نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲

ویدیو بی نظیر از تکنولوژی Flow انویدیا به لطف دایرکت ایکس 12

کمپانی انویدیا با انتشار ویدیویی از تکنولوژی Flow، قدرت تکنولوژی گرافیکی خود را به کمک دایرکت ایکس 12 به رخ کشید.

امروز، کمپانی انویدیا یک ویدیو جدید با محوریت تکنولوژی Flow منتشر کرد؛ تکنولوژی جدیدی که بخشی از تکنولوژی‌های GameWorks بوده و مایع قابل احتراق، آتش و دود را شبیه‌سازی می‌کند. پیش از تماشای این ویدیو، توضیحات فنی تکنولوژی Flow را برای آشنایی بیشتر با عضو جدید GameWorks، مرور می‌کنیم:

تکنولوژی Flow انویدیا، شبیه‌ساز به هنگام مایع است که در این دمو، به شبیه‌سازی آتش و دود می‌پردازد. این شبیه‌سازی بر مبنای شبکه تطبیقی وکسل پراکنده بوده و امکان تمرکز روی محسابه و منابع حافظه پیرامون مناطق مدنظر را برای شبیه‌سازی فراهم می‌کند و به طور اضافی، تغییرات مسیر منطقه مدنظر را ردیابی می‌کند.

برای آتش، پروسه احتراق برای هر وکسل شبیه‌سازی می‌شود و موجب تولید دما و دود مرتفع خواهد شد که روی ظاهر بصری تاثیر گذار بوده و حالت شناور و افکت بسط را روی شبیه‌سازی مایع پیاده‌سازی می‌کند.

یک وکسل پراکنده تطبیقی برای مساحبه سایه‌زنی روی دود استفاده می‌شود و موجب افزایش واقع گرایی و تجسم شکل ساختاری دود خواهد شد. شبیه‌سازی مایع از برخود به هنگام با اشیا موجود در محیط پشتیبانی کرده و می‌توان به صورت بلادرنگ، آن را دستکاری کرده و شبیه‌سازی را کاملا تعاملی کرد.

در ادامه می‌توانید ویدیو تکنولوژی Flow انویدیا را که در دایرکت ایکس 12 اجرا می‌شود، تماشا کنید. تکنولوژی مذکور با دایرکت ایکس 11 هم سازگار بوده و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۷ در آنریل انجین 4 پیاده سازی خواهد شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده