نویسنده: کیان کاظمی
// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۱

کارگردان بازی Tekken 7 از لزوم کراس پلتفرم بین کنسول ها می‌ گوید

کاتسوهیرو هارادا، کارگردان بازی Tekken 7 مشتاق عملی شدن قابلیت کراس پلتفرم بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان است.

امکان اتصال دو شبکه ایکس‌باکس لایو و پلی‌استیشن نتورک برای تجربه بازی‌ها به صورت کراس پلتفرم یک ایده جذاب بوده و ممکن است این اتفاق در آینده رخ دهد. یکی از افرادی که از ایده Cross-Play بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان استقبال می‌کند، کاتسوهیرو هارادا، کارگردان بازی Tekken 7 است.

در مصاحبه هارادا با وبسایت GameSpot در جریان رویداد بازی Tekken 7 در سیدنی، هارادا گفته است که با مایکروسافت و سونی برای اجرایی شدن این ایده صبحت کرده، اما هنوز هیچ یک از طرفین با این موضوع موافقت نکرده‌اند. همانطور که دیگر سازندگان نیز گفته‌اند، هارادا هم می‌گوید که موانع تحقق بخشیدن به Cross-Play بین پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، مشکلات فنی نیستند، بلکه پروتکل‌های امنیتی و سیاست‌های این دو شبکه هستند که مانع از افزودن قابلیت کراس پلتفرم میان دو کنسول نسل هشتمی سونی و مایکروسافت شده‌اند. هارادا در پاسخ به سوال موانع افزودن کراس پلتفرم چیست گفته است:

از آنجایی که Tekken سه پلتفرم دارد، پیاده‌سازی Cross-Play بسیار مشکل است، چرا که بخش آنلاین بازی‌های مبارزه‌ای به صورت peer-to-peer است و شما باید به طور مستقیم به رقیب خود متصل شوید. بنابراین ایجاد هماهنگی میان تمامی پروتکل‌های امنیتی مربوط به PSN و ایکس‌ باکس لایو، ID کاربران و غیره بسیار مشکل است.

در صورتی که بازی Tekken 7 تنها روی یک کنسول عرضه می‌شد، آن وقت امکان تجربه بازی به صورت کراس پلتفرم میان یک کنسول و رایانه‌های شخصی، درست مانند بازی Street Fighter V (رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4)، وجود داشت. با این حال شرایط در مورد بازی Tekken 7 متفاوت بوده و مشکل همچنان ادامه دارد. هارادا توضیح داد:

بسیاری از بازیکنان از مشکلاتی که در این مورد دخیل هستند بی خبرند. بسیاری فکر می‌کنند که مشکل فنی بوده و اگر بتوان آن را برطرف کرد، امکان ایجاد قابلیب Cross-Play وجود خواهد داشت. اما تا هنگامی که پیشرفتی میان سیاست‌های امنیتی سونی و مایکروسافت حاصل نشود و سیاستی کلی با توجه به شرایط آنلاین برای ایجاد این امکان اتخاذ نشود، خبری از این قابلیت نخواهد بود. البته منظورم این نیست که این قابلیت هرگز وجود نخواهد داشت، اما تا هنگامی که سیاست‌های خود را تغییر ندهند، کاری از دست ما بر نمی‌آید.

در دیگر اخبار بازی پیرامون این بازی مبارزه ای مطلع شدیم که بخش داستانی بازی Tekken 7 گیم پلی متنوعی خواهد داشت.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده