نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷

تهیه کننده Valkyrie Profile اولین بازی واقعیت مجازی MMORPG ژاپن را می‌سازد

اولین بازی واقعیت مجازی ژاپنی در سبک MMORPG قرار است به‌دست تهیه‌کننده‌ی سابق سری بازی‌های Valkyrie Profile ساخته شود.

چند روز پیش بود که یوشینوری یاماگیشی (Yoshinori Yamagishi)، تهیه‌کننده‌ی پیشین سری بازی‌های Star Ocean و Valkyrie Profile، کمپانی اسکوئر انیکس را ترک کرد. اکنون اخبار بازی از بازگشت وی به عرصه‌ی بازیسازی حکایت دارند.

استودیو مونوبیت (Monobit)، واقع در توکیو، در اطلاعیه‌ای مطبوعاتی از پیوستن یاماگیشی به این مجموعه خبر داده است. یاماگیشی قرار است به‌عنوان مدیر بخش بازی‌های واقعیت مجازی در این استودیو فعالیت کند و جالب اینجا است که هدف او ساختن اولین بازی واقعیت مجازی ژاپنی در سبک MMORPG است.

در این میان، یاماگیشی هم با ارسال پیامی، ضمن اشاره کردن به سابقه‌ی تهیه‌کنندگی‌اش برای بازی‌های نقش‌آفرینی مختلف، از تصمیم‌اش برای همکاری با مونوبیت و فعالیت در حوزه‌ی فناوری مطرح این روزها صحبت کرده است. او می‌خواهد با استفاده از تجربیات‌اش در سبک نقش‌آفرینی، بهترین بازی ممکن را با شرایط موردنظر بسازد و مونوبیت هم قرار است با تکیه بر دستاوردهای کاربردی‌اش در حوزه‌ی VR، محتوای کاملاً جدیدی را بر پایه‌ی واقعیت مجازی به مخاطبان عرضه کند. مونوبیت هم‌اکنون روی نوعی فناوری «واقعیت مجازی ابری» (VR Cloud) کار می‌کند که با تکیه بر تکنولوژی‌های بروز حوزه‌ی شبکه، به گیمرهای ساکن در نقاط مختلف دنیا امکان می‌دهد تا محتوای واقعیت مجازی آنلاین را به‌شکلی روان تجربه کنند.

هنوز جزئیات خاصی از پروژه‌ی جدید یاماگیشی اعلام نشده است و مشخص نیست که مونوبیت قصد دارد آن را برای کدام پلتفرم‌ها آماده و عرضه کند. یاماگیشی پیش از جدایی‌اش از اسکوئر انیکس روی بازی Valkyrie Anatomia: The Origin، جدیدترین نسخه‌ی سری Valkyrie Profile، کار کرده بود.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده