نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

ریدلی اسکات فیلمی براساس یک نبرد مهم در جنگ جهانی دوم خواهد ساخت

ریدلی اسکات کارگردانی فیلم نبرد بریتانیا (Battle of Britain)، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم را بر عهده گرفت.

طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، ریدلی اسکات، کارگردان فیلم‌هایی چون بیگانه (Alien)، بلید رانر (Blade Runner) و پرومتئوس (Prometheus)، کارگردانی فیلمی براساس رویداد نبرد بریتانیا که یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم بوده است، بر عهده گرفته است. نام فیلم Battle of Britain خواهد بود. او همچنین به عنوان تهیه کننده نیز در این فیلم حضور خواهد داشت. کمپانی فاکس قرن بیستم حق ساخت و انتشار این فیلم را در سال ۲۰۱۶ به دست آورده بود و این فیلم با همکاری دو کمپانی Scott Free و Safe House Pictures تولید و منتشر خواهد شد.

اتفاقات فیلم Battle of Britain در تابستان سال ۱۹۴۰ جریان دارد که از این نبرد به عنوان یک نقطه عطف در جنگ جهانی دوم نام برده می‌شود. در این نبرد هوایی بزرگ، نیروی هوایی آلمان نازی ملقب به لوفت وافه قصد داشتند با بمباران بخش‌های صنعتی و نظامی بریتانیا، زمینه را برای حمله زمینی و فتح این کشور آغاز کنند، اما در نهایت نیروی هوایی آلمان نتوانست کنترل آسمان بریتانیا را بدست آورد و شکست سختی از نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا خورد و مجبور به عقب نشینی شدند. نیروهای متفقین پس از این نبرد متوجه شدند که برتری هوایی به تنهایی می‌تواند مسیر جنگ را تغییر بدهد و این پیروزی زمینه ساز پیروزی‌های بعدی ارتش متفقین در جنگ جهانی دوم بود.

هنوز مشخص نیست که چه بازیگرانی قرار است در فیلم Battle of Britain حضور داشته باشند و به ایفای نقش پردازند. همچنین تاریخی برای شروع ساخت و تولید این فیلم و انتشار آن نیز در نظر نشده است. فیلم Alien: Covenant (بیگانه: پیمان)، جدیدترین فیلمی است که کارگردانی آن بر عهده ریدلی اسکات بوده و قرار است در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۷ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) به روی پرده سینما برود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده