نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۸

حذف نرم افزارهای شبیه ساز کنسول های قدیمی از فروشگاه ویندوز

مایکروسافت اخیرا نرم‌افزار‌های شبیه‌ساز کنسول‌های قدیمی را از فروشگاه ویندوز حذف کرده است. 

نرم‌افزار‌های شبیه‌ساز کنسول‌های قدیمی یا همان امولاتور‌ها، معمولا محبوبیت بالایی دارند؛ چرا که با استفاده از آن‌ها می‌توان بازی‌های کنسول‌های کلاسیکی چون SNES یا سگا جنسیس را روی پی‌سی یا حتی گوشی‌های موبایل اجرا کرد. فروشگاه مایکروسافت یا همان فروشگاه ویندوز شامل تعداد زیادی امولاتور مختلف می‌شد که کاربران ویندوز 10، گوشی‌های ویندوزی و همچنین ایکس‌باکس وان می‌توانستند با دانلود آن‌ها، بازی‌های کلاسیک را اجرا و تجربه کنند. 

با این حال مایکروسافت اخیرا این برنامه‌ها را از فروشگاهش حذف کرده است. این کمپانی هنوز توضیح خاصی در مورد دلیل این کار ارائه نکرده و فقط متن زیر را در فروشگاه مشاهده می‌کنیم:

نرم‌افزار‌هایی که یک کنسول مخصوص بازی را شبیه‌سازی می‌کنند، روی دستگاه‌های ما قابل استفاده نخواهند بود. 

ممکن است مایکروسافت این شبیه‌ساز‌ها را به دلایل قانونی حذف کرده باشد. چرا که برای مثال کمپانی نینتندو این حق را داشت که مایکروسافت را به انتشار برنامه‌ای که کنسول این شرکت را شبیه‌سازی می‌کند محکوم کرده و از مایکروسافت شکایت کند. ولی با حذف شدن این برنامه‌ها، دیگر خطری مایکروسافت را تهدید نمی‌کند. البته ممکن است این قضیه دلایل دیگری نیز داشته باشد. 

همچنین درست است که امولاتور‌ها از فروشگاه رسمی ویندوز حذف شده‌اند، ولی در صورتی که به اجرای بازی‌های قدیمی روی پی‌سی یا گوشی موبایل‌تان علاقه داشته باشید، کماکان می‌توانید آن‌ها را به راحتی از سایت‌های دیگر دانلود کرده و بازی‌ها را اجرا کنید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده