معرفی ربات‌ های بازی Horizon Zero Dawn

معرفی ربات‌ های بازی Horizon Zero Dawn

چهار شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۷

در این مقاله به معرفی ربات‌های بازی Horizon Zero Dawn خواهیم پرداخت.

بازی Horizon Zero Dawn دارای بخش‌های مختلفی است که برای تجربه غنی‌تر می‌بایست آن‌ها را انجام دهید. یکی از خوبی‌های این بازی این است که بخش‌های مختلف Horizon Zero Dawn، همگی در دسترس شما هستند و فقط تنها زحمت شما این است که آن‌ها را از روی نقشه علامت گذاری کرده و به سراغ‌شان بروید. مکان‌هایی مثل پایگاه راه زن‌ها، محل وجود Tallneckها و محیط‌های آلوده از مواردی هستند که انجام آن‌ها به مرور زمان واجب است و به واسطه‌ی آن‌ها می‌توانید مراحل اصلی را راحت‌تر از قبل انجام بدهید. دلیل این صحبت هم این است که می‌توانید پوینت بروزرسانی درختی بازی را دریافت کرده و الوی را به قابلیت‌های مختلف مجهز کنید. توانایی‌هایی که در طول بازی به شما خیلی کمک خواهند کرد.

حال در این میان بخش دیگری قرار دارد که از موارد گفته شده نیز مهم‌تر بوده و آن بخش شناخت ربات‌های بازی است. اینکه بدانید با چه ربات‌هایی سر و کار دارید و هرکدام نقاط قوت و ضعف‌شان چه چیزی است، قطعا شما را در طول مبارزات کمک خواهد کرد. در بازی Horizon Zero Dawn اکثر ربات‌ها نقاط ضعف خود را دارا هستند و از آن‌ طرف قدرت به خصوصی در اختیار دارند که شما را اذیت خواهند کرد. برای مثال یکی از ربات‌ها شکل سوسمار بوده و نقطه ضعف‌اش آتش و نقطه قوتش یخ است. حال اگر به واسطه تیر‌های یخی به وی شلیک کنید آن‌چنان تغییری را در این ربات حس نمی‌کنید ولی با تیرهای آتشین و انفجاری می‌توانید به راحتی او را بکشید. نکته‌ی دیگر این ربات‌ها این است که هر ربات یک سری متریال و نقطه حساس دارد که با اسکن کردن می‌توانید از وجود آن‌ها با خبر شوید. تیر زدن به این نقاط حساس می‌تواند آن‌ها را ناتوان کند یا یک آسیب جدی را به ربات مد نظر وارد کند. در ادامه به معرفی تمامی ربات‌های بازی Horizon Zero Dawn خواهیم پرداخت.

Horizon Zero dawn

Broadhead

این دسته از ربات‌ها دارای نقطه ضعفی در شاخ و کمر خود هستند که با اسکن کردن آن‌ها و شناسایی‌شان می‌توانید آن‌ها را از بین ببرید. ربات Broadhead برای ضربه زدن به شما اگر در فاصله دورتری قرار داشته باشید، به سمت شما هجوم می‌آورد و اگر به موقع جا خالی ندهید، آسیب جدی را خواهید دید. این ربات را به راحتی می‌توان Override کرد (برای مدتی به واسطه‌ی نیزه‌ی الوی آن‌ها را تحت امر خود در می‌آورید و در مبارزات این کار می‌تواند شدیدا به شما کمک کند). همچنین ربات Broadhead نیز به عنوان یک وسیله نقلیه در بازی استفاده می‌شود.

Horizon Zero dawn

Behemoth

اگر یک Behemoth دیدید، سعی کنید سریعا یا از محیط دور شوید یا اینکه او را Override کنید زیرا جنگیدن با این ربات نیازمند بالابودن سطح و توانایی‌های شماست. اگر جای شما بودم زیر لول ۳۰ به سراغ این ربات نمی‌رفتم.

Horizon Zero dawn

Charger

ربات Charger را می‌توان یکی از ربات‌هایی دانست که اگر شما را شناسایی کند، فرار کردن از دستش آن‌چنان کار راحتی نیست. زیرا به خوبی می‌تواند شما را دنبال کرده و مدام حمله کند. البته اگر توانایی ضربه زدن با نیزه خود را بروزرسانی کرده باشید و به واسطه‌ی آن بتوانید ضربات سنگین و پرقدرتی را وارد کنید، به راحتی می‌توانید با یک ضربه سنگی به سر ربات Charger هم شاخ وی را بشکنید و هم اینکه او را به زمین انداخته و یک Execution (در بازی به اسم ضربات سنگین شناخته می‌شوند) روی وی اجرا کنید. دلیل اینکه حتما باید بخش ضربات شما در سیستم بروزرسانی بازی ارتقا یافته باشد این است که ربات Charger از قدرت بدنی و ماهیچه‌های بالایی برخوردار است و به همین راحتی به زمین نمی‌افتد. همچنین می‌توانید این دسته از ربات‌ها را نیز Override کنید.

Horizon Zero dawn

Corruptor

برای رویارویی با ربات Corruptor خود را به بهترین شکل ممکن مجهز کنید زیرا کار بسیار سختی را پیش روی دارید. این ربات را به هیچ‌وجه نمی‌توان Override کرد و در صورت مشاهده شما، هم می‌تواند به سمت‌تان شلیک کند و هم اینکه با یک پرش در هوا به شما حمله کند. ربات Corruptor می‌تواند محیط و ربات‌های اطراف خود را آلوده کند و تیرهای آتشی و انفجاری شدیدا می‌توانند وی را اذیت کنند. سعی کنید همیشه در محیط‌های باز با Corruptor به مبارزه کردن بپردازید.

Horizon Zero dawn

Deathbringer

دث‌برینگر یکی از غول‌‌پیکرترین ربات‌های بازی است که البته می‌توان از آن به عنوان یک سلاح آدم کشی تا یک ربات غول‌پیکر یاد کرد و با این ربات در مراحل بخش داستانی بازی آشنا خواهید شد. دث‌برینگر را نمی‌توان Override کرد و قدرت تخریب پذیری بسیار بالایی دارد. از این‌رو متریال‌های زیادی برای خراب کردن این ربات در اختیار شما قرار داده شده است برای مثال، با اسکن کردن این سلاح آدم کشی می‌توانید محل‌های مورد نظر جهت ضربه زدن را پیدا کرده و به واسطه تیرهای Sharpshot خود، سلاح‌های موجود را خراب کرده و سریعا او را از پای درآورید. همچنین نقطه ضعف دیگر دث‌برینگر آتش و الکتریسیته است.

Horizon Zero dawn

Fire Bellowback

یکی از ربات‌های دوست داشتنی بازی Horizon Zero Dawn که به شخصه علاقه خاصی به این دسته از ربات‌ها دارم. آن هم به دلیل مخزنی که در پشت این ربات قرار دارد و اگر کمی سریع باشید، می‌توانید با تیرهای تخریب‌گر خود این مخزن را منفجر کرده و به وی آسیب جدی وارد کنید. همچنین اگر در محیط شلوغی قرار دارید و ربات Fire Bellowback نیز در محیط مورد نظر وجود دارد، سریعا وی را Override کرده و ربات‌ها را به جان یکدیگر انداخته و از جهنمی که به پا می‌شود، نهایت لذت را ببرید. قدرت این ربات در آتش و نقطه ضعفش تیرهای یخی است.

Horizon Zero dawn

Freeze Bellowback

گونه‌ی دیگری از ربات Bellowback که دقیقا مانند مورد قبل است با این تفاوت که این بار به جای پرتاب گلوله‌های آتشین، به سمت شما گلوله‌های یخی پرتاب می‌کند. نقطه قوت و ضعف این ربات دقیقا برعکس گونه‌ی قبلی است.

Horizon Zero dawn

Glinthawk

ربات‌های پرنده بازی Horizon Zero Dawn در حالت عادی اصلا ترسناک نیستند ولی مشکل اینجا است که این ربات‌ها اکثرا به صورت گروهی در حال پرواز کردن بوده و محدوده دید و شناسایی آن‌ها بسیار زیاد است. همچنین Glinthawkها را می‌توان به راحتی Override کرد. قدرت آن‌ها المان سرما است که می‌توانند شما را منجمد کنند. البته نقطه ضعف‌شان آتش است و جدای از آن، در زیر گلوی این ربات‌ها مخزن سرمای آن‌ها قرار دارد که اگر موفق به منفجر کردن آن شوید، خودشان یخ خواهند زد و سپس به سادگی هرچه تمام‌تر می‌توانید آن‌ها را از پای درآورید.

Horizon Zero dawn

Grazer

از گریزرها می‌توان به عنوان ربات‌های گول‌زن یاد کرد زیرا پس از شناسایی شما زمانی که اصلا فکر ضربه خوردن هم نیستید، به واسطه شاخ‌های خود یک ضربه گول زننده را به شما وارد می‌کنند. پس حواستان جمع این ربات باشد. گریزرها را به راحتی می‌توان Override کرد. البته معمولا با دیدن شما فرار می‌کنند مگر اینکه شرایط خاصی را به وجود آورید.

Horizon Zero dawn

Lancehorn

یک ربات بی‌پروا و چابک که از طریق شاخ‌هایش می‌تواند شما را شدیدا اذیت کند. همچنین این ربات جزء آن دسته ربات‌هایی است که به راحتی و از طریق مخفی کاری نمی‌توانید همان اول او را از پای درآورید. پس برای مبارزه کردن با Lancehornها یا آن‌ها را Override کرده و به جان سایر ربات‌ها بیاندازید یا اینکه کاملا مجهز وارد میدان مبارزه شوید.

Horizon Zero dawn

Longleg

ربات‌های لانگ‌لگ در عین حال که کشتن‌شان ساده است، می‌توانند شما را در اوایل بازی اذیت کنند. آن‌ها یک شلیک صوتی در اختیار دارند که پس از برخورد آن به شما، الوی گوش‌های خود را از شدت درد می‌گیرد و آن زمان است که لانگ‌لگ با یک پرش به شما آسیب وارد می‌کند. برای نابودی لانگ‌لگ بهترین شیوه شلیک به قسمت برآمده‌ای است که مشاهده می‌کنید و پس از چند شلیک پیاپی منفجر شده و دیگر نمی‌تواند به شما شلیک کند.

Horizon Zero dawn

Ravager

همانطور که از اسم این ربات مشخص است، با یک ربات ویرانگر طرف هستیم. ربات‌هایی که با جثه‌های بزرگ خود شما را به چالش می‌کشند. یکی از اهمیت‌های دریافت پوینت توانایی‌ها و بروزرسانی الوی، همین ربات‌های بازی با جثه‌های بزرگ هستند که برای از پای درآوردن آن‌ها نیاز به توانایی‌هایی نظیر قدرت بیشتر نیزه الوی و توانایی Dodge کردن بهتر خواهید داشت. همچنین انجام تمام دانجن‌ها و Override کردن هسته‌های مربوطه به شما کمک می‌کند تا گونه‌های مختلف ربات‌ها را از نظر جثه Override کنید. ربات ویرانگر در فواصل دور از طریق اسلحه‌ای که روی کمرش قرار دارد به شما آسیب وارد می‌کند. نقطه ضعف این ربات آتش و قدرت وی، الکتریسیته است.

Horizon Zero dawn

Redeye Watcher

از این دسته از ربات‌ها می‌توان به عنوان نگهبانان و مراقبان بازی Horizon Zero Dawn یاد کرد. ربات‌هایی که مدام در محیط در حال حرکت بوده و به خوبی می‌توانند شما را شناسایی کنند. این ربات‌ها قدرت خاصی در اختیار ندارند و پس از مشاهده شما یک شلیک لیزر مانند انجام می‌دهند که اگر در مقابل آن قرار بگیرید، دید شما مختل می‌شود.

Horizon Zero dawn

Rockbreaker

به شخصه شدیدا از Rockbreakerها متنفرم و پیشنهاد می‌کنم در صورت مشاهده این ربات‌ها به هیچ‌وجه سر و صدا تولید نکنید! راک‌بریکرها شدیدا به صدا حساس هستند و شما را از طریق سر و صداهای مختلف نظیر دویدن‌هایتان شناسایی می‌کنند. همچنین از نظر حمله کردن و شکل و شمایل شبیه به کرم‌ها هستند. به عبارتی آن‌ها می‌توانند زمین را کنده و به داخل رفته و ناگهان از زیر زمین به شما حمله کنند. راک‌بریکرها را هم می‌توان Override کرد و هم اینکه از طریق تیر‌های منجمد کننده، به آن‌ها آسیب جدی وارد کرد.

Horizon Zero dawn

Sawtooth

اولین مبارزه جدی شما با ربات‌ها، درواقع با گونه Sawtooth است که در همان مراحل ابتدایی شخصیت راست به شما نحوه مبارزه کردن با Sawtoothها را یاد می‌دهد. در مبارزات نزدیک آن‌ها خیلی سریع هستند و باید مراقب ضربات‌شان باشید و بهترین روش برای مبارزه کردن این است که در فواصل دور با تیر‌های آتشین به آن‌ها ضربه بزنید.

Horizon Zero dawn

Scrapper

یکی از خوبی‌های ربات‌های روبنده (ربات‌هایی که به کند و کاو زمین می‌پردازند) این است که سرشان به کار خود است و آن‌چنان توجهی به محیط ندارند. وقتی این دسته از ربات‌ها را مشاهده می‌کنید، با آسودگی تمام نزدیکشان شده و به صورت مخفی‌کاری آن‌ها را از پای درآورده یا Override کنید.

Horizon Zero dawn

Shell-Walker

یکی از جان سخت‌ترین ربات‌های بازی Horizon Zero Dawn همین Shell-Walkerها هستند که هیچ نقطه ضعفی نداشته و تنها راه اینکه به آن‌ها آسیب جدی وارد کنید، مخزنی است که همانند یک پوسته ضخیم روی کمر آن‌ها قرار گرفته است. سعی کنید برای مبارزه با این دسته از ربات‌ها از تیرهای تخریب‌گری استفاده کنید که قدرت آسیب‌رسانی آن‌ها بالا است.

Horizon Zero dawn

Snapmaw

ربات‌های Snapmaw یکی از دوست داشتنی‌ترین ربات‌های بازی هستند زیرا اگر بتوانید در محیط‌های شلوغ آن‌ها را با خونسردی Override کنید، شدیدا آسیب زیادی را به سایر ربات‌ها وارد می‌کنند. از طرفی اگر نتوانید و متوجه حضور شما شوند، کار بسیار سختی را در پیش دارید. نقطه ضعف این ربات‌ها آتش و قدرت آن‌ها المان سرما است. ربات‌های Snapmaw همانند تمساح‌هایی هستند که همیشه در آب و مناطق کنار رودخانه‌های بازی یافت می‌شوند. از این‌رو نوع حمله کردن آن‌ها در مبارزات نزدیک نیز همانند تمساح است.

Horizon Zero dawn

Stalker

جدای از تمامی ربا‌ت‌هایی که تا به حال به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم، ربات استاکر را می‌توان اعصاب خوردکن‌ترین ربات بازی دانست. این ربات قابلیت نامرئی شدن و کمین کردن برای شما را دارد. در طول مبارزات آن‌ها پس از چند حمله یا شلیک از فواصل دور سریعا نامرئی شده و یک سری مین‌های انفجاری را در محیط قرار می‌دهند. از طرفی اگر به محیطی وارد شدید و مین‌های انفجاری را روی زمین مشاهده کردید، بدانید استاکرها در کمین هستند. نقطه ضعف این ربات‌ها الکتریسیته است.

Horizon Zero Dawn

Strider

انبوه‌ترین ربات بازی Horizon Zero Dawn که وسیله نقلیه خوبی به حساب می‌آیند. ربات‌های استرایدر سختی خاصی ندارند و از پیچیدگی خاصی برخوردار نیستند فقط این نکته را بدانید که به محض مطلع شدن از حضور شما فرار خواهند کرد!

Horizon Zero dawn

Stormbird

غول‌پیکرترین ربات پرنده موجود در بازی که از ابهت خاصی برخوردار است! در طول مراحل اصلی و فرعی بازی نیز با این ربات دوست داشتنی ملاقات خواهید کرد البته در آن‌جا هم می‌توانید این ربات را بکشید و هم اینکه کارهای جانبی دیگری را انجام داده و او را از خود دور کنید. با این حال Stormbird را می‌توان Override کرد و قدرتش الکتریسیته است که اگر از شلیک‌های آن جا خالی ندهید، مرگ شما تقریبا تضمین شده است.

Horizon Zero dawn

Tallneck

ربات Tallneck اصلا نیازی به کشتن ندارد (نمی‌توانید این کار را انجام دهید). درواقع Tallneckها وظیفه ردیابی و شناسایی محیط را برعهده دارند و به همین دلیل است که با Override کردن آن‌ها، می‌توانید نقشه بازی را در دسترس خود قرار بدهید. پس از Override کردن Tallneckها، یک پالس مغناطیسی قوی به محیط شلیک می‌شود که آسیب جدی را به ربات‌های اطراف وارد کرده و می‌توانید آن‌ها را از پای در آورید.

Horizon Zero dawn

Thunderjaw

یکی دیگر از ربات‌های عظیم الجثه دنیای بازی که یک تروفی را نیز به خود اختصاص داده است. در دو طرف ربات Thunderjaw بالای پای این ربات یک اسلحه قدرتمند قرار گرفته است که جدا کردن و استفاده از آن‌ها سریعا می‌تواند این ربات را از پای درآورد. در غیر این صورت کار بسیار سخت و دشواری را برای کشتن وی در پیش دارید. البته یک روش هست که به شخصه از آن استفاده می‌کردم و آن هم استفاده از تیرهای طنابی و المان آتش بازی است. صحنه را آهسته کرده و سریعا تیرهای طنابی را به پاهای ربات Thunderjaw متصل کنید تا زمین بخورد و سپس با تیرهای آتشین وی را به آتش بکشید. سپس قبل از تمام شدن قدرت طناب‌ها دوباره این کار را انجام بدهید.

Horizon Zero dawn

Trampler

یک ربات گردن کلفت و اعصاب خورد کن که کشتن آن چالش برانگیز است. ربات Trampler با شناسایی‌تان شما را در یک حلقه گرفتار کرده و مدام به دور شما چرخیده و به واسطه‌ی حمله انفجاری خود، به شما آسیب وارد می‌کند. بهترین راه این است که با نیزه خود یک ضربه سنگین به وی وارد کرده و با منجمد کردن Trampler مانع از حرکت وی شده و در نهایت او را بکشید.

Horizon Zero dawn

Watcher

گونه اولیه ربات‌های نگهبان که حتی از Red Eye Watcherها نیز کشتن‌شان ساده‌تر است. به عبارتی این گونه از ربات‌ها به عنوان دست‌گرمی در بازی قرار داده شده‌اند.

Horizon Zero dawn

Corrupted Machine

آخرین گونه از ربات‌ها درواقع ربات‌هایی هستند که در محیط‌های آلوده قرار دارند. این ربات‌ها همان ربات‌های دنیای بازی هستند با این تفاوت که نقطه ضعف تمامی آن‌ها آتش بوده و می‌توانید آن‌ها را از پای در آورید. البته مراقب ردپاهای آلوده آن‌ها باشید زیرا به شما آسیب می‌رسانند.

 

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده