نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۱

جدول فروش هفتگی انگلستان: آغاز قدرتمند Mario Kart 8 و فروش غافگیر کننده Little Nightmares

بازی Mario Kart 8 Deluxe توانست با صدرنشینی در جدول فروش هفتگی انگلستان، به اولین صدرنشین نینتندو از سال ۲۰۱۱ در این کشور تبدیل شود.

بازی جدید کنسول نینتندو سوییچ یعنی Mario Kart 8 Deluxe توانست در اولین هفته انتشارش در انگلستان، صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان شود و به اولین بازی نینتندو از سال ۲۰۱۱ تبدیل شود که به چنین مقامی دست یافته است. همچنین این بازی به اولین بازی از مجموعه نینتندو از سال ۲۰۰۸ تبدیل شد که توانست به این جایگاه دست پیدا کند.

در جایگاه دوم این هفته نیز بازی Sniper: Ghost Warrior 3 قرار گرفت. یک بازی تازه انتشار دیگر که علی‌رغم اینکه با واکنش سرد منتقدان مواجه شد، توانست هفته اول اکرانش را در جایگاه دوم شروع کند. بازی Grand Theft Auto V که هفته پیش توانسته بود مکان دوم را از آن خود کند، به دلیل عرضه بازی‌های جدید، یک پله سقوط کرد و به جایگاه سوم دست پیدا کرد. 

جایگاه چهارم جدول این هفته نیز در اختیار یک بازی تازه منتشر شده دیگر قرار گرفت و Little Nightmares، بازی پلتفرمر ترسناک استودیو تارسیر، توانست در این جایگاه قرار بگیرد. نکته قابل توجه در رابطه با این بازی این است که جدول فروش هفتگی انگلستان فقط مربوط به فروش نسخه‌های فیزیکی می‌شود و قرار گرفتن یک بازی که بیشتر فروش خود را بر پایه نسخه دیجیتالی گذاشته است در مکان چهارم، بسیار جالب توجه است.

استقبال گیمرها از بازی Mario Kart 8 Deluxe باعث شد که نینتندو کنسول‌های سوییچ بیشتری را به بازار عرضه کند و همین مساله دلیل بر این شد که دیگر بازی نینتندو یعنی The Legend of Zelda: Breath of the Wild با رشد فروشی ۶۸ درصدی روبه‌رو شود و دوباره بتواند به جمع ۵ بازی پرفروش جدول انگلستان بازگردد. 

در جایگاه ششم جدول این هفته، Lego Worlds قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته، با دو پله سقوط روبه‌رو شد. اما بیشترین سقوط ۱۰ بازی پرفروش این هفته، مربوط به Ghost Recon: Wildlands است. صدرنشین هفته گذشته، به دلیل عرضه بازی‌های جدید، با ۶ پله سقوط روبه‌رو شد و به جایگاه هفتم دست یافت. در جایگاه هشتم هم شاهد تغییری نیستیم و نسخه جدید Call of Duty با نام Infinite Warfare مکان هفته گذشته خود را حفظ کرد. یکی دیگر از بازی‌هایی که با سقوط قابل توجهی روبه‌رو شد،‌ بازی فیفا 17 بود که همانند Wildlands با ۶ پله سقوط، از مکان سوم به مکان نهم دست یافت. بازی انحصاری جدید کنسول پلی‌استیشن 4 یعنی Horizon Zero Dawn نیز این هفته با ۴ پله سقوط روبه‌رو شد و از مکان ششم هفته گذشته خود به مکان دَهم دست پیدا کرد. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-

Mario Kart 8 Deluxe

اولین بازی صدرنشین نینتندو از سال ۲۰۱۱
۲-

Sniper: Ghost Warrior 3

-
۳۲

Grand Theft Auto V

-
۴-

Little Nightmares

فروش قابل توجه علی‌رغم توجه بیشتر به عرضه دیجیتالی
۵۱۰

The Legend of Zelda: The Breath of the Wild

۶۸ درصد رشد فروش
۶۴

Lego Worlds

-
۷۱

Ghost Recon Wildlands

۶ پله سقوط
۸۸

Call of Duty: Infinite Warfare

-
۹۳

FIFA 17

-

۱۰۶

Horizon Zero Dawn

-

نگاهی به بازی‌های تازه منتشر شده این هفته:

Mario Kart 8 Deluxe

Mario Kart 8 Deluxe

بازی ماریو کارت 8، یکی از بهترین بازی‌های کنسول Wii U بود که در سال ۲۰۱۴ برای این کنسول منتشر شد و شما در این بازی کنترل شخصیت‌های محبوب دنیای نینتندو را بر عهده می‌گرفتید و به مسابقه در ماشین‌های کارت می‌پرداختید. در زمان رونمایی از کنسول سوییچ، نینتندو اعلام کرد که نسخه دیلاکس این بازی که شامل تمامی بسته‌های الحاقی و پشتیبانی از عروسک‌های آمیبو است، برای کنسول جدید این شرکت ژاپنی عرضه می‌شود و هفته پیش بالاخره این اتفاق افتاد و بازی با استقبال گرم مخاطبان و منتقدین در دسترس کاربران سوییچ قرار گرفت.

Sniper Ghost Warrior 3

Sniper: Ghost Warrior 3

بازی Sniper: Ghost Warrior 3 یک بازی جهان‌باز اول شخص شوتر تاکتیکال است که توسط استودیو سی‌آی گیمز ساخته شده و سومین بازی مجموعه اسنایپر گوست واریر محسوب می‌شد. این اولین بازی این مجموعه است که پروسه ساخت آن دقیقا پروسه ساخت یک بازی بزرگ بود و بالاخره هفته گذشته برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی عرضه شد که متاسفانه نتوانست انتظارات را برآورده کند.

Little Nightmares

Little Nightmares

بازی لیتل نایتمرز،‌ یک بازی پلتفرمر معمایی ترسناک است که توسط استودیوهای تارسیر ساخته شده و بندای نامکو وظیفه انتشار آن را بر عهده گرفته است. این بازی دوست‌داشتنی برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی عرضه شد و در زمان عرضه‌اش با واکنش مثبت منتقدین و گیمرها روبه‌رو شده است. بازی داستان یک دختر ۹ ساله جوان را با نام Six روایت می‌کند که در مکانی به نام The Maw زندانی شده است و شما باید با حل کردن معماهای مختلف، وی را نجات دهید.


منبع Gameindstry.biz
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده