نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۹

سرویس Xbox Design Lab فعلاً منحصر به ایالات متحده خواهد بود

سرویس Xbox Design Lab، که امکان خریداری کنترلرهای سفارشی‌سازی‌شده‌ی ایکس‌باکس وان را فراهم می‌کند، فعلاً به‌شکل جهانی راه‌اندازی نمی‌شود.

در سال ۲۰۱۶ کمپانی مایکروسافت خدماتی را با نام Xbox Design Lab راه‌اندازی کرد که ویژگی جالبی داشت. این سرویس به علاقه‌مندان امکان می‌داد تا با سلیقه‌ی خودشان یک ترکیب رنگ سفارشی برای کنترلر ایکس‌باکس وان آماده کنند، عبارتی را روی آن بنویسند و پس از ثبت کردن سفارش، گیم‌پد دلخواه‌شان را تحویل بگیرند. آن‌طور که ردموندی‌ها ادعا می‌کردند، این سرویس مجموعاً هشت میلیون ترکیب مختلف را در اختیار مخاطبان‌اش قرار می‌داد و از این جهت، دست آن‌ها را در انتخاب کردن کنترلر ایده‌آل بازمی‌گذاشت. هم‌اکنون Xbox Design Lab تنها برای ساکنین ایالات متحده و پورتوریکو قابل استفاده است؛ وضعیتی که بنا به جدیدترین اخبار سخت‌افزار و کنسول‌های بازی، قرار نیست به این زودی‌ها تغییر کند.

اخیراً طرفداران مایکروسافت در توییتر از این کمپانی درباره‌ی احتمال راهیابی Xbox Design Lab به کشور انگلستان پرسیده بودند. در این میان، آرون گرینبرگ (Aaron Greenberg)، رئیس بخش بازاریابی ایکس‌باکس، به هواداران اطمینان داد که تیم‌اش از بازخوردها آگاه است؛ اما در حال حاضر، سرویس فوق به دیگر نقاط دنیا راه نخواهد یافت.

گرینبرگ در پاسخ نوشت:

متأسفانه فعلاً خیر. [البته] تیم، بازخوردهایِ طرفدارانی را که چشم‌به‌راه [عرضه‌ی Xbox Design Lab در] بازارهای دیگر هستند، دریافت کرده است.

در سال گذشته‌ی میلادی، ردموندی‌ها اعلام کرده بودند که Xbox Design Lab طی سال ۲۰۱۷ در نقاط بیشتری از دنیا راه‌اندازی خواهد شد و باید دید که این وعده چه زمانی عملی می‌شود.

گیم‌پدهایی که در سرویس Xbox Design Lab به فروش می‌رسند قیمتی ۸۰ دلاری دارند که ۲۰ دلار از مدل استاندارد گران‌تر است. ضمناً چنانچه مشتری مایل به حک کردن نوشته‌ای روی بدنه‌ی کنترلر باشد، باید ۱۰ دلار را به مبلغ فوق اضافه کند که بهای محصول را به ۹۰ دلار می‌رساند. کلیدهای بامپر، تریگرها، جهت‌نما (دی-پد)، استیک‌های آنالوگ، دکمه‌های ABXY و دو کلید منو و ویو جزو المان‌هایی هستند که می‌توان رنگ‌بندی آن‌ها را سفارشی کرد. عبارت‌هایی هم که برای حکاکی روی بدنه در نظر گرفته می‌شوند حداکثر می‌توانند ۱۶ کاراکتر داشته باشند.

در حال حاضر، مایکروسافت تنها دارنده‌ی پلتفرم گیمینگ اختصاصی است که با طرحی، امکان سفارشی کردن کنترلر را، پیش از خرید آن، برای گیمرها فراهم کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده