// یکشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

اینتل پردازنده‌های کافی لیک را در سه ماهه‌ی سوم سال 2017 عرضه خواهد کرد

اینتل در حال آماده‌سازی برای عرضه‌ی زودهنگام پردازنده‌های کافی‌لیک در سه ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی است.

اینتل قصد دارد پردازنده‌های جدید خود موسوم به کافی‌لیک (Coffee Lake) را زودتر از برنامه‌ی زمانی تعیین شده وارد بازار کند. هفته قبل گزارش شد که اینتل پلتفرم X299 خود را با نام Basin Falls زودتر از جدول زمانی مقرر و بین ماه‌های ژوئن تا آگوست ۲۰۱۷ (خرداد تا تیرماه ۱۳۹۶) عرضه خواهد کرد اما اکنون اخبار دیجی‌تایمز حاکی از آن است که اینتل، زمان عرضه‌ی پردازنده‌های کافی‌لیک را نیز از سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ به سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۷ منتقل کرده است. عرضه پلتفرم Basin Falls X299 و پردازنده‌های اسکای‌لیک ایکس و کبی‌لیک ایکس در ابتدا برای رونمایی در مراسم گیمزکام آماده شده بود که با تغییر برنامه‌ی زمانی نمایشگاه به ماه ژوئن، به نظر می‌رسد اینتل خود را برای حضور در مراسم کامپیوتکس که در اواخر ماه می (اوایل خرداد) برگزار می‌شود، آماده خواهد کرد یا به احتمال زیاد نمایشگاه E3 در لس‌آنجلس را که اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد) برگزار خواهد شد انتخاب خواهد کرد.

سری اسکای‌لیک ایکس پردازنده‌های ۱۴۰ واتی با ۶، ۸ و ۱۰ هسته است؛ در حالی که کم‌مصرف‌ترین پردازنده‌ی کبی‌لیک ایکس ۱۱۲ وات مصرف دارد و در ابتدا فقط در نسخه‌های ۴ هسته‌ای عرضه خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود نسخه Extreme پردازنده‌ی اسکای‌لیک ایکس با ۱۲ هسته نیز در آگوست ۲۰۱۷ عرضه شود. به نظر می‌رسد تغییر برنامه‌ی زمانی اینتل پاسخی به ای‌ام‌دی در مورد شایعات عرضه‌ی پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای رایزن و پلتفرم X399 در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ است. انتشار زودهنگام محصولات اینتل به معنای آن است که این شرکت می‌خواهد همچنان در بازار بالاتر از ای‌ام‌دی قرار داشته‌باشد.

Intel Roadmap

همانطور که در حال حاضر پردازنده‌های ۱۴ نانومتری کافی‌لیک برای سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شده است، انتظار می‌رود اینتل چیپست Z370 را همزمان در همان تاریخ با هدف قراردادن بازار علاقه‌مندان به گیمینگ معرفی کند. چند ماه پس از آن نیز چیپ‌ست‌های B360 ،H370 و H310 رونمایی خواهند شد. شایعات بیان می‌کنند که چیپ‌ست‌های سری ۳۰۰ از وای‌فای داخلی با استاندارد 802.11AC و همچنین نسل دوم یواس‌بی ۳.۱ بهره می‌برند.


منبع ETEKNIX
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده