// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

لپ تاپ Triton 700 ایسر با نسخه جدید GTX 1080 معرفی شد

در رویداد سالانه‌ی کمپانی ایسر، لپ تاپ Predator Triton 700 با کارت گرافیک GTX 1080 Max-Q رونمایی شد.

لپ‌تاپ گیمینگ Triton 700 از سری Predator کمپانی ایسر چند روز قبل در جریان مراسمی در نیویورک معرفی شد و اکنون جزئیات بیشتری از عملکرد کارت گرافیک آن منتشر شده است. Triton 700 یک لپ‌تاپ گیمینگ باریک است که تنها ۲.۶ کیلوگرم وزن و ۱۸.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و رقیبی برای سایر لپ تاپ های گیمینگ بازار با ضخامت کمتر از ۲۰ میلی‌متر است؛ یعنی لپ‌تاپ‌هایی مانند Blade ساخت کمپانی Razer و Stealth Pro ساخت کمپانی MSI که هر دو ۱۸ میلی‌متر ضخامت دارند.

Acer Predator Triton 700

در جریان این رویداد، ایسر با نمایش دادن نتایج بنچمارک 3DMark 11 به مقایسه‌ی لپ‌تاپ‌ها پرداخت و نشان داد که قابلیت‌های گیمینگِ لپ‌تاپ Predator Triton 700 از لپ‌تاپ‌های هم‌رده‌ی خودش برتر است.

این نتایج و امتیازات توسط ایسر انجام نشده است و سایت Notebookcheck.net که در ابتدا عملکرد کارت گرافیک جدید را به نمایش گذاشت، آن‌ها را منتشر کرده است.

Acer Predator Triton 700

کارت گرافیک GTX 1080 Max-Q لپ‌تاپ Triton 700 در بنچمارک 3DMark امتیاز ۱۷۰۰۰ را ثبت کرد؛ در حالی که Razer Blade (مدل ۲۰۱۶) با کارت گرافیک GTX 970M به امتیاز ۱۱۱۳۹ و لپ‌تاپ MSI GS73VR 6RF با کارت گرافیک GTX 1060 به امتیاز ۱۲۴۲۳ دست یافتند. نکته‌ی جالب این است که این لپ‌تاپ با نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ Razer Blade Pro که مجهز به کارت گرافیک GeForce GTX 1080 است، مقایسه نشده است. البته این تا حدودی قابل درک است؛ چرا که Blade Pro وزنی معادل ۳.۵ کیلوگرم وزن و ۲۳ میلی‌متر ضخامت دارد و از این حیث هم‌رده‌ی لپ‌تاپ Predator Triton 700 به حساب نمی‌آید.

سایت Notebookcheck.net جهت نمایش عملکرد کارت گرافیک GTX 1080 Max-Q نسبت به دیگر کارت‌های گرافیک سری GeForce در لپ‌تاپ‌ها، از یک پردازنده‌ی 7700HQ اینتل و بنچمارک 3DMark 11 کمک گرفت.

Acer Predator Triton 700

از لحاظ عملکرد به نظر می‌رسد که GTX 1080 Max-Q تنها کمی بالاتر از کارت گرافیک GeForce GTX 1070 قرار گرفته است و صرفا جهت صرفه‌جویی در انرژی لپ‌تاپ‌ها طراحی شده است. انتظار می‌رود کمپانی انویدیا در نمایشگاه کامپیوتکس کارت گرافیک جدیدی را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کند که به نظر می‌رسد GTX 1080 Max-Q یکی از کاندیداها باشد.

از لحاظ میزان بهره‌وری، نسخه Max-Q حداکثر توان حرارتی ۱۱۰ وات دارد؛ در حالی که این مقدار در نسخه‌ی معمولی GTX 1080 به میزان ۱۶۵ وات است. همچنین انتظار می‌رود نسخه‌ی Max-Q کارت گرافیک GTX 1070 نیز ۳۰ وات کاهش، نسبت به ۱۲۰ وات توان حرارتی در نسخه‌ی معمولی، داشته باشد.

Acer Predator Triton 700

اطلاعات درایور نشان می‌دهد که نوع حافظه GDDR5X است؛ اما همچنان از معماری GP104M استفاده می‌شود. فرکانس آن نیز ۱۲۹۰ مگاهرتز است که در مقایسه، کارت گرافیک GTX 1080 لپ‌تاپ Razer Blade Pro در فرکانس ۱۵۵۶ مگاهرتز فعالیت می‌کند. برتری Acer Triton 700 نسبت به لپ‌تاپ کمپانی ریزر، قیمت لپ تاپ مذکور  ۲۹۹۹ دلار است؛ در حالی که Blade Pro معادل ۳۶۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده