نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱

روند ساخت بازی Terraria: Otherworld دچار تغییرات اساسی شد

مراحل تولید بازی Terraria: Otherworld، نسخه‌ی فرعی Terraria، با مشکل روبه‌رو و وظیفه‌ی ساخت آن به استودیوی دیگری سپرده شد.

بازی Terraria را بعضا به‌عنوان همتای «دوبعدیِ» ماینکرفت می‌شناسند. این بازی یک نسخه‌ی فرعی هم با نام Terraria: Otherworld دارد که حدود دو سال پیش رونمایی شده است. البته Otherworld هنوز به دست طرفداران نرسیده و آن‌طور که از اخبار بازی برمی‌آید به این زودی هم نخواهد رسید؛ چرا که به‌گفته‌ی ناشرش، روند ساخت آن در حد انتظار پیشرفت نداشته است.

بازی Terraria: Otherworld قرار بود به‌دست استودیوی هلندی انجین سافتور (Engine Software) به سرانجام برسد که سابقه‌ی توسعه دادن بازی‌های لایسنس‌شده و پورت کردن بعضی آثار، روی کنسول‌های دستی را در کارنامه‌اش دارد. اما ری-لاجیک (Re-Logic)، ناشر Otherworld، به‌تازگی در انجمن Terraria اعلام کرده که انجین سافتور را به‌ناچار از این پروژه کنار گذاشته است. ری-لاجیک دلیل این اقدام را «دور بودن بازی از چشم‌اندازِ» این کمپانی و «نرسیدن‌اش به برنامه‌ی زمانی» عنوان کرده است.

ناشر Terraria: Otherworld نوشته است:

تلاش ری-لاجیک همواره بر این بوده و خواهد بود که تجربیاتی کامل و باکیفیت را در زمینه‌ی بازی‌های ویدیویی برای طرفداران‌اش فراهم کند. این به معنای آن است که ما کیفیت بازی را فدای سرعت بخشیدن به روند بازاریابی آن نمی‌کنیم؛ همین‌طور قربانی هیچ مورد دیگری، تا جایی که در حد توان‌مان باشد. تیم ما چشم‌انداز روشنی برای این بازی داشت که آن را با شور و اشتیاق فراوان با شما در میان گذاشتیم. از گفتن‌اش بیزاریم؛ اما با وجود تمام تلاش‌هایی که طی سال گذشته در راستای اصلاح کردن شرایط انجام دادیم، بازی در وضعیت کنونی‌اش هم از چشم‌انداز فوق فاصله دارد و هم کاملاً از برنامه‌ی زمانی جامانده است.

ری-لاجیک این‌طور ادامه داده است:

در نتیجه، ما تصمیم گرفتیم تا انجین سافتور را از ادامه دادن توسعه‌ی Terraria: Otherworld معاف کنیم. هم‌اکنون ری-لاجیک مالکیت این بازی را (شامل کدها، طرح‌ها، اصوات و …) در اختیار دارد. ما گزینه‌های مختلفی را که پیش روی‌مان قرار داشت بررسی کردیم تا TOW را به نقطه‌ای برسانیم که بتوانیم با اطمینان و فراغ بال، چشم‌انداز و انتظارات‌مان برای این بازی را عملی کنیم. پس از آنکه نگاه دقیقی به همه‌ی جوانب انداختیم، احساس کردیم که رفتن به‌سوی یک آغاز تازه و جهت‌گیری جدید، تنها راهی است که به Otherworld امکان می‌دهد تا در این وضعیت به حداکثر توانایی‌های‌اش دست پیدا کند.

استودیو ری-لاجیک (که نسخه‌ی اول Terraria را شخصاً ساخته و برای پی‌سی منتشر کرده بود) اکنون توسعه‌ی بازی جهان‌باز Terraria: Otherworld را به استودیو پایپ‌ورکس (Pipeworks) سپرده است؛ همان استودیویی که پیش‌تر روی نسخه‌های کنسولی و موبایل Terraria کار کرده بود. به‌گفته‌ی مسئولین ری-لاجیک:

با توجه به نتیجه‌ی واقعاً تاثیرگذاری که [پایپ‌ورکس] در زمینه‌ی بازنویسی Terraria برای کنسول‌ها و دستگاه‌های موبایل گرفته و همچنین طرح‌ریزی دقیق و شگفت‌انگیزی که پس از بررسی کامل بازی، از سوی آن‌ها برای تکمیل Otherworld ارائه شده، ما به این نتیجه رسیدیم که پایپ‌ورکس را به‌عنوان شریک جدیدمان، برای توسعه دادن Terraria: Otherworld، مطرح کنیم.

انتظار می‌رود که با آغاز کار پایپ‌ورکس روی Otherworld، این بازی تا مدتی کارش را در سکوت خبری دنبال کند. توسعه‌دهنده‌ی جدید قرار است نیروهای‌اش را به‌شکلی متناسب در پروژه‌ی فوق به کار بگیرد تا از لحاظ زمانی و کیفی، در انتشار بازی‌های سپرده‌شده به این استودیو (که هدف‌شان پلتفرم موبایل و کنسول‌ها، از جمله کنسول نینتندو سوییچ است) مشکلی پیش نیاید. نسخه‌ی اول Terraria قرار است طی سال جاری میلادی برای سوییچ عرضه شود.

بازی Terraria مدتی است که رقم فروش ۲۰ میلیون نسخه را پشت سر گذاشته است. این بازی در سال ۲۰۱۱ برای رایانه‌های شخصی منتشر شده بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده