// جمعه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲

کوالکام کامپیوترهای مجهز به اسنپدراگون را تا آخر سال عرضه خواهد کرد

این تولید‌کننده‌ی امریکایی با انتشار گزارشی از عرضه کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۱۰ با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ مبتنی بر معماری آرم در اواخر امسال خبر داد.

طبق گفته‌های مدیرعامل کوالکام، کامپیوترهای مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۳۵ تا آخر سال جاری میلادی معرفی خواهند شد. ما تاکنون ویندوز را در سیستم‌های مبتنی بر x86 دیده بودیم. کامپیوترهای ویندوزی جدید مبتنی بر آرم به لطف همکاری بین کوالکام و مایکروسافت در مراکز داده جدید صورت خواهد پذیرفت.

 استیو مالنکف مدیرعامل کوالکام در جریان گزارش مالی روز چهارشنبه ۱۹ آوریل (۳۰ فروردین) که توسط Seeking Alpha منتشر شد عنوان کرد:

ما فرصت همکاری با تأمین‌کنندگان قطعات کامپیوتر و مراکز داده را خواهیم داشت. اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در حال گسترش به کامپیوترهای همراهی است که ویندوز 10 را اجرا می‌کنند و در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ روانه بازار می‌شوند. ما در دیتاسنتر، همکاری با مایکروسافت را اعلام کرده و ویندوزسرور را روی پردازنده ۱۰ نانومتری سنتریک اجرا کردیم. 

Snapdragon

به گزارش PC World کوالکام تلفن‌های همراه ویندوزی مبتنی بر ARM را در انواع مختلف مانند لپتاپ یا تبلت با ویژگی‌های ارتباطی نظیر گوشی‌ هوشمند عرضه خواهد کرد.

آگام شاه از PC World می‌نویسد:

این دستگاه مانند یک تلفن همراه دائما با یک مودم پرسرعت به شبکه‌ی مخابراتی متصل است. همچنین دارای ارتباطات بی‌سیم دیگری از جمله بلوتوث ۵ و وای‌گیگ (Wi-Gig) بوده که با تراشه Snapdragon 835 یکپارچه شده‌اند. با توجه به اینکه این تراشه برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌است، این کامپیوترها می‌توانند عمر باتری طولانری‌تری داشته باشد. انتظار می‌رود لپتاپ‌های فوق سبک با پردازنده‌ی گرفیکی آدرینو ۵۴۰ توانایی اجرای ویدئوهای 4K را داشته باشند.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده