نویسنده: حمید ملکی
// جمعه, ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Sweven

پس از موفقیت بازی Limbo، این دست بازی‌ها به محبوبیت زیادی رسیده‌اند که حال به معرفی یکی از آن‌ها به نام Sweven خواهیم پرداخت.

هر از چندگاهی شاهد عرضه‌ی بازی‌های دوبعدی و ماجراجویی مشابه لیمبو هستیم. پسر بچه بازی لیمبو در Sweven جای خود را به بچه خرگوشی گم شده داده است، بچه خرگوشی که به دنبال پدر و مادر خود به ماجراجویی در جنگل‌های تیره و تاریک مشغول است. بازی توسط استودیوی CG Interactive ساخته شده و برای پلتفرم‌های اندروید و iOS در دسترس است. شاید بازی در مقابل الگوی این سبک یعنی لیمبو حرفی برای گفتن نداشته باشد اما با این حال تجربه جالبی برای علاقه‌مندان خواهد بود.

sweven

پیش از هر چیز باید گفت با محیطی سیاه و سفید در بازی روبرو هستیم و به جز گل‌هایی که نقش چک‌پوینت را ایفا می‌کنند، خبری از رنگ در بازی نیست. هدف گیمر در بازی Sweven حل پازل‌ها و کنار زدن موانع موجود برای رساندن خرگوش گم شده ما به خانواده‌اش است؛ چیزی که با توجه به وجود دشمنان و پازل‌‌های گاها سخت بازی، آسان به نظر نمی‌رسد. حرکت خرگوش توسط کشیدن انگشت روی صفحه در جهت‌های مختلف انجام می‌گیرد. پریدن به عنوان مهمترین مشخصه یک خرگوش، به بدترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. بسیاری از موانع بازی را تنها با هل دادن می‌توان کنار زد اما گیر کردن اجسام به یکدیگر گاهی این کار را غیرممکن می‌سازد و چاره‌ای جز شروع مجدد بازی از آخرین چک‌پوینت برای شما باقی نخواهد گذاشت.

sweven2

یکی از مهمترین نکات در بازی‌هایی با این سبک پیاده‌سازی مناسب فیزیک بازی و تعامل مناسب المان‌های بازی با یکدیگر است چیزی که بازی موبایل Sweven خیلی در آن موفق نیست. حل برخی از پازل‌های بازی دشوار است ولی این دشواری بیشتر به دلیل مشکلات فنی و کنترل بازی است. در طول بازی دشمنان مختلفی زندگی خرگوش بازی را به خطر می‌اندازند. از ببرها گرفته تا عقاب‌ها به دنبال نابودی شما هستند. اگر دست از مقایسه بازی با بهترین نمونه این سبک برداریم، Sweven هنوز شانسی برای جذب مخاطب خواهد داشت. طراحی هنری بازی مناسب بوده و موسیقی‌های بازی به خوبی کار شده‌اند. ما نیز به مانند سازندگان استفاده از هدفون را برای داشتن بهترین تجربه صوتی در این بازی توصیه می‌کنیم. CG Interactive از API‌های گرافیکی ولکان در ساخت بازی استفاده کرده‌ است همین موضوع اجرای بهتر بازی روی موبایل‌های پشتیبانی کننده از آن را به دنبال خواهد داشت.

sweven3

Sweven با وجود مشکلاتش بازی راضی‌کننده‌ای است که قطعا ارزش یک بار امتحان کردن را دارد. این بازی در شبکه‌ی استیم برای رایانه‌های شخصی نیز در دسترس است. اگر بازی لیمبو را تجربه کرده‌اید و از حل پازل‌ها لذت می‌برید دانلود بازی اندروید و iOS معرفی شده در این مطلب به شما توصیه می‌شود.

دانلود بازي Sweven


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده