// پنجشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

در Halo 6 تمرکز اصلی داستان روی شخصیت مستر چیف خواهد بود

به نظر می‌رسد استودیو 343 اینداستریز به خوبی از اشتباهات خود در بازی Halo 5: Guardians درس گرفته‌ است.

رئیس استودیو 343 اینداستریز و مدیر سری بازی‌های Halo اعتراف کرده‌اند که از انتخابشان در نحوه روایت داستانی بازی «Halo 5: Guardians» پشیمان هستند. به گفته آن‌ها، درواقع این اشتباه بود که داستان بازی به جای تمرکز محوری و اصلی روی شخصیت «مستر چیف»، از زاویه دید چندین شخصیت دنبال می‌شد. اما به هر شکل آن‌ها این وعده را داده‌اند که پس از شنیدن نظرات طرفداران، این اشتباه در بازی اصلی بعدی Halo تکرار نخواهد شد.

در جدیدترین اخبار دنیای بازی، با توجه به ۱۰مین سالگرد تأسیس استودیو 343، «کیکی ولف‌کیل» تهیه کننده استودیو و همچنین «فرانک اوکانر»، مدیر سری Halo مصاحبه بلندی را با مجله GamesTM انجام داده و پیرامون کارهایی که از سال ۲۰۰۷ به بعد، و پس از در اختیار گرفتن وظیفه توسعه این سری از استودیو «بانجی» انجام داده‌اند به بحث پرداختند.

در بخشی از این مصاحبه، این دو به آخرین بازی تولید شده از این سری اشاره کرده و از درس‌هایی که یاد گرفتند و قرار است در بازی بعدی مورد توجه قرار دهند به صحبت پرداختند. بازی «Halo 5: Guardians» گرچه به خاطر گیم‌پلی و حالت‌های بخش چندنفره خود عمدتا با تحسین منتقدان مواجه بود اما در بیشتر نقدها، بخش تک‌نفره بازی کم فروغ توصیف شد؛ عمده دلیل این موضوع نیز آن بود که داستان بازی بیش از اینکه به ارائه یک تجربه لذت‌بخش از خود بازی معطوف باشد، بیشتر روی زمینه‌های داستانی که قرار است در بازی بعد شاهد باشیم متمرکز بود.

حالا به گفته این دو مدیر ارشد توسعه سری Halo، دلیل اشتباه محاسباتی آن‌ها در نحوه روایت داستانی، این بوده که به درستی محبوبیت و نوع نگاه طرفداران نسبت به شخصیت «مستر چیف» را درک نکرده بودند.

زمانی که نویسندگان مشغول نوشتن داستان بازی بودند، آن‌ها به جای توجه به ضرورت و اهمیت این شخصیت در سری، «شخصیت اصلی» را صرفا به عنوان «یک وسیله» که قرار است ماجراجویی شما از طریق او انجام شود می‌دیدند. واقعا مستر چیف، مدخل ورودی شما به دنیای این سری است.

و گرچه طراحی شخصیت مستر چیف در طول این‌سال‌ها، به دلایل گیم‌پلی با شکاف‌هایی نیز همراه بوده اما آن‌ها متوجه شدند که طرفداران این فضای خالی را با احساسات‌شان پر می‌کردند؛ نوعی پیوستگی عاطفی به این شخصیت که طرفداران در طول چندین سال به او پیدا کرده بودند.

پس از عرضه Halo 5 و شنیدن اعتراض‌های شدید طرفداران، توسعه‌دهندگان تصمیم به توقف بزرگ کردن دنیای بازی با شخصیت‌های قابل بازی بیشتر گرفته‌اند و به جای آن، درحالی که تمرکز اصلی داستانی روی شخصیت مستر چیف خواهد بود، آن‌ها در زمینه گیم‌پلی نیز به ارائه یک دنیای واقع‌گرایانه‌تر و متقاعد کننده‌تر خواهند پرداخت.

گسترش داستان مستر چیف و میزان تمرکز روی این شخصیت، شاید راحت‌ترین درسی بود که از Halo 5 آموختیم. این واقعا ساده‌ترین چیزی است که می‌شد آن را دریافت و به کار گرفت.

گرچه به احتمال زیاد عرضه بازی بعدی از سری اصلی این مجموعه، زمان‌ بیشتری نیاز داشته باشد اما این امکان نیز وجود دارد که مایکروسافت در جریان کنفرانس خود در E3 2017، تیزری از این بازی نیز به نمایش بگذارد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده