نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۸

اکتیویژن دنیای سینمایی Call Of Duty را تایید کرد

اکتیویژن اعلام کرد که در نظر دارد براساس مجموعه بازی‌های ندای وظیفه (Call Of Duty) یک دنیای سینمایی مشترک ایجاد کند.

طبق خبرهای منتشر شده، اکتیویژن در حال برنامه‌ریزی ساخت و ایجاد یک دنیای سینمایی مشترک مانند دنیای سینمایی مارول، برای مجموعه بازی‌های Call Of Duty است. استیسی شر و نیک فن‌دیک، مدیران استودیو فیلمسازی اکتیویژن بلیزارد، به روزنامه گاردین گفتند که آن‌ها در حال کار بر روی چند فیلم براساس مجموعه Call of Duty هستند و در حال حاضر فیلمنامه‌های متعددی در حال نوشته شدن است. استیسی شر گفت:

ما برنامه‌ریزی بلند مدتی برای چندین سال آینده انجام داده‌ایم. ما با گروهی از نویسندگان ملاقات و با آن‌ها صحبت کردیم و آن‌ها اکنون در حال کار بر روی فیلمنامه‌های متعددی هستند. یک فیلم می‌تواند مانند بازی بلک اپس (Black Ops) دارای یک داستان چند لایه باشد. یک فیلم می‌تواند مانند مجموعه جنگاوری نوین (Modern Warfare) باشد که در مقابل چشم جهان در حال مبارزه با جنگ و تروریست هستید و شاید بتوان چیزی شبیه به یک فیلم مشترک براساس این دو مجموعه ساخت که به دنبال آن در بخشی شاهد یک عملیات مخفی و ویژه باشیم در حالی که در بخشی دیگر یک عملیات آشکار و عمومی در جریان است.

با این حال، مشخص نیست که منظور استیسی شر ساخت و انتشار سه فیلم جداگانه شامل یک فیلم براساس بازی Black Ops، یک فیلم براساس بازی Modern Warfare و یک فیلم مشترک است یا منظور او استفاده از منابع مختلف دنیای بازی Call Of Duty برای ساخت یک یا چند فیلم مختلف است. فن‌دیک در ادامه اضافه کرد:

این فیلم‌ها مانند بازی Call Of Duty دارای آدرنالین بالا و زیبایی‌شناسی پر هیجان خواهند بود،‌ اما این یک اقتباس ادبی نیست. این فیلم‌ها بسیار گسترده‌تر، فراگیرتر و موفق‌تر از فیلم‌های مشابه مانند فیلم‌های دنیای سینمایی مارول هستند.

Call of Duty: Black Ops

علاوه بر فیلم‌هایی که این کمپانی در حال ساخت آن است و طبق گفته گاردین احتمالا نخستین فیلم  Call Of Duty در اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد، اکتیویژن بلیزارد در حال کار بر روی سریال تلویزیونی این مجموعه است. طبق اطلاعات منتشر شده، این سریال براساس وقایع تاریخی مانند جنگ ویتنام و جنگ جهانی دوم ساخته خواهد شد. پیش از این در بازی Call of Duty: Black Ops شاهد بخشی از وقایع جنگ جهانی دوم و جنگ ویتنام بوده‌ایم و چند نسخه دیگر این بازی نیز به وقایع جنگ جهانی دوم پرداخته بود. گفته می‌شود اتفاقات نسخه جدید بازی Call of Duty نیز در جنگ جهانی دوم جریان خواهد داشت.

با این وجود فیلم Call of Duty نسخه تجربه سینمایی کمپانی اکتیویژن بلیزارد نیست و این دو کمپانی سال گذشته فیلم Warcraft (وارکرفت) را با همکاری کمپانی یونیورسال و لجندری پیکچرز تولید و منتشر کردند. این فیلم با واکنش بسیار ضعیف و متوسط منتقدان روبرو شد و حتی در گیشه نیز عملکرد چندان خوبی نداشت. این فیلم به لطف بازار چین توانست ۳۳۷ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند. با این حال، کار ساخت و تولید فیلم Warcraft بر عهده کمپانی لجندری پیکچرز بوده است، اما فیلم Call of Duty قرار است توسط استودیو داخلی کمپانی اکتیویژن بلیزارد تولید و منتشر شود.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده