نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۶

کوجیما اطلاعات جدیدی از بازی Death Stranding منتشر کرد

در رویداد Tribeca Games هیدئو کوجیما اطلاعات جدیدی را از بازی Death Stranding و شخصیت نورمن ریداس منتشر کرده است.

طبق آخرین اخبار بازی و در خلال جشنواره‌ی Tribeca Games، هیدئو کوجیما اعلام کرد که برای ایفای نقش قهرمان داستان، به‌طور مشخص به نورمن ریداس (Norman Reedus) فکر می‌کرده است.

کوجیما درباره‌ی تریلر نخست بازی توضیح داد که او به‌طور خاص در طلب به تصویر کشیدن نورمن ریداس به‌صورت برهنه به مردم بود تا پس از آن شاهد دیدن این شخصیت در لباس‌ها و تجهیزات مختلف به همراه مدل موهای گوناگون باشیم.

کوجیما دلیل به‌کارگیری بازیگران سینمایی در این اثر را جالب نبودن کار با موارد ساختگی می‌داند و به‌کارگیری موارد به مراتب پویاتر را جذاب عنوان می‌کند. کار کردن به روش سنتی (با تکنولوژی CG) و ساخت انیمیشن‌ها نتایج قابل پیش‌بینی در پی داشت که مطابق با تصورات کوجیما بود. به همین منظور، بازیگران واقعی در این اثر به‌کار گرفته شد تا علاوه بر غیر قابل پیش‌بینی بودن اعمال آن‌ها، بازی فراتر از هدف اصلی خود ظاهر شود.

وضعیت توسعه‌ی بازی از مواردی بود که از کوجیما در مورد آن سوال شد و کوجیما در این خصوص گفت که بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد و طرح‌های کلی پروژه تکمیل شده است. از سوی دیگر، تیم سازنده در حال کار روی موتور بازیسازی Decima و انجام آزمایش‌های گوناگون روی سیستم‌های بازی، کاراکترها و محیط است. همچنین تا‌به‌حال توسعه‌ی بازی بسیار خوب پیش رفته است.

در ادامه کوجیما برای توضیح دقیق روند توسعه‌ی بازی Death Stranding گفت:

تصور کنید که شخصیت نورمن ریداس در حال قدم زدن در شهر نیویورک است (البته مکان بازی نیویورک نخواهد بود و این تنها یک مثال ساده برای درک بیشتر موضوع است)،.ما در تلاش هستیم تا با به‌کارگیری موتور بازیسازی Decima چیزی را خلق کنیم که دقیقا شهر نیویورک را به تصویر بکشد و با لحاظ کردن مقیاس‌های درست، اثری را تحویل علاقه‌مندان دهد که در نهایت، حس خوبی را به آنها منتقل کند. به عنوان مثالی دیگر فرض کنید که کاراکتر اصلی داستان وارد یک رستوران ایتالیایی می‌شود؛ اینکه به محض ورود، چه کسانی را ملاقات خواهد کرد یا چه چیزی خواهد خورد و تمامی جزئیات ریز و درشت از پیش برنامه‌ریزی خواهند شد.

چیزی که در حال حاضر بر روی آن کار می‌کنیم این است که چه نوع میزی در آنجا وجود داشته باشد، چه گفتگوی خاصی بین افراد رد و بدل شود، چه چیزی توسط شخصیت‌ها میل شود و به‌طور کلی همه‌ی جزئیات ملاک قرار می‌گیرند.

کوجیما در خصوص فرآیند خلاقانه‌ی توسعه‌ی بازی اعلام کرد که داستان بازی در حالت کلی تغییری نمی‌کند و تنها جزئیات بازی به منظور پیشرفت دستخوش تغییراتی خواهند شد.  

فرآیند توسعه‌ی بازی به‌دست تیم سازنده در حال پیگیری است و زمانی که کوجیما قصد خلق کردن یک کاراکتر جدید را داشته باشد به سراغ طراح هنری بازی، یوجی شینکاوا (Yoji Shinkawa)، می‌رود که پس از خلق طرح مفهومی شخصیت مورد نظر، به مرحله‌ی بعدی برای مدل‌سازی سه‌بعدی خواهد رفت. اگر پروسه‌ی ساخت با مشکلی مواجه شود آن‌ها فوراٌ به سراغ شینکاوا می‌روند و به همین خاطر، همه چیز مداوم در حال تغییر است.

بعنوان سخن پایانی کوجیما گفت که با الهام از شخصیت رابرت دنیرو (Robert De Niro) در فیلم The Deer Hunter، محصول ۱۹۷۸ میلادی، دستمال‌سر شخصیت سالید اسنیک را خلق کرده است.  


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده