نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

گزارش زومجی از روز جهانی بازی های رومیزی

به مناسبت روز جهانی بازی‌های رومیزی، وبسایت رومیز مراسمی برای بزرگداشت این روز برگزار کرد. با گزارش زومجی از Tabletop Day 2017 تهران همراه باشید.

بازی‌های رومیزی از سال‌های دور طرفداران بسیاری در دنیا دارند و با گسترش هرچه بیشتر فناوری و پیشرفت بازی‌های ویدیویی، همچنان محبوبیت خود را در بین اقشار مختلف جامعه حفظ کرده‌اند. روز جهانی بازی‌های رومیزی از سال ۲۰۱۳ هر سال در ماه آوریل برگزار می‌شود و علاقمندان این سرگرمی مراکزی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کنند تا کنار یکدیگر از بازی‌های رومیزی لذت ببرند.

از سال گذشته ایران نیز به همت انستیتو ملی بازی‌سازی و کافه‌دارهای چند شهر کشور، به جمع برگزارکنندگان مراسم روز بین‌المللی بازی‌های رومیزی اضافه شد. امسال غیر از تهران، شهرهای شیراز، گرگان، رشت، قزوین، لار و مشهد نیز در برگزاری و گرامیداشت بازی‌های رومیزی همکاری داشتند و جمعه ۸ اردبیهشت، دوست‌داران بردگیم به صورت رایگان به انجام بازی‌های رومیزی پرداختند. تیم زومجی نیز به عنوان حامی رسانه‌ای، با همکاری وب‌سایت رومیز و کافه برد تهران، در این رویداد شرکت کرد و ساعاتی به انجام بازی‌های رومیزی با برگزارکنندگان این رویداد پرداخت.

بازی رومیزی / برد گیم

کافه برد از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ صبح میزبان تمام علاقمندان بازی‌های رومیزی و طبیعتاً بیش از همیشه شلوغ بود. شرکت‌کنندگان پیش از روز برگزاری رویداد، در وبسایت رومیز ثبت نام کرده بودند تا با تهیه‌ی بلیت با قیمتی ناچیز و رزرو سانس، از بازی‌های کافه برد و منوی ویژه‌ی رویداد لذت ببرند. غیر از کافه برد، انستیتو ملی بازی‌سازی نیز مکانی برای گرامیداشت روز جهانی برد گیم در نظر گرفته بود که دو سانس مخصوص بازی نقش آفرینی Dungeons & Dragons نیز برای دوست‌داران این بازی تدارک دیده بود. مرکز بازی‌های فکری تهران و شش کافه‌ی دیگر در پایتخت میزبان Tabletop Day 2017 بودند.

در مدتی که ما در کافه برد مشغول بازی و گفتگو با مسئولین کافه و برگزار کنندگان بودیم،‌ هیچ میزی خالی از شرکت‌کننده نمی‌ماند و گروه‌های مختلف به سرعت به سمت کافه و انستیتو سرازیر می‌شدند. استقبال از روز جهانی بازی‌های رومیزی در کافه برد عالی بود و برگزارکنند‌گان هم با اشتیاق بازی‌ها را به بقیه آموزش می‌داند. بازی‌های متعددی برای علاقمندان وجود داشت که بنا به سختی یادگیری یا مدت‌زمان انجام آن‌ها طبقه‌بندی شده بودند. از بازی‌های کارتی ساده گرفته تا بازی‌های طولانی و پیچیده‌ای مانند نسخه‌های مختلف Monolpoly و بازی‌های که از سریال‌های روز مانند «بازی تاج و تخت» و «مردگان متحرک» الهام گرفته شده بودند در کافه برد موجود بودند.

بازی رومیزی / برد گیم

کافه برد همچنین تخفیف‌هایی برای تعدادی از بازی‌های رومیزی خود در نظر گرفته بود و علاقمندان می‌توانستند از تخفیف ویژه‌ی روز جهانی بازی‌های رومیزی استفاده کنند. جالب است بدانید دست‌اندکاران وب‌سایت رومیز تعدادی از بازی‌های کارتی مانند اسپلندور و اسپایفال را به صورت انحصاری چاپ و تولید کرده و حتی نسخه‌ی قابل چاپ آن‌ها را نیز برای استفاده‌های شخصی در وبسایت خود قرار داده است. با اینکار هزینه‌ی تهیه‌ی بازی‌های رومیزی که شاید نتوان به راحتی آن‌ها را در بازی پیدا کرد، بسیار پایین می‌آید و در دسترس افراد بیشتری قراری می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر با دنیای عظیم بازی‌های رومیزی و برد گیم به وبسایت رومیز سربزنید و در حین انجام بازی‌های ویدیویی و آنلاین، از لذت بازی‌های رومیزی با دوستان خود غافل نشوید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده