// دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲

سوپر دیتا آمار فروش دیجیتالی بازی‌ ها در مارس 2017 را منتشر کرد

بازی Ghost Recon: Wildlands صدر جدول کنسول‌ها را قبضه کرد، League of Legends همچنان انتخاب اول پی‌سی بازان.

 شرکت سوپردیتا، امروز آمار فروش دیجیتالی بازی‌ها در ماه مارس ۲۰۱۷ را منتشر کرد که همانند بسیاری از آمارهای مشابه از جمله NPD، باز هم شاهد صدرنشینی بازی Ghost Recon Wildlands در میان‌ بازی‌های کنسولی هستیم.

به طور کلی، فروش دیجیتالی بازی در ماه مارس ۲۰۱۷ نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۶، با رشدی ۷ درصدی مواجه شده و رقم ۸ میلیارد دلار را به ثبت رسانده است. سهم افزایش فروش بازی‌های موبایل با توجه به رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال قبل، بسیار قابل توجه بوده است. در سمت دیگر، فروش بازی‌های پلتفرم پی‌سی هیچ تغییر چندانی نداشته و ثابت بوده است.

در آمریکا، فروش نسخه دیجیتالی بازی‌ها با افزایش ۱۵ درصدی در ماه مارس روبرو شد و رقم درآمد به دست آمده از ۱.۴۶ میلیارد دلار عبور کرد. در حالی که در ماه مارس سال گذشته میلادی ارزش این معاملات به ۱.۲۷ میلیارد دلار می‌رسید.

باید اشاره کرد که برای اولین بار، سود بدست آمده توسط بازی Overwatch، از کل فروش نسخه پی‌سی بازی Counter-Strike: Global Offensive از ابتدای انتشارش تاکنون، کمتر بود. در سمت دیگر اما؛ افزایش فروش نسخه دیجیتالی بازی Mass Effect: Andromeda، نسبت به Mass Effect 3 که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود، کمتر از ۱۰ درصد است و این در حالی است که همه ما می‌دانیم بازار فروش بازی‌ها به صورت دیجیتالی در این ۵ سال چقدر رونق یافته است. فروش نسخه پی‌سی بازی Mass Effect Andromeda در ماه انتشارش از فروش ۳۴۹ هزار واحدی Mass Effect 3 در بازه مشابه نیز کمتر بوده است. در پلتفرم موبایل هم بازی Hearthstone توانست فروش خود را نسبت به ماه فوریه دوبرابر کند. البته این اتفاق به لطف پیش‌فروش بسته الحاقی جدید بازی میسر شد.

در میان کنسول‌‎ها، همانطور که اشاره شد بازی Ghost Recon: Wildlands صدرنشین این ماه بود که توانست ۸۰۰ هزار نسخه روی کنسول‌ها و ۴۰۰ هزار نسخه هم روی پلتفرم پی‌سی فروش داشته باشد.

در جدول فروش مربوط به کنسول‌ها دو بازی از سری Call of Duty هم دیده می‌شود که هر دو پایین‌تر از Battlefield 1 قرار گرفته‌اند. انحصاری جدید پلی‌استیشن 4، بازی Horizon: Zero Dawn، هم توانست در رتبه چهارم جای گیرد. Mass Effect: Andromeda نیز جایگاهی بهتر از نهم به دست نیاورد.

در زیر می‌توانید شاهد جدول فروش دیجیتالی بازی‌ها به تفکیک پلتفرم‌های مختلف در ماه مارس باشید.

رتبهپی‌سیکنسولموبایل
۱League of LegendsGhost Recon: Wildlands

Clash Royale
۲CrossfireFIFA 17Monster Strike
۳Dungeon Fighter OnlineBattlefield 1Mobile Strike
۴New Western Journey Online IIHorizon Zero DawnGame of War: Fire Age
۵World of TanksGrand Theft Auto VClash of Clans
۶World of WarcraftCall of Duty: Infinite WarfareFate/Grand Order
۷Counter-Strike: Global OffensiveCall of Duty: Black Ops IIIHonour of Kings
۸OverwatchDestinyPokemon GO
۹Lineage IMass Effect: AndromedaFantasy Westward Journey
۱۰Ghost Recon: WildlandsARK: Survival EvolvedLineage 2 Revolution


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده