نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۲

مصاحبه ناشر Bulletstorm: Full Clip Edition در مورد ویژگی‌های بازی

ناشر بازی Bulletstorm: Full Clip Edition اخیرا مصاحبه‌ای در مورد این ریمستر داشته و اطلاعات مختلفی از آن ارائه کرده است. 

بازی Bulletstorm: Full Clip Edition اولین بار در جریان رویداد The Game Awards 2016 معرفی شد و ریمستر بازی Bulletstorm است که در سال ۲۰۱۱ توسط اپیک‌گیمز و پیپل کن فلای ساخته شده بود. این بازی شوتر اول‌شخص سریع در آن زمان با وجود داشتن کیفیت بسیار عالی، خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و آمار فروش خوبی را ثبت نکرد. Bulletstorm: Full Clip Edition اخیرا برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شده و نمره‌های نسبتا خوبی هم دریافت کرده است. وظیفه انتشار این بازی برعهده کمپانی گیرباکس سافت‌ور است و مریدیث هارشی و وینسنت اسلاون، دو تن از مسوولان این کمپانی اخیرا مصاحبه‌ای را در رابطه با بازی Bulletstorm: Full Clip Edition با سایت دوال‌شاکرز داشته‌اند که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید. 

دوال‌شاکرز: ابتدا از شما تشکر می‌کنیم که این مصاحبه را با ما انجام دادید. سوال اول این است که چند نفر از اعضای تیم سازنده نسخه اصلی بازی در ساخت نسخه ریمستر نیز نقش داشته‌اند؟

راستش را بخواهید رقم دقیقی نمی‌دانم. با این حال هسته اصلی تیم سازنده نسخه ریمستر، همانی است که نسخه اصلی را ساخته بود. چرا که ما همکاری بسیار نزدیکی با استودیو پیپل کن فلای در مورد این بازی داشتیم و بیش‌تر تصمیم‌ها را با همکاری یکدیگر اتخاذ کردیم. 

Bullet Storm

دوال‌شاکرز: چه چیزی باعث شد تا تصمیم بگیرید بازی Bulletstorm را ریمستر کرده و برای کنسول‌های نسل فعلی منتشر کنید؟

در صورتی که استقبال خوبی از این ریمستر شود، شاید شاهد ساخت بازی Bulletstorm 2 باشیم

استودیو پیپل کن فلای علاقه زیادی به ساخت ریمستر این بازی داشت؛ چرا که آن‌ها به دلیل محدودیت‌های فنی موفق نشده بودند در سال ۲۰۱۱ خواسته‌هایشان را آنطور که باید در بازی قرار دهند و قصد داشتند تا این بار بدون هیچ محدودیتی بازی را به همان شکلی که دوست داشتند برای پلتفرم‌های جدید بسازند. 

به همین دلیل هم اعضای این استودیو به ما مراجعه کردند و ما نیز بلافاصله این پیشنهاد را قبول کردیم چرا که Bulletstorm یک بازی عالی است و از طرفی هم همه ما اعتقاد داشتیم که این بازی زمانی که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد، آنطور که باید به حقش نرسید. در نتیجه ما تصمیم گرفتیم تا با پیپل کن فلای همکاری کنیم و شانس مجددی به این بازی بدهیم تا بتواند نظر گیمر‌ها را جلب کند. 

دوال‌شاکرز: بله دقیقا همینطور است. در آن زمان بازی فقط توانست نظر گروه خاصی از گیمر‌ها را جلب کند و برای افراد زیادی ناشناخته باقی ماند. به نظر شما نسخه ریمستر بازی می‌تواند به محبوبیت بیش‌تری برسد؟

به نظر من در سال ۲۰۱۱، تعداد بازی‌های شوتر اول شخص بسیار زیاد بود و به همین دلیل هم بازی Bulletstorm آنطور که باید شناخته نشد. ولی در حال حاضر شاهد چنین شرایطی نیستیم و این فرصتی برای این بازی است تا نشان دهد که چه ایده ناب و خاصی دارد. 

همچنین از طرفی سیستم Skill Shot بازی هم که هسته اصلی گیم‌پلی آن است، بسیار جذاب است و باعث می‌شود تا هر فردی تجربه مختص به خودش را از این بازی داشته باشد و لحظه‌های خاص و تماشایی را در بازی خلق کند. در نتیجه ما امیدوار هستیم که گیمر‌ها استقبال خوبی از این بازی داشته باشند و حتی لحظات نابی را که ایجاد می‌کنند، با استفاده از سرویس‌هایی چون توییچ به اشتراک بگذارند. 

Bulletstorm: Full Clip Edition

دوال‌شاکرز: می‌توانید کمی در مورد محتویات جدیدی که در نسخه ریمستر بازی وجود دارند و در نسخه اصلی وجود نداشتند توضیح دهید؟

دلیل حضور Duke Nukem در نسخه ریمستر Bullestorm نشان دادن ارتباط و تعامل پیپل کن فلای و گیرباکس سافت‌ور در ساخت این بازی است

در نسخه اصلی بازی شاهد بخش داستانی و همچنین حالت‌های Echoes و Anarchy که شامل بخش چندنفره می‌شدند، بودیم. اما در نسخه ریمستر بازی تمامی DLC‌ها نیز گنجانده شده‌اند و ۶ نقشه جدید نیز در بخش Echoes دیده می‌شود. همچنین یک حالت جدید به اسم Ultimate Echoes نیز به بازی اضافه شده است که در همان نقشه‌های بخش Echoes جریان دارد ولی به جای اینکه صرفا برای کسب امتیاز بیش‌تر تلاش کنید، باید یک سری چالش‌های تعیین‌شده را انجام دهید. این بخش بسیار جذاب و چالش‌برانگیز است. 

علاوه بر آن ما حالت جدید Overkill را داریم. این حالت در اصل همان بخش داستانی است که تمامی سلاح‌ها در آن در دسترس قرار دارند. گیمر‌ها همچنین این شانس را خواهند داشت تا مهمات بی‌نهایت را برای سلاح‌ها به دست بیاورند. مورد آخر هم Duke Nukem’s Bulletstorm Tour است که جایزه پیش‌خرید بازی است و گیمر‌ها در آن می‌توانند بخش داستانی بازی را به صورت کامل با شخصیت Duke Nukem تجربه کنند. ما دیالوگ‌های کاملا جدیدی برای این شخصیت ضبط کرده‌ایم و علاوه بر آن دوک سبک مبارزه‌ای خاص خودش را نیز دارد. 

این نسخه همچنین در تمامی پلتفرم‌ها روی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و دارندگان پی‌سی و پلی‌استیشن 4 پرو نیز می‌توانند از رزولوشن 4K لذت ببرند. پس در مجموع بازی گرافیک و صداگذاری به‌روز شده‌ای دارد و هدف تیم سازنده این بود که بازی حس و حالی شبیه به بازی‌های روز داشته باشد. 

دوال‌شاکرز: حال که به شخصیت Duke Nukem اشاره کردید، این سوال پیش می‌آید که دلیل اضافه کردن وی به بازی چه بود؟ یادم می‌آید زمانی که در سال ۲۰۱۱ بازی عرضه شد، بسیاری از گیمر‌ها عقیده داشتند که بولت‌استورم حس و حالی شبیه به بازی‌های Duke Nukem دارد. 

در واقع ما نیز دقیقا چنین حسی داشتیم و از طرفی هم ما مالک حق امتیاز استفاده از شخصیت Duke Nukem هستیم و از همان ابتدا قصد داشتیم تا به نوعی وی را در بازی قرار دهیم. ابتدا سعی کردیم تا ایستراگ‌هایی مرتبط با دوک را در بازی داشته باشیم و پس از آن گفتیم که بهتر است یک جایزه برای افرادی که بازی را پیش‌خرید می‌کنند تعیین و لباس‌های مرتبط با Duke را به آن‌ها بدهیم که بتوانند در بخش چندنفره استفاده کنند. اما در نهایت تصمیم این شد که کاری حتی فراتر از این موارد انجام دهید. 

در نتیجه تصمیم گرفتیم تا بخش داستانی بازی با شخصیت دوک قابل انجام باشد. دلیل این موضوع هم این است که Duke و بازی Bulletstorm نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند و از طرفی هم چنین ترکیبی به نوعی نشانگر همکاری ما با استودیو پپیل کن فلای بود. 

Bulletstorm

دوال‌شاکرز: آیا ممکن است حضور دوک در این بازی اشاره‌ای به یک بازی کاملا جدید بر اساس وی نیز داشته باشد؟

راستش را بخواهید نه! دلیل قرار دادن دوک در این بازی این است که ما قصد داشتیم برای خریداران بازی محتوای ارزشمندی هدیه بدهیم و از طرفی هم این شخصیت شباهت زیادی به حس کلی بازی Bulletstorm داشت. 

اما مساله دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که شاید نسخه جدیدی از بازی Duke Nukem در دست ساخت نباشد، ولی اگر این ریمستر موفق ظاهر شود، شاید در آینده شاهد نسخه جدیدی از بولت‌استورم باشیم. چرا که هزینه ساخت یک بازی جدید بسیار بالا است و استودیو پیپل کن فلای با این ریمستر به نوعی قصد داشت تا ببیند که آیا بازی Bulletstorm مورد استقبال قرار خواهد گرفت یا نه و اگر شاهد استقبال خوبی از این بازی باشیم، بعید نیست که این استودیو به ساخت دنباله بازی علاقه نشان دهد. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده