// یکشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹

معرفی انیمیشن کوتاه Salesman Pete - پیت فروشنده

این هفته به معرفی انیمیشن کوتاه Salesman Pete (پیت فروشنده)، اثری اکشن، سریع و سرشار از المان های طنزآمیز، می‌پردازیم.

تا‌کنون انیمیشن‌های کوتاه مختلف و متعددی مشاهده کرده‌ایم که هر‌یک از آن‌ها یا کلاس درس کوچکی برای مخاطبین بوده و آموزه‌هایی برای بزرگ‌سالان در آن‌ها وجود داشت یا هدفی جز سرگرمی و ایجاد لحظات شاد و مفرح از طریق خلق صحنه‌های کمیک و طنز‌آمیز  نداشتند. انیمیشن کوتاه Salesman Pete که در دسته دوم قرار می‌گیرد، چنان پر هرج و مرج و دیوانه‌وار ظاهر می‌شود که عملا نمی‌توان نمونه مشابهی برای آن ذکر کرد.

انیمیشن کوتاه پیت فروشنده ما‌جرا‌جویی‌های فروشنده دوره‌گردی به نام پیت را روایت می‌کند که در کنار این شغل، به‌واسطه آزمایشات مخفی سه دانشمند دیوانه، تبدیل به ابر‌قهرمانی شده که تا‌کنون با زامبی‌ها و وسایل آشپرخانه روباتیک نبرد و موفق به پیروزی شده است. اما در جدید‌ترین داستان قهرمانانه پیت، او باید سنگ جادویی فضایی را که تماس با آن نتیجه غیر‌منتظره‌ای دارد، از دست تبه‌کاران بیرون آورده و آرامش را به شهر بر‌گرداند...

انیمیشن کوتاه Salesman Pete

انیمیشن کوتاه Salesman Pete یک تعقیب و گریز سرشار از طنز و هیجان است

انیمیشن کوتاه پیت فروشنده که با نام کامل Salesman Pete and the Amazing Stone from Outer Space (پیت فروشنده و سنگ جادویی فضایی) شناخته می‌شود، محصول کشور فرانسه و کمپانی استیک (Steak) است که توسط  مارک بویر، مکس لوبارز و آنتونی ویوین کارگردانی شده است. در کنار پیت فروشنده کمپانی استیک آثار جالب و در عین حال عجیب و غریبی ساخته که از بین آن‌ها می‌توان به The Adventures of Luzu & Manolo و Meet Buck اشاره کرد. همچنین این کمپانی با شبکه‌های نیکلودئون و دیزنی ایکس‌دی همکاری داشته است. اولین عنصری که نباید وجود آن را در پیت فروشنده انتظار داشته باشید، منطق است. این اثر در واقع یک تعقیب و گریز شبیه به انیمیشن کوتاه Oktapodi را به نمایش می‌گذارد، با این تفاوت که چندین برابر خنده‌دار‌تر، عجیب و غریب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر است. ترکیب تکنیک‌های سه‌بعدی در کنار سبک طراحی دو‌بعدی، در کنار کارگردانی عالی و بهره‌گیری از شیوه‌های متفاوت و متعدد فیلم‌برداری و جای‌گیری دور‌بین باعث شده است که انیمیشن کوتاه Salesman Pete به یکی از آثار قابل توجه این مدیوم تبدیل شود.

انیمیشن کوتاه Salesman Pete

شخصیت‌های انیمیشن کوتاه پیت فروشنده کاریکاتور‌های زنده هستند

طراحی شخصیت‌های متعدد در عین اینکه تمامی جزئیات در آن رعایت شده، بسیار اغراق آمیز و کاریکاتور‌-‌مانند هستند، اما برای سازندگان برداشت بی‌نقص از صحنه‌های تعقیب و گریز بیشتر از شخصیت‌پردازی و آشنایی مخاطب با آن‌ها اهمیت داشته است. محیط‌های پر‌تعداد اثر هر‌یک ویژگی‌های خاص خود را دارند و علاوه بر رنگ‌بندی‌های متفاوت، کارکرد‌های مختلفی در داستان دارند. در کنار تمامی ویژگی‌های مثبت، از داستان می‌توان به عنوان نقطه ضعف نام برد. درست است که در یک انیمیشن کوتاه زمان کافی برای شخصیت‌پردازی و ارائه یک داستان کامل وجود ندارد، اما برخی سازندگان با درک محدودیت‌ها و شناخت موانع توانسته‌اند خلاف این گفته را ثابت کنند. انیمیشن‌هایی نظیر Piper، Borrowed Time ،Geist و Mr Hublot تنها چند نمونه از این دست آثار هستند. داستان انیمیشن کوتاه پیت فروشنده به مانند سری فیلم‌های The Fast and the Furious تنها عنصری برای خلق صحنه‌های اکشن است.

انیمیشن کوتاه Salesman Pete

موسیقی یکی از برگ‌های برنده این اثر بوده که یاد‌آور فیلم‌های جیمز باند است

با این وجود که سکانس‌های تعقیب و گریز سریع بخش اعظم اثر را تشکیل داده‌اند، اما سازندگان انیمیشن کوتاه پیت فروشنده تزریق حس به چهره شخصیت‌ها را از بین نبرده‌اند. در نماهای نزدیک پرو‌تاگونیست و آنتاگونیست و دیگر شخصیت به خوبی می‌توان حس و حال را از نوع قرار‌گیری عناصر طراحی شده در چهره متوجه شد. در این بخش نیز اغراق فراموش نشده و هر از گاهی واکنش‌های احساسی شخصیت‌ها از مدار واقعیت خارج می‌شود. به جز صحبت‌های راوی داستان در دقایق ابتدایی اثر و دیالوگ‌های کوتاهی از همکار پیت، کلام دیگری شنیده نمی‌شود. با این‌حال متیو گکزی که پیش از در انیمیشن Ratatouille و بازی Rayman 2 حضور داشته، از پس وظیفه خود به خوبی بر‌آمده است. سیریل مارچسو در ساخت موسیقی انیمیشن کوتاه Salesman Pete از همان سبکی بهره برده که به نوعی امضا مجموعه جیمز باند است و به‌واسطه این ویژگی چنین حس می‌شود که در حال تماشای اقتباس انیمیشنی و توام با طنز از ماجراجویی‌های شخصیت جیمز باند هستیم. جلوه‌های صوتی نیز کم تعداد اما بی‌نقص هستند و کمتر ایرادی می‌توان به آن گرفت. با این حال موسیقی و طنز اثر چنان در‌گیر‌کننده ظاهر می‌شوند که توجهی به جلوه‌های صوتی نمی‌شود.

برای دانلود ویدیو از آپارات اقدام کنید

انیمیشن کوتاه Salesman Pete باعث می‌شود که برای مدت کوتاهی کار‌کرد آموزشی انیمیشن را فراموش کرده و تنها از طنز، خلاقیت و سرگرم‌کنندگی مدیوم انیمیشن لذت ببریم، تعقیب و گریز دیوانه‌واری را تماشا کنیم و نهایتا با پایان‌بندی عجیب و غیر‌منتظره‌ای رو‌به‌رو شویم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده