موضوع عرضه نینتندو سوییچ باشد؛ چرا که تاکدا ترجیح می‌داده که تا پیش از بازنشستگی، شاهد عرضه یکی دیگر از کنسول‌های نینتندو نیز باشد.

تاکدا به طور رسمی در ماه ژوئن بازنشست خواهد شد و به احتمال زیاد، کو شیوتا جایگزین وی می‌شود. به هر حال، تاکدا یکی از اعضای قدیمی و تاثیرگذار نینتندو است که تا امروز نقش زیادی در موفقیت‌های این کمپانی داشته است.

نظرات خود را در مورد بازنشستگی تاکدا با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده