نویسنده: حمید ملکی
// شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

زوتاک کارت گرافیکی‌های GTX 1080 و GTX 1060 را با حافظه سریع‌تر معرفی کرد

کارت‌های گرافیکی سری AMP همواره از محبوب‌ بالایی بین گیمرها برخوردار بوده‌اند. حال زوتاک سری جدید کارت‌های بالارده این سری را با حافظه‌ی سریع‌تر معرفی کرده است.

کمپانی معتبر زوتاک و کارت‌های بالارده سری AMP  یکی از بهترین‌های بازار محسوب می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین مدل‌های این شرکت GTX 1080 AMP! Extreme است که در زومجی نیز به بررسی آن پرداختیم. انویدیا چندی پیش مدل‌های سریع‌تر GTX 1080 و GTX 1060‌ را عرضه کرده است. پهنای باند حافظه در این مدل‌ها نسبت به مدل‌های پایه افزایش یافته است. در GTX 1080 شاهد افزایش پهنای باند حافظه از ۳۲۰ گیگابایت بر ثانیه به ۳۵۲ گیگابایت بر ثانیه هستیم. این در حالی است که مدل GTX 1060‌ نیز شاهد افزایش پهنای باند از ۱۹۲ به ۲۱۶ گیگابایت بر ثانیه بوده است. در همین راستا زوتاک نیز بی‌کار ننشسته و مدل‌های بالا رده‌ی خود را با حافظه سریع‌تر معرفی کرده است.

1080 amp

کارت‌گرافیکی zotac GeForce GTX 1080 AMP! Extreme Plus با پارت نامبر ZT-P10800-10P یک کارت سه اسلات با سه فن  مجهز به فناوری «IceStorm» است. فرکانس پایه هسته این کارت‌گرافیکی ۱۷۷۱ مگاهرتز و فرکانس حالت بوست آن ۱۹۱۱ مگاهرتز است. این کارت یکی از بیشترین اورکلاک‌های کارخانه‌ای را در بین کارت‌‌گرافیکی‌ها بازار دارا بوده و به سه خروجی  DisplayPort با استاندارد ۱.۴، یک خروجی HDMI 2.0 و یک درگاه DVI-D مجهز شده است.

gtx 1060 zotac plus edition

zotac gtx1060 amp plus

کارت‌گرافیکی  zotac GeForce GTX 1060 9Gbps AMP! Plus Edition با پارت نامبر ZT-P10600G-10M یک کارت دو اسلات و مجهز به دو فن است. فرکانس پایه هسته این کارت ۱۶۰۷ مگاهرتز و فرکانس حالت بوست آن به ۱۸۳۵ مگاهرتز می‌رسد. این کارت فاقد Backplate بوده و همین مساله آن را به یک کارت دو فن جمع‌وجور تبدیل کرده است. این کارت برخلاف برادر بزرگتر‌ش که از دو کانکتور ۸ پینی استفاده می‌کند تنها یک کانکتور ۸ پینی دارد.

 


منبع eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده